Goedendag, Ik geef hier me verhaal op hoop op een antwoord ik weet niet waar ik terecht kan met mijn vragen. Ik had in 2009 & 2010 een rotjaar qua relatie, ik leef al bijna 6 jaar samen met me huidige vriend plus een tussenstop in augustus in augustus 2010 gingen wij uitelkaar omdat het gewoon niet meer ging wij hadden relatie problemen en groeiden uitelkaar nou ben ik 23/24 augustus ongesteld geworden en dit hield aan tot ongv 28 augustus. Ik heb een jaar daarvoor aan de prikpil gezeten en dat jaar september zou het dus uit me lichaam moeten zijn. ik heb daarna sex met mijn huidige vriend gehad tussen 5 t/m 8 september 8 september kan ik me niet herrineren want we hadden vrij vaak gemeenschap. 9 september ben ik een weekend weg gegaan tot 11 september en daar heb ik een leuke jongen ontmoet. Ik ben verhuist van me huidige woning die ik samen met mijn huidige vriend had/heb 13 september. Ik heb met die nieuwe jongen die ik leuk vond toen der tijd onbeschermt sex gehad en ik weet die datum daarvan precies 19 september 2010. Nou zit het zo ik werd maar niet ongesteld (ik weet dat me cyclus onregelmatig is maar niet langer dan 36 dagen) Ik heb in oktober ongv 9 oktober een zwangerschapstest gedaan en die was heel duidelijk en een dikke streep hier schrok ik van en ik dacht gelijk ''Van wie ben ik zwanger!) 25 oktober had ik me eerste echt en die gaf aan 8 weken en 1 dag zwanger te zijn eerst was ik 31 mei uitgerekent uiteindelijk werd het 4 juni 2011 en zo is het gebleven nou als ik ongeveer bereken en op deze pagina moet ik zwanger zijn van me huidige vriend waarmee ik bijna 6 jaar ga ( we zijn weer bij elkaar ) maar ik ben nog steeds onzeker en ik ben al 32 weken en 5 dagen ik krijg soms een verdriet aanval want ik heb een fout gemaakt dat weet ik maar ik vond abortus te ver gaan. Ik ben zeer verdrietig en zit te denken aan een prenatale zwangerschaps dna god ik ben verdrietig kan iemand mij helpen.... dit zit zwaar op me hart. aub. Groet Bubbelsz
Hallo Bubbelsz. Wat een lastige situatie! Een DNA onderzoek in de zwangerschap. Kan je laten uitvoeren, dit is alleen niet zonder risico want je gaat met een naald bloed afnemen via de navelstreng. Ook zit hier een flinke kostenpost aan. Heb je dit al weleens besproken met je huisarts? Om je hart te kunnen luchten. Doordat je een onregelmatige cyclus hebt gehad, is het moeilijk te zeggen, wanneer je eisprong precies heeft plaatsgevonden. Op een schijf die ik hiervoor gebruik om te berekenen hoe ver je bent en wanneer eisprong was, geeft aan dat je op 25 okt 8 weken en 1 dag bent, je ook uitgerekend bent op 4 juni. En dan een eisprong rond 11 september geweest. Ik kan niet uit je verhaal halen of je toen gemeenschap hebt gehad. Het blijft natuurlijk altijd lastig om terug te rekenen, want we weten natuurlijk niks met betrekking tot de snelheid van delen e.d. Hoe kwam je op 31 mei? En is die 4 juni met een vroege echo berekend, dus tussen de 10-12 weken? Groetjes Ineke.
Halloo dank u dank u voor u antwoord ja ik hen 6 september en 7 september maar ik weet nie of ik 8 september gemeenschap heb gehad en dit met me huidige vriend ja me eerste echo was met 8 weken toen kwamen ze uit op 31 mei en met 11 weken en 6 dagen kwamen ze uit op 4 juni en dat is zo gebleven dus de kans is groter dat het van mijn huidige vriend is?? dat zou dus toch raar zijn als ik 19 september sex met een ander heb gehad en dan 25 september al een positieve zwangerschapstest zou hebben? want dan volgens alle berekeningen zou ik 4 weken zwanger zijn en een positieve zwangerschaps test in handen hebben... Die kans is toch klein? en ik neem aan dat je een paar dagen voor de conceptie de sperma kan wachten op de eisprong...Dat was met me huidige vriend tussen 6t/m8 september...
hoi het zou inderdaad erg onwaarschijnlijk zijn dat als je de 19e sex had je test de 25e pos zou zijn. Over het algemeen wordt een test pas positief 14 dagen na de bevruchting, maar het kan ook iets sneller, na een dag of 10. We kunnen het nooit met zekerheid zeggen maar de kans dat je tussen 8 en 11 spet zwanger bent geraakt is veel groter dan de kans dat je van die ene keer sex op de 19e zwanger bent geraakt. Ik sluit me aan bij Ineke, als je hier veel zorgen/verdriet om hebt is het wel verstandig om met je huisarts te praten. Die heeft overigens ook beroepsgeheim dus wat je vertelt daar is veilig! Mirjam