HCG stijgt door na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Binby, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binby

Binby Actief lid

18 jan 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Graag wil ik hier mijn verhaal kwijt, op 6 mei jl. heb ik een miskraam gehad bij 6+4, heb deze dag erge buikkrampen gehad en ben in de middag het vruchtzakje verloren met het vruchtje. Alleen loopt alles anders!

Op 7 mei had ik een afspraak staan bij de gyn, heb bij hem een echo gehad en mijn baarmoeder en eierstokken zagen er netjes en schoon uit. Ik was voor mijzelf opgelucht dat het allemaal zo snel ging. Vervolgens wil de gyn mijn hcg volgen. Een week later moet ik opnieuw bloedprikken, gyn belde mij op en vertelde dat mijn hcg van 684 een stijging had gemaakt naar 3800. Ik moest direct naar het ziekenhuis om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Echo gehad, gyn kon niks vinden. Ik kreeg 2 opties, een injectie of kijkoperatie. Ik koos voor de chemo injectie. Daar ben ik goed ziek van geweest, misselijk, overgeven en pijnlijke maag.

Vandaag moest ik terug komen, vanmorgen eerst weer opnieuw hcg geprikt. Vanmiddag de afspraak bij de gyn en hcg was weer gestegen van 3800 naar 4100, gelukkig maar een kleine stijging, maar toch! Weer een echo gehad en weer niks te zien baarmoeder en eierstokken zien er schoon uit. Vervolgens wordt er in overleg een 2e injectie geplaatst, tevens ook een anti-d injectie omdat ik resusnegatief ben.

Nu moet ik volgende week woensdag weer terug naar de gyn. Ik hoop zo dat mijn lichaam mij deze keer niet in de steek laat en gewoon het hcg netjes verminderd. Als dit niet het geval is of niet voldoende dan wordt het een kijkoperatie. Zit nu nog in een onzekere periode. Het gekke van alles is, ik heb geen buikpijn en geen bloedverlies.

En ik weet tot ik er dan nog lang niet ben, door de chemo injectie mag ik 3/6 maanden niet zwanger worden! Dat doet enorm pijn, vooral omdat wij 5 jaar lang aan het proberen zijn voor een tweede.

Het feit dat ik een miskraam heb gehad, kan ik opzich wel een plekje geven uiteindelijk. Heb natuurlijk zo mijn momenten. Maar het is vooral de nasleep wat het enorm moeilijk maakt.

Ik vind het fijn dat ik het even van mij af heb kunnen schrijven.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Jeetje.. Ik weet niet wat ik zeggen moet. Wat lijkt me dit een hel zeg!:( sterkte.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik wil je heel veel sterkte wensen!!!!!

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Heftig. Veel sterkte!

5. Binby

Binby Actief lid

18 jan 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel

6. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Jeetje zeg wat een emotionele achtbaan waar je inzit nu. Heel veel sterkte en hopelijk heb je snel duidelijkheid

7. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Allereerste sterkte. Weer zo'n klap...ik zie dat je ook al aardig wat miskramen achter de rug hebt. Heb je hiervoor al onderzoeken gehad?
    M.b.t. je verhaal nu. Vreemd dat je HCG is gaan stijgen. Hebben de artsen een idee wat dit zou kunnen zijn. Hebben ze het vermoeden van een mola zwangerschap?

8. Binby

Binby Actief lid

18 jan 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjol, ik heb nog geen onderzoeken gehad. Omdat ik nog bezig was met een opleiding hebben mijn man en ik besloten om te wachten toendertijd. Nu denk ik waarom heb ik zo lang gewacht! Nu gaan wij wel starten met chromosoom onderzoek en eventueel verdere onderzoeken.

Ik heb ze niet gehoord over een mola zwangerschap. Wel valt continu het woord buitenbaarmoederlijk. Het vermoede is dat er restweefsel achter is gebleven alleen weten ze niet waar. Omdat het weefsel zo klein kan zijn als een speldenknop.

het enige wat ik nu kan doen is afwachten.

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Tsjonge een emotionele rollercoaster! Heel veel sterkte..

Vreemd idd dat het hcg stijgt.. Ik heb zelf een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, wat ze ook niet konden vinden.. Mijn hcg daalde gelukkig wel al ging het heel langzaam.. Ik weet nog dat ik het doodeng vond omdat ze niks konden vinden en ze het steeds maar over buitenbaarmoederlijk hadden en dat de cellen zich zouden kunnen gaan delen.. Pfff!!
    Ik had ook nergens last van, gek is dat he?!

