Morgen curretage ivm missed abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Brigit, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    #1 Brigit, 7 aug 2013
    Laatst bewerkt: 7 aug 2013
    Hallo allemaal

Er zijn al heel veel onderwerpen geopend hierover maar ik wil ook graag even mijn verhaal kwijt en eea vragen.
    Op 12 juli met 9 weken hadden we onze eerste echo, we zagen gelijk een kindje en een knipperlichtje. Maar wel 6 dagen terug gezet, kindje was toch kleiner dan verwacht dus minder lang zwanger. Dat zette mij wel al aan het denken maar goed het kon wel.

Op 14 juli roze bloed verlies bij afvegen en daarna bruin bloed en dan maandag vk gebeld. Ik hoefde mij geen zorgen te maken.
    Dan paar dagen niks en daarna echt tot aan 2e echo vorige week donderdag op 1 aug best veel bloedverlies. Steeds in maandverbandje en ook plaste ik bloed. Leek wel ongesteld. Maar nee vk bleef volhouden dat het volkomen normaal is. Ik gaf aan er geen goed gevoel over te hebben maar ik moest gewoon op geplande echo wachten. En daar werd mijn vermoeden bevestigd, hartje was al tijdje geleden gestopt.
    Ook al heb je een vermoeden als het bevestigd word komt het toch even hard aan.
    Ze wilden mij nog 2 weken aan laten kijken maar heb direct om curretage gevraagd. Ik ben erg misselijk dus wil hier echt niet langer mee lopen.
    Ik had maandag jl een afspraak en dan zou ik te horen krijgen wanneer curretage zou zijn. Nou niet dus, kort gesprekje met gyn en volgende dag moest ik terug komen voor nog 3 gesprekken en dan kreeg ik het te horen. Nou gister dus eindelijk hoge woord, ik mocht volgende week maandag komen!! Ik zei dus echt dat ik dat niet wou en dat het deze week zeker zou zijn. Gelukkig had ik een hele lieve verpleegkundige en die heeft er voor gezorgd dat ik morgen terecht kan.

Morgen om 10uur moet ik mij melden. 2 uur van te voren moet ik 2 cytotec in brengen. Heeft iemand hier ervaring mee en krijg je dan al snel krampen of merk je er niks van? Ben erg bang dat ik met hevige buikpijn naar ziekenhuis moet.
    En werden jullie snel geholpen na opname of moest je nog erg lang wachten? En hoelang moesten jullie na de operatie blijven?

Ik zie er niet tegenop gelukkig al ben ik wel heel blij als het achter de rug is. Dan kan ik tenminste beginnen met het verwerken en verder met mijn leven...

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik wil je een dikke knuffel geven! Ik kan je helaas niet helpen met je vragen omtrent de curretage, ik meen dat je dezelfde dag naar huis mag.
    Ik weet wel exact hoe het is om je niet gehoord en begrepen te voelen op het moment dat jij diep in je hart al weet dat het helemaal mis is.

Heel veel sterkte met het herstel zowel geestelijk als lichamelijk! Neem je tijd en geef toe aan je gevoel!

Liefs

3. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Wat naar zeg! Sterkte, het valt niet mee...

Ikzelf heb in mei een ma gehad. Zelf heb ik wel afgewacht. Maar ik voelde hetzelfde als jij, ik wilde er klaar mee zijn en opnieuw beginnen. ik wilde het t weekend aankijken. Die maandag naar de gyn geweest en 4 cytotec meegekregen. Ik kon er dan 2 inbrengen en 24 uur laten nog eens 2. Alleen was het niet nodig omdat tegen etenstijd het vanzelf op gang kwam.

Sterkte morgen en de komende tijd...

4. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi meis,

Wat verdrietig van je missed abortion. Ik heb er twee gehad, dus ik weet precies hoe je je moet voelen. Er zijn weinig woorden voor, maar ik wil je toch heel veel sterkte wensen!

Ik heb zelf ook twee curettages gehad. Ik moest me vroeg melden voor de opname, maar werd dan pas na een paar uur opgehaald.
    De eerste keer kreeg ik al een infuus op de kamer, de tweede keer pas op de OK.
    Je kunt vragen om dormicum, je komt dan in een roesje waardoor je er niet teveel van mee krijgt. Ik kreeg een volledige narcose, dus van de ingreep zelf heb ik niets meegekregen.

Na de ingreep word je wakker op de uitslaapkamer waar ze nog even op je letten. Als alles goed gaat mag je terug naar je kamer. Ik mocht naar huis als ik had gegeten en geplast. Dit was al na een paar uur.

Achteraf kun je last hebben van krampen en bloedverlies, maar dat hoeft niet.

Veel sterkte!

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Wat verdrietig, heb zelf al twee keer een missed abortion gehad :(
    De eerste keer was ik opgenomen in het ziekenhuis met een dreigende miskraam en ben ik gecurreteerd..kan je dus geen antwoord op je vragen geven over de curretage want was al in het ziekenhuis en moest nog een nacht blijven na de curretage.

Bij de tweede MA, nu een maand geleden, ben ik niet gecurreteerd maar heb ik de miskraam opgewekt met Cytotec.
    Ik verloor nog geen bloed toen de MA werd vastgesteld.
    Na het opsteken van vier Cytotecs duurde het nog 10 uur voordat de miskraam op gang kwam.
    Maar dat verschilt per persoon, bij sommige begint het al binnen een uur.

