Ik kreeg een spoedkeizersnede en vanaf het (opnieuw) zetten totdat ik op de uitslaapkamer belandde, heeft het ongeveer een uurtje geduurd geloof ik. Was nogal in een roes, dus durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
Hier ook een spoedkeizersnee. Vanaf de ok tot aan de uitslaapkamer zal het ook ongeveer een uurtje geduurd hebben. Voor mijn gevoel echter leek het alsof we binnen 10 min al klaar waren, ging echt ontzettend snel omdat ik alles maar een beetje vaag meemaakte.
Ik heb een geplande gehad en eerst gaat de ruggeprik erin en dan moet je ongeveer 10 minuten wachten en halen ze je man of iemand anders die erbij mag zijn. Dan starten ze en is de kleine er in 15 minuten uit. Dan is het 20/30 minuten "dichten" en naar de uitslaapkamer voor 20/30 minuten als alles goed gaat. Ik ben daar een uur geweest omdat er was dingen niet goed gingen maar dat was heel uitzonderlijk dus maak je niet druk. Ik vond een ks echt 100% meevallen!
@jessy77: ja, hier hetzelfde. Voor mijn gevoel duurde het ook maar 10 min. Kan me het hechten enz ook helemaal niet herinneren. Alleen nog dat de gynaecoloog Jesper eruit haalde en zei'oh, echt hollands welvaren'.
Bij mij hebben ze om 01.30 ('s nachts) beslist dat het een keizersnede zou worden, dus toen moest de ploeg etc opgeroepen worden en lag ik nog in de verloskamer. Uiteindelijk is ze om 02.45 geboren en was ik om 03.30 ongeveer weer bij onze dochter. Alles bij elkaar heeft het dus ongeveer 2 uur geduurd van a tot z.
Ik moest om half 11 in het ziekenhuis zijn, om half 2 kreeg ik een catheter en een vies drankje Toen reden we naar de ok toe, in de kamer ervoor kreeg ik een infuus en kreeg mijn vriend de operatiekleding aan. Toen even wachten en naar de ok, daar de ruggeprik en alle monitoren die aangesloten moeten worden. Om half 3 is Louise geboren en om half 5 zat ik beschuit met muisjes te eten op de kraamafdeling
Ik lees dat jullie vaag dingen kunnen herinneren en niet echt bij bewustzijn waren tijdens de keizersnee. Hadden jullie alleen een ruggenprik gehad? Want ik heb ervaring met ruggenprik en kreeg extra hoge dosering, maar ik kan me alles herinneren. Mijn angst is dus dat ik alles mee zal maken als ik zou kiezen voor KS, dus het hele gebeuren van snijden en hechten.
om 17.00 werd er besloten voor een ks en om half 6 lag ik op de ok alleen door de ruggeprik die te hoog gezet werd kreeg ik voor me gevoel geen lucht en kreeg ik een licht roesje. om 18.29 is mijn zoon geboren en om 19.45 werd ik wakker. dus in totaal 2uurtjes....
Ik weet alles nog precies hoor en ook ik heb midden in de nacht een ks gehad. Je ziet niks van het snijden ed. Je ligt achter een scherm en voelt niks.
@dienares: ja, ik heb ook gewoon een ruggeprik gehad, maar waar het precies aanlag dat ik het niet bewust meemaakte weet ik ook niet. Normaal gesproken is juist het voordeel van een ruggeprik dat je gewoon bij bent. Ik was alleen helemaal afwezig ofzo. Je kon wel gewoon tegen me praten en ik reageerde dan ook wel, maar dat herinner ik me dus niet meer. Het hechten ed weet ik ook gewoon echt niet meer. Vind het zelf ook heel vaak, maar niet echt erg eerlijk gezegd. Ben namelijk heel bang voor operaties haha.
Ik weet het allemaal niet meer zo goed omdat ik helemaal in de wolken was. Ik kon alleen maar kijken naar mijn dochter en toen zij wegging en ik daar nog lag heb ik met de ka gepraat over haar dus geen idee wat ze allemaal aan het doen waren. het maakte me ook niet uit, ik zag het niet en ik voelde het niet.
Vanwege de spoed kan het allemaal ontzettend langs je heen gaan inderdaad. Dat had ik bij mijn zoontje. Vliegende spoed en dat terwijl ik pas 34 weken zwanger was en dus helemaal niet verwachtte dat ik die dag al zou bevallen. Dan ga je het echt allemaal achteraf reconstrueren. Heel gek! Maar bij mijn dochter, een geplande ks, moet ik zeggen dat het deels ook langs me heen is gegaan hoor. Het is ook zo idioot, terwijl je daar ligt word je kind gewoon geboren! Dat vond ik bijna niet te bevatten. Ik denk dat het beide keren 1 a 1,5 uur duurde, alles bij elkaar.
Ik heb een geplande ks gehad. Eerst de ruggenprik gekregen, voelde ik minder van dan het infuus (hadden ze op afdeling al gedaan, inclusief de catheter), toen 10 minuutjes wachten tot het gevoel in benen weg was, in die tijd hebben ze het scherm opgehangen, mijn buik gejodeerd en ondertussen was mijn man er ook. Na een minuut of 10 weer vroeg ik, wanneer beginnen jullie eigenlijk? en toen was het antwoord: mevrouw, uw kindje komt binnen een minuutje kijken wie zijn mama is! Dat was ook echt zo, na een paar seconden hoorden we onze dochter huilen, fantastisch! Ze hielden haar even, denk halve minuut of zo, bij mijn gezicht, ik mocht haar kussen en mijn man ook, daarna nam de kinderarts haar mee naar een kamertje ernaast, mijn man ging ook mee en ik hoorde haar hard huilen dus was al de hemel te rijk. Daarna kwam mijn man met onze dochter in zijn armen naar me toe, mocht ik haar nog even zoenen en toen gingen ze met haar naar de kraamafdeling. Daar hebben ze haar aangekleed (ik had van te voren al de kleertjes zelf klaargelegd) en mij hebben ze toen gehecht, dat duurde precies 40 minuten want ik kon zo op de klok kijken. Daarna ging ik naar de uitslaapkamer en na een kwartiertje kwam mijn man met mijn dochter in een bedje bij me, samen met een verpleegkundige van de afdeling. We zijn toen een uurtje met zijn drietjes geweest, ze deden zelfs het gordijn voor ons dicht zodat we privacy hadden, helemaal geweldig! Na dat uurtje was mijn gevoel in mijn benen bijna helemaal terug en mocht ik naar de afdeling. Ik moet zeggen, na een vreselijke zwangerschap is die keizersnede me zooooo meegevallen, niet om op te scheppen maar ik doe er zo nog 10.... echt waar! Heel veel succes, als je nog meer vragen hebt kun je me altijd een pb sturen.