Baarmoedermond

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ann82, Jan 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Beste dames. Ik weet niet of jullie me aan een antwoord kunnen helpen, maar probeer het toch.
    Ik ben bij mijn vorige zwangerschap bevallen bij 34,5 weken. Van niks gemerkt tot aan de bevalling zat slechts een tijdsbestek van 3 kwartier! Mijn baarmoedermond hield het niet en daarom had ik heel snel volledige ontsluiting.
    Nu ben ik tijdens mijn tweede zwangerschap onder controle van een gynaecoloog. 1,5 week terug was, bij controle, mijn baarmoedermond nog 5 cm. Nu was dat vandaag 2,5 a 3 cm. Ben nu 33,4 weken zwanger.
    De gynaecoloog was behoorlijk vaag over dit gegeven. Ze zei dat er inderdaad wat rommelde maar dat dat niet hoeft te betekenen dat ik binnen korte tijd zal bevallen. Daar moest ik het mee doen!
    Loop er toch mee in mijn maag. Ik heb veel harde buiken, kindje ligt nog wel in stuitligging. Toch ben ik bang dat deze bevalling ook zo snel/ vroeg zal gaan.
    Kunnen jullie hier wat over zeggen? Hebben jullie hier ervaring mee?
    Alvast bedankt voor jullie moeite!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is normaal dat de baarmoedermond korter wordt als je richting 40 weken gaat.
    Maar als ie nu nog 2,5-3 cm is is dat prima. Ik kan niet voorspellen wanneer je gaat bevallen.
    Als je hier meer vragen over hebt moet je toch bij je eigen arts zijn.

Mirjam

Share This Page