Ik zal voor je duimen dat het woensdag netjes gedaald is..

10. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ah meid, wat vreselijk:( En helemaal omdat je gewoon niet weet waar je aan toe bent! Al die chemische troep in je lijf.. Bedoel je met chemo injecties methotrexaat? Die heb ik twee weken lang gehad en ik mocht 2 maanden later gewoon weer zwanger worden. Die 3 tot 6 maanden is voorzorg, maar er is nooit bewezen dat het kwaad kan; vraag het nog eens na. Ik heb het "risico" wel genomen, omdat ik vroeg in de overgang zal komen en iedere maand, dus ieder eitje voor mij telt.

Heel veel sterkte!

11. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte gewenst en ik hoop voor je dat er snel een einde aan deze onzekere periode komt

12. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte en hoop dat het snel weer op orde is!

13. Binby

Binby Actief lid

18 jan 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 Binby, 22 mei 2014
    Laatst bewerkt: 22 mei 2014
    Ik heb het inderdaad twee keer eerder gehad en toen zakte het hcg bij mij eigenlijk vrij snel. Nu helaas niet. De onwetendheid maakt het geregeld beangstigend.

Inmiddels heb ik wel bloedverlies. En ik heb vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was een trekkerig gevoel in de linker lies, maar ze zeggen zolang het geen pijn doet kunnen ze het niet verklaren.

14. Binby

Binby Actief lid

18 jan 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel inderdaad methotrexaat. Ik ga sowieso navraag doen, omdat ik er verschillende verhalen over hoor. Heb jij iedere dag een injectie gehad? Ik heb er nu 2 gehad en daar zat een week tussen.

Dat snap ik, ik zou dan ook het risico genomen hebben. En ik denk eerlijk gezegd dat wij dat risico ook zullen gaan nemen.

15. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja dat zeiden ze bij mij ook idd.. Ja niks aan hoor! Heel veel sterkte de komende dagen!

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Heel veel sterkte!
    Hebben ze misschien iets gezegd over een (partiele) mola? Ik heb een partiele gehad en na mijn curretage moest ik wekelijks bloed prikken om te kijken of mijn hcg niet zou stijgen.
    Nogmaals heel veel sterkte! Ik weet hoe rot die nasleep kan zijn!

17. Binby

Binby Actief lid

18 jan 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die term is nog niet gevallen, hoop dat dit ook niet gaat gebeuren en mijn hcg a.s. woensdag netjes af is genomen.

Ze hebben het steeds over restweefsel wat buitenbaarmoederlijk zo zitten, omdat op de echo niks te zien is.

18. Binby

Binby Actief lid

18 jan 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt er nu wel een beetje moe van allemaal. Na de 2e injectie ben ik sinds gisteren bloed gaan verliezen lijkt op menstruatiebloeding. Gyn heeft mij verteld als dit het geval is dat ik dan direct moest bellen. Dat heb ik gedaan, maar mijn klachten waren nog niet erg genoeg dus ik moest weer bellen als ik buikpijn kreeg. Nu had ik vanmorgen en nu nog steeds een pijnlijk gevoel in mijn buik, ik de gyn gebeld, advies neem maar 4 maal daags 2 paracetamol. Ik vraag me nu letterlijk af wat ze nu van mij willen.

Eigenlijk zouden wij a.s. maandag naar Berlijn gaan, maar de gyn vind het risico te groot. Ik denk nu bij mijzelf, jullie helpen mij nu ook niet waarom zou ik niet kunnen gaan?! Ben erg boos en teleurgesteld. Nu zit ik te wachten op telefoon van de huisarts, want wil gewoon een second opinion aanvragen. Ze laten mij nu al 3 weken een beetje aanmodderen en ik wil nu gewoon duidelijkheid krijgen.

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Wat een schande zeg! Alsof een miskraam niet genoeg leed is op zich zelf! Vraag inderdaad een second opinion en wel vandaag. Overdrijf anders je symptomen... Ze hebben het weefsel van de miskraam niet kunnen onderzoeken zeker? Het loont misschien om de term te laten vallen. Het komt niet zo heel veel voor (1 a 2%) en misschien weten ze dan wat ze moeten doen.

20. Binby

Binby Actief lid

18 jan 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huisarts vind het ook niet alamerend genoeg, moet het allemaal maar afwachten!

Ze hebben inderdaad het weefsel niet kunnen onderzoeken. Ik ga het a.s. woensdag zeker vragen of dat een mogelijkheid zou kunnen zijn. Verder gaat mijn man woensdag mee, hij is ook boos.

Wordt vervolgd!

Deel Deze Pagina