Vroege echo in Den Haag?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Beebiewens, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Weet iemand bij welk verloskundigenbureau in Den Haag je een eerste echo krijgt rond 8 weken zonder medische indicatie?

Ik ben nu 4 weken en 3 dagen ver en erg onzeker over of alles wel goed gaat :(.. Daarom wil ik zo snel mogelijk een echo. Ik weet dat sommige bureau's bij de intake meteen een echo doen, en anderen pas rond de 12 weken. 2 maand wachten voelt als een eeuwigheid :( !!

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Maar wat wil je daar dan mee bereiken als ik vragen mag?
    Ik weet nl zeker dat als je met 8 weken een goede echo krijgt je je weer zorgen gaat maken of de 12 weken echo wel goed is.
    Anyway, verloskundige in t wateringse (wateringsveld) maakt eerste echo met 7/8 weken.
    Maar het lijkt mij handiger een verloskundige te zoeken die gewoon in je buurt zit

3. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Ik wil gewoon graag zien of het vruchtje daadwerkelijk in de baarmoeder (en niet in de eileider) zit en of het hartje klopt. Op dit moment voelt alles nog zo abstract, ik heb geen tot nauwelijks kwaaltjes, mijn temp blijft wel op dezelfde hoogte maar is niet gestegen en de streepjes op mijn testen worden wel donkerder maar niet met rasse schreden.. En ik ben een stresskip dus ik maak me overal zorgen over en dat lijkt me ook niet goed... Maar je hebt wel gelijk hoor; als de 8 weken goed is ga ik weer stressen over de volgende, maar waarschijnlijk dan toch al net een tikkeltje minder ;).

Dankjewel voor je reactie!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik was bij Tria en kreeg met 8 weken en 3 dagen mn eerste echo

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ik weet dat het een onzekere tijd is...maar als je rond de 8 weken een echo hebt (heb ik ook gehad) en je moet daarna nog 12 weken wachten tot je volgende echo (als je geen medische indicatie hebt dan moet je gewoon tot de 20-weken echo wachten) dan duurt dat óók heel lang! Wij hebben dan zelf nog een echo tussendoor gepland en zelf betaald.
    Ik snap dat je graag wilt weten of het vruchtje goed zit en of het hartje klopt maar dat geeft absoluut geen zekerheid of het ook goed blijft...de onzekerheid zal wel blijven denk ik...en dat geeft ook niet hoor, ik was (en ben) ook onzeker en in elke periode van de zwangerschap zijn er risico's! Maar die heb je ook tijdens en na de bevalling en de kunst van het moederschap is denk ik ook het stukje loslaten..je kan niet altijd de controle hebben

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Indd wat Eveline zegt

Na die 8 weken heb je ook nog risico's hoe lullig dat ook klinkt. Dat het hartje klopt zegt in feite nog helemaal niks :(

7. MommyVanD

MommyVanD Nieuw lid

13 okt 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babyvision in Ypenburg doet vroege echo's (op eigen verzoek) vanaf 7 weken.

8. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    ik kreeg bij mijn zwangerschap een termijnecho om te bepalen hoe ver ik was. Dit was toen rond de 7/8 weken.

Sterkte meid!!

9. Mammie83

Mammie83 Actief lid

11 jun 2011
    160
    0
    0
    Den Haag
    Verloskunde praktijk sifra. Ik heb mijn eerste afspraak op 25/10 en dan ook een termijnecho, ik weet niet hoever ik dan ben, bij ons is het nog een beetje onzeker over hoever we zijn. Zij zitten in Leidschendam, maar werken ook in het Bezuidenhout (medische centrum Loudon)
    Je moet even kijken welke het dichts bij je in de buurt is, want ze rekenen per aantal km's, dit ivm de tijd die ze nodig hebben om bij je te zijn bv bij het begin van de bevalling.

Succes!

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    als je zegt dat je niet weet hoe lang je zwanger bent, mag je vaak eerder....
    ik heb omdat ik onzeker was ook een echo gehad met 8 wkn. kreeg vergoed, maar zou dan de termijn echo zelf moeten betalen( was helaas niet meer nodig). maar dat heb je er wel voor over denk.
    maar je lost er idd niks mee op. als je zo vroeg een echo krijgt kan het je ook nog onzekerder maken...
    xxx

Deel Deze Pagina