Kan mijn vriend wel wat aandoen, hormonen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Honeyybell, 23 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Hallo iedereen,

    Neehoor niet echt en doe het ook niet natuurlijk maar de irritatie zit erg hoog. Ik ben nu 3 dagen geleden bevallen van onze eerste zoon en dit ging in principe allemaal erg goed. Tijdens mijn zwangerschap was ik echt nog super verliefd op mijn vriend en wilde ik niks liever dan samen een gezinnetje zijn.

    Nu zo na de bevalling merk ik dat 1, mijn vriend onrustig is overdag en zijn energie niet goed kwijt kan en dus een beetje zenuwlijerig gaat lopen doen en kattig reageert als ik iets vraag of bijvoorbeeld voorstel dat hij dan de stofzuiger even pakt ipv de kraamzorg. En 2, mijn lieve vent snurkt al sinds ik hem ken enorm. Slaap apneu en we hebben er ook al vanalles mee geprobeerd. Nu leek het een tijd minder erg te zijn al sliep ik nog wel vaak met oordoppen in. Nu kan dat niet meer want ik ben bang dat ik dan de kleine niet hoor. Maar, natuurlijk houdt hij me nu met luid gesnurk wanneer de kleine man wél even stil is en slaapt hartstikke wakker. En ik kan hem wat! Overdag door dat zenuwachtige gedoe en snachts omdat ik gewoon echt niet slaap door dat gesnurk! Ik heb hem net heel geïrriteerd uit bed gebonjourd en nu ligt hij beneden op de bank, ik hoor hem dan ook gewoon nog steeds hoor, zo hard is 't. Maar het is geen oplossing natuurlijk want zo hoort hij onze zoon niet en kan ik er elke nacht alleen uit.

    Kortom, ik houd van hem hoor, maar door de hormonen(?) en slaapgebrek en het snurk probleem zou ik het helemaal niet zo erg vinden als hij geen verlof opneemt en gewoon weer de hele dag weg is :o: Ben ik hier alleen in?
     
  2. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik snap je volledig hoor!!! Het is zo erg wennen met een kleine en dan helpt zijn gedrag en gesnurk natuurlijk voor geen meter. Maybe kun je hem overdag af en toe even wegsturen ofzo??

    Mijn baby is bijna 3 wkn en mijn vriend is ook veel thuis. Ben het gewoon niet gewend en dat maakt het soms ook lastig. Nieuwe balans vinden nu met 2 kids, mezelf weer beetje terug vinden en noem maar op. Ik kan niet wachten tot het nieuwe jaar begint, hij gewoon gaat werken en ik beetje normaal leven kan proberen te vervolgen.

    Wil nu ook nog niet overal mijn baby heen slepen. Ze is nog zo klein. Daarnaast doe ik een poging om rustig aan te doen ivm herstel.

    Ik zou wel even het gesprek aangaan met je vriend. Hoe denkt hij dit te gaan cheffen mbt het gesnurk en jou en de kleine?? Verder heeft het echt even tijd nodig en dat is best kut...

    Sterkte en geniet wel lekker van je kleine!!
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat betreft oordoppen. Als je de babyfoon op het hardste zet en op je nacht kastje hoor je de baby wel met je oordoppen in.
    Hier ook zo'n snurker en ik slaap met oordoppen. Al vanaf geboorte. Heb zoontje altijd gehoord met babyfoon op hardste stand.
     
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Als hij echt slaap apneu heeft 'vastgesteld' kan hij beter een slaapmasker of speciaal bitje vragen. Slaap apneu kan voor verschillende gezondheid problemen zorgen.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Apart slapen even en dan 1 van jullie babydienst nemen, heeft onze relatie gered haha. Man ligt nu ook op zolder (en met mijn deur dicht en oordoppen in hoor ik hem niet), want ik spook en hij snurkt. Ik hoor met oordoppen in kind altijd, zonder babyfoon. Dus hier blijven de oordoppen in, ook met baby.

    Je krijgt gewoon wurg neigingen van dat gesnurk, ook al kunnen ze er weinig aan doen maar chronisch slaapgebrek is ook gewoon echt hopeloos. Wakker zijn van een baby oke, maar van een volwassenen man? Nope.
     
  6. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Dank voor de reacties! Ik ben dus niet gek gelukkig én niet alleen. ja de babydiensten leek ons ook wel wat nu. Ook heeft hij inderdaad al eens zo'n bitje aangemeten gekregen en die heeft hij vandaag teruggevonden, het hielp niet altijd en hij vond het zelf zo vervelend zitten dus belandde het in een la. Hij heeft beloofd het wel weer even te proberen voor mij.

    Deze nacht ging tot nu toe in diensten en hij sliep beneden :rolleyes:

    Wel echt fijn te lezen dat ik niet alleen ben! Sterkte ook aan jullie!
     