Ik wens je heel veel sterkte !

6. Silvy

Silvy Actief lid

10 aug 2012
    300
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meis,

Allereerst wil ik je veel sterkte toewensen in deze periode! Ik ben zelf afgelopen 24 juli gecurreteerd en zal een beetje proberen te vertellen hoe die dag is verlopen.

Ik heb bij ongeveer 11/12 weken te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Bij de echo bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien bij 9 weken. Ik heb een week gewacht totdat het zelf kwam maar toen dat niet gebeurde ben ik gecuretteerd op 24 juli.

Toen ik aankwam in het ziekenhuis, werdt er nog een keer een echo gemaakt ter controle waarna ze pillen bij me inbrachten om alvast de baarmoedermond wat weker te maken. Eigenlijk heb ik hier bijna niks van gevoeld alleen op het einde toen begonen ik lichte krampen te krijgen. Dit was denk ik anderhalf uur later. Na ongeveer twee uur mocht in naar de operatiekamer. Eigenlijk heb hierna niet zo veel gemerkt. Ik heb een volledige narcose gehad en toen ik wakker werdt voelde ik ook bijna geen pijn. Wel veel bloedverlies vooral als ik opstond maar bij het liggen ging het al snel over. Toen ik eenmaal geplast had mocht ik naar huis dit was ongeveer twee uur later. Ook daarna verloor ik wat bloed maar best wel weinig eigenlijk. Vooral bij het plassen maar in mijn maandverband nauwelijks.

Op de tweede dag werd het helemaal minder waarna het de dagen daarna bijna weg was. Toch kwam het na vijf dagen ongeveer weer helemaal terug en werd het ook helderrood. Ook dit was niet zoveel. Op ongeveer 10 dagen na de operatie ben ik helemaal gestopt met bloeden. Maar dit is nog wel onder voorbehoudt want ik weet niet of het nu helemaal weg blijft.

Ik hoop dat je mijn verhaal een beetje duidelijk vond en dat je er wat aan hebt! Ik heb me voor de operatie ook helemaal verloren gezocht naar verhalen en dat hielp wel!

7. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reaties!! Heb er veel aan gehad. En echt vreselijk wat jullie allemaal hebben moeten mee maken.

Het is allemaal goed gegaan, om 10uur moest ik mij melden om 12uur zou het plaats vinden.Ik kreeg pijnstillers en idd dormicum gekregen. Dat laatste deed niet veel bij mij maar dat geeft niet. Was al heel rustig eigenlijk.
    Om 11uur moest ik klaar liggen en werd om 11.05 al opgehaald om voor te bereiden op ok. Eerste infuus lukte natuurlijk niet maar 2e wel gelukkig.
    Toen alle toeters en bellen vast zaten nog 10 minuten moeten wachten en toen werd ik al voor 12uur de ok binnengereden.
    Hele aardige mensen en het waren er veel!! Opgegeven moment zeiden ze je kan nu heel duizelig worden dus heb snel ogen dicht gedaan. Voor mijn gevoel paar tellen later werd ik wakker op de verkoever en werd er al van alles aan mij gevraagd. Hihi ze moesten lachen toen ik vroeg huh is het al voorbij.
    Mocht al vrij snel naar mijn kamer terug. Had heerlijk een kamer voor mezelf. Kon dus lekker nog slapen nou ja dutten.

Ben erg goed verzorgd en werd goed naar mijn klachten geluisterd. Toen ik weer beetje misseijk werd kreeg ik gelijk via het infuus daar iets tegen en ook met regelmaat pijnstillers. Was een lange dag, dokter kwam pas om 19uur bij mij langs maar gelukkig was alles goed en mocht ik naar huis.
    In ziekenhuis redelijk wat gevloeid en ook met plassen best veel maar volgens verpleging normaal. Nu thuis beetje in maandverband maar meeste verlies ik met plassen.
    Hebben jullie ook infuus met antibiotica gekregen? Al voor ik ok in ging kreeg ik dat.
    Ik ben gister denk ik rond 21uur in slaap gevallen maar ben al sinds 1uur klaar wakker!!!:$ herkennen jullie dit of is dit echt weer iets typisch ikke. En ze zeiden nog wel je moet goed slapen is vooral eerste dagen erg belangrijk. Ik heb niet liggen piekeren ofzo, maar voelde me gewoon niet moe. Nu wel natuurlijk maar dl word zo wakker dus houd het iig ook voor mij op. Ml zou vandaag thuis werken, hopelijk kan ik zo nog ff dutje doen.

8. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Fijn dat het goed gegaan is, voor zover je van 'fijn' kan spreken:( Wrs ben je door alles uit je doen/ritme en heb je niet goed geslapen, hopelijk afgelopen nacht beter en anders misschien een dutje overdag doen. Hopelijk valt de pijn mee. Veel sterkte voor nu en de komende tijd. Het is pittig en verdrietig om mee te moeten maken. Neem je tijd en ruimte voor de verwerking. Zelf heb ik een MA gehad in mei'12 en curretage bij 10 wkn. Gelukkig ben daarna weer zwanger geworden en 1 mnd geleden bevallen van een prachtige dochter, maar m'n ⭐ zal altijd in gedachten bij me zijn.

Sterkte en knuffel en praat er zoveel mogelijk over als je wilt!

Deel Deze Pagina