bloedverlies bij 6 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door manoontje, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    hallo,

Afgelopen donderdag was ik 6wk2dg zwanger. Toen ik in de middag rond half 1 naar het toilet ging had ik rood bloedverlies. Dit duurde tot ongeveer 5 uur in de middag. Ik had geen krampen en ben geen stolsels verloren. Het was bij elkaar een half inlegkruisje vol. En daarna is het weer gestopt en sindsdien niks meer verloren.
    Wat kan dit geweest zijn? Een adertje, of is het daar te veel bloed voor?
    Omdat ik in januari een vmk heb gehad ben ik nu bang dat het weer mis gaat.....
    Ik vroeg mijn verloskundige of dit al een mk geweest kon zijn en ze zei dat het wel zou kunnen. Maar zou ik dan niet nog steeds bloed moeten verliezen?
    Ik heb over 10 dagen een echo dus dan zal ik pas zekerheid hebben. Maar misschien kun jij me iets meer vertellen?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Manoontje.

Bij een miskraam verwacht je inderdaad meer bloed en niet een half inlegkruisje.
    Dus ik denk nu aan een kapot adertje wat bloedverlies heeft gegeven.
    Maar de echo zal moeten bewijzen dat het allemaal goed zit.

Ik duim voor jullie.

Groetjes Ineke.

3. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hoi Ineke,

Dank je voor je snelle antwoord.
    En je stelt me toch wel iets gerust, hoewel ik wel weet dat de echo pas uitsluitsel zal geven.
    Nog 1 vraagje toch. Kan een gesprongen adertje dan zoveel bloed geven? Ik heb namelijk bij mijn zoontje ook wel iets bloeddverlies gehad maar dat was toch wel minder dan nu.
    Maar na de mk ben ik gewoon ook onzeker geworden...
    Alvast bedankt.

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Manoontje.

Logisch dat je onzekerder bent na een miskraam.
    Een gesprongen vaatje kan inderdaad zoveel bloedverlies geven.

Sommige zwangeren hebben de gehele zwangerschap bloedverlies waar we helaas nooit een reden voor vinden.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina