inkinppen en scheuren

Discussion in 'De bevalling' started by bRomy, Jun 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bRomy

bRomy Lid

Jun 7, 2015
    68
    0
    0
    Zevenbergen
    Na het lezen van de vele bevallingsverhalen hier kan ik mij voorstellen dat inknippen en scheuren vreselijk zeer doet. Maar hoe zeer? Ik heb een keer door een stom foutje herpes genitalis gehad en heb daar 5 dagen niet van kunnen lopen en had een lip zo dik als de afstandbediening van onze tv. Combineer dat met 33 graden buiten en 40 graden koorts, was super... NOT.
    Maargoed: ik moest toch naar de dokter dus heb met een washand tussen mijn benen in een enorme slobberbroek wijdbeens gelopen net een kangoeroe.
    Is het nou echt zo erg dat je dat met lopen etc ook voelt? Ik weet wel dat je bij een totaalruptuur meer last hebt natuurlijk, maar stel dat ze een knipje zetten. Hoe voelt dat als je eenmaal weer thuis bent? Wanneer heb je er last van?

Offtopic: ik heb overigens na de 1ste aanval van herpes nooit meer een nieuwe gehad, dank aan mijn geweldige weerstand. Ik krijg duizenden verkoudheden maar dit heb ik gelukkig nooit meer meegemaakt.

2. koekenpan

koekenpan Bekend lid

Oct 13, 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ik heb van mn perineumruptuurtje weinig pijn gehad. Kon gewoon normaal lopen en zitten (zelfs in kleermakerszit). Ik had wel last van mn bekkenbodem. Had t gevoel dat ik me binnenstebuiten had geperst.

3. SuusD

SuusD Fanatiek lid

Jan 8, 2013
    3,004
    3
    38
    ik had meer last van de hechting dan de scheur zelf later is hij er ook uitgehaald toch helemaal geen last meer!

4. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Van het inknippen heb ik een dagje last gehad. Wat jij beschrijft klinkt veel pijnlijker.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Ik heb wel lang last gehad van mijn knip. Ik had een gecompliceerde knip met veel littekenweefsel. Toen mijn dochtertje 2 maanden was heeft de gynaecoloog littekenweefsel weggehaald en ben ik opnieuw gehecht.
    Het klinkt wel heel erg allemaal, maar het was gewoon een "vervelende" pijn. Helemaal niet zo heftig als jij herpes omschrijft. Daarom duurde het ook 2 maanden voordat ik ermee naar de gynaecoloog ging ;)

6. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vond de pijn van de knip (na de bevalling) pijnlijker dan de bevalling zelf. Gelukkig staan hier meer positieve dan negatieve verhalen :).

7. Mikjez

Mikjez Bekend lid

Mar 22, 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik ben een heel klein beetje ingescheurd en had 3 hechtingen. Had er totaal geen last van.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb ik down under ook herpes gehad, gelukkig nooit meer terug gekomen, maar jeetje dat deed enorm pijn, indd wat jij zegt,

Ik ben bij de eerste uitscheurd, naast de clit schuin naar beneden,

Opzich deed het geen pijn ook de dagen erna niet, enige wat pijn deed was het plassen, de urine brand enorm in de wond en daarom ging ik altijd onder de douche plassen met de douchestraal erop gericht zodat ook dat geen zeer deed.

9. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ik ben bij dl gelukkig maar heel weinig gescheurd..
    heb er heel weinig last van gehad en ben er meteen op gaan zitten.
    een week later zat ik alweer op de fiets.
    wat ik om me heen hoor over knippen en pijn heeft het allemaal te maken met hoe het gehecht wordt.
    mijn vk hoort regelmatig dat haar 'klanten' heel tevreden zijn over haar manier van hechten en na de tijd weinig last hebben.
    heb het zelf ook van iemand gehoord die bij dezelfde zat dat ze heel netjes gehecht is met knip en al en dat ze er weinig last van heeft gehad

10. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Inknippen zelf geen last van gehad en van de hechtingen ook weinig. Alleen is er waarschijnlijk een blijven zitten en dat is gaan ontsteken. Maar dat was mn eigen schuld...Ik ben niet op na controle geweest aangezien ik er helemaal klaar mee was al dat gefriemel aan mn lijf haha.

11. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Ooh het hechten opzich was wel hel.

12. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Ik vond zowel de knip, als een perineum ruptuurtje erg meevallen. Dat voel je echt niet in je Persweëen, althans ik niet.

13. Mellebel

Mellebel Bekend lid

Jan 20, 2013
    536
    6
    18
    Hier een totaal ruptuur gehad. Op de OK gehecht onder narcose.. heel netjes allemaal.. pijn gehad.. dat ontken ik niet.. maar het is me zo meegevallen! ik liep ,meteen alweer rond in huis (natuurlijk niet heel veel).. en plastte gewoon op het toilet.. (wel met toiletverhoger anders moest ik te diep zakken haha) nu bezig voor een tweede.. en kan gewoon weer vaginaal bevallen.
    Heb het scheuren totaal niet gevoeld.. ik wist op dat moment ook niet dat ik scheurde.. het voelde branderig beneden..maarja.. ik had er net een kind uit geperst dus vond dat niet zo gek haha..

Herpes klinkt in ieder geval veel heftiger zoals jij het beschrijft dan dit.. ;)

14. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik heb een subtotaal ruptuur. En een knip.
    Ze hebben me op de OK gehecht en ik voel serieus niks.
    Zowel toen het gebeurde niet als achteraf.
    Ik droeg een paar dagen na de bevalling gewoon spijkerbroeken en plof gewoon op de bank.
    De eerste dag was het een beetje gezwollen.
    Ik moet natuurljk wel een beetje voorzichtig zijn met afvegen op het toilet met die hechtingen, maar dat is ook alles.

15. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mmmh ik ben bij de eerste inwendig en uitwendig gescheurd. Kon 7 weken niet normaal zitten of lopen.

16. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    3 kleine hechtingtjes na een vacuüm verlossing. Knip was niet nodig omdat het opeens heel snel ging. Door de ruggeprik niks gevoeld, niks van de vacuüm niks van het scheuren, alleen het laatste steekje van de hechting was gevoelig. De volgende ochtend liep ik weer rond, wel het gevoel dat er down under een vrachtwagen overheen was gereden, maar na 1,5 was dat gevoel weg.
    Na 10 dgn vielen de hechtingen er vanzelf uit.

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Ik ben ingescheurd en heb daar niks van gevoeld. Ja het brandde maar dat krijg je er gratis bij zodra het hoofdje staat ;)
    Hoeveel hechtingen, ik dacht een stuk of 4 a 5 maat kan je dat niet met zekerheid zeggen. Iets met dat vergeet je ;) ik was net genoeg ingescheurd om te hechten. Bij mij hebben ze het wel verdoofd maar toen ze in mijn lip deden hechten, heb ik het wel even gevoeld.
    Ik heb een plastic fles van het zkh meegekregen om daarmee op het toilet te spoelen. Dan hoef je niet per se onder de douche om te plassen.
    Ik heb er wel wat langer last van gehad, tot een maand geleden. Maar nu voelt t weer vanouds.

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    De knip voelde ik ook niet inderdaad. Het hechten daarentegen:$

19. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Baby was eruit en ik zei: "mooi, en ik hoef niet eens gehecht te worden!"
    Daar was de vk het niet mee eens... ik vond het hechten en de eerste paar dagen vervelender dan het inscheuren zelf.

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Ingeknipt en doorgescheurd tot een subtotaal ruptuur. Eigenlijk geen noemenswaardige last van gehad. Tja, zitten was in het begin niet zo prettig maar dat is denk ik ook als je geen knip of scheur hebt gehad want er is toch een kind door een te klein gaatje gegaan. Vond het herstel echt 200% meevallen. Liep enkele dagen na de geboorte ook weer een rondje door de straat (en nee, ik had dus geen makkelijke bevalling, eerder een van de ergste die de kraam ooit had gehoord). Na enkele dagen begonnen de hechtingen wel te trekken maar dit was s avonds en de volgende ochtend kwam de vk ze eruit halen (en een spiegel voor m'n doos houden, dat had nu niet gehoeven :D)

Share This Page