    MFE vindt dit leuk.
  7. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Zo herkenbaar. Ook net bevallen. Man lag de eerste nacht volledig voor pampus en ik hele nacht met baby in de weer. De avonden daarna viel hij steeds in slaap op de bank en zag hem niet meer terug in bed. Woest werd ik daarvan. En overdag alleen maar zeuren dat hij moe en misselijk was. Pardon, ik ben bevallen ik heb echt geen zin in gejammer. En verder alleen maar iets doen voor mij of baby als ik het vroeg. Nou het is dat de kraamhulp er bij was maar anders was ik zeker een paar keer flink tegen hem uitgevaren. Dus ik snap volledig je gevoel.
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het is sowieso veel slimmer om die eerste tijd apart te slapen, zelfs zonder snurker, vind ik. Baby's zijn zwaar, en als je dan de taken verdeelt wint iedereen daarbij. Ik gaf bv en dus waren de nachten vooral voor mij. Maar mijn man sliep dan op een matras in de kinderkamer, en stond's ochtends op voor de kinderen zodat ik verder kon rusten.

    En als hij zijn energie overdag niet kwijt kan, dan vraag je hem toch om even te gaan wandelen met de baby?
     
  9. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Ik mag hem helaas nog niet meenemen naar buiten, 't ventje heeft wat moeite met zijn temperatuur regelen. Zijn papa zou hem maar wat graag mee naar buiten nemen hoor maar helaas nog heel eventjes niet.

    Ja het verdelen is de beste optie al is hij erg gevoelig voor slaapgebrek en valt dus ook al snel met de baby op de bank in slaap en ik ben dan bang dat hij niet wakker wordt van de kleine man:oops:

    Het is inderdaad vaak dat de kraamzorg erbij is en ik net niet boos wordt maar 't kost me veel moeite:roflmao: goed te weten dat ik niet alleen ben! Sterkte ermee! Ze zijn wel lief hoor. Ze hebben gewoon geen idee wat bevallen is en hoe moe wij eigenlijk zijn :rolleyes:
     
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien niet. Maar door hem niet te vertrouwen en de taken niet te willen/durven verdelen, help jij de zaken natuurlijk ook niet vooruit. Hij is net papa, hij moet zijn weg nog zoeken. Gun hem de kans om die zelf te vinden, zonder dat jij er voortdurend bovenop zit dat je het anders wil zien.
     
  11. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk. Ik vind het ook super spannend om... Ja... Wie dan ook eigenlijk te vertrouwen met mijn baby los van de kraamhulp. Is een dingetje. Maar het wordt steeds makkelijker. Door weinig slaap wordt het steeds makkelijker om hem aan papa over te dragen als ik echt even moet liggen :p
     
    Shakes vindt dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    #12 Vero0504, 5 jan 2020
    Laatst bewerkt: 5 jan 2020
    Hier ook een snurker, dermate (80 decibel met gemak) dat wij al jaren grotendeels apart slapen. Sinds voornamelijk ons trouwen ging met t fysieke volume ook t snurkvolume omhoog. Misschien herkenbaar en een idee? Ook hij wordt knap kribbig bij slaap tekort, nog veel meer bij suiker tekort, een combi...pfffff veeg me op.

    Overigens viel man hier wél met kleine van toen 4 weken bovenop m op de bank in slaap. Was ik ook niet happy mee. Hij werd nog iets wakker als ze bewoog en ik had nog verlof maar ik snap je onrustige gevoel. Ik bleef er ook maar vlakbij zitten, het was t eerste uurtje aaneengesloten slaap in weken (heftige huilbaby...). Daarna maar even uitgelegd dat ik t wel begreep maar dat dit niet zo veilig was en dat hij op de bank, kleine in de wandelwagen naast m is wat verstandiger was. Of samen liggen op de bank als je kapot bent preventief niet te doen. (hij kukkelt zo in slaap en zeker toen) Ik deed dat zelf dan ook niet overigens, zeker toén was dat levensgevaarlijk, we waren echt kapot tot op t bot.

    Maar ik ben wel heel benieuwd welke dopjes jij hebt als je naast een partner met slaapaneu ligt, die lijken me wel wat!
     
  13. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Ja dat in slaap vallen doet hij nu ook nu hij weer volop aan het werk is en savonds en snachts voor mij en de baby vanalles doet. (flesjes, kolf en spenen uitkoken, afwassen, baby in slaap wiegen als ik niet meer kan) maar dat is dan savonds op de bank wanneer ik wél wakker ben dus dan houdt ik het in de gaten.

    Het snurken is aanzienlijk... Zachter?? Misschien was het de stress ook bij hem van een pasgeboren kindje erbij? Zijn gewicht is niet veranderd en eetgewoonten oid ook niet. Ik weet wel dat met afvallen bij hem veel is opgelost. Alleen doet hij dit gewoon niet, ik kan hem niet dwingen te diëten of te sporten en zolang hij dat vertikt te doen ga ik niet lijden onder zijn snurk concerten. Hij gaat dus ook eind deze maand naar de huisarts en waarschijnlijk krijgt hij dan of een Cpap machine of hij kan geopereerd worden tegen het gesnurk. Niet alleen voor de overlast voor mij, maar hopelijk heeft hij dan ook een wat betere kwaliteit van slaap en is hij overdag ook minder moe.

    De oordoppen die ik heb zijn gewoon van die kneedbare goedkope dingen alleen duw ik ze gewoon echt een heel eind mijn oren in waardoor ze echt alles blokkeren. Dit is even leuk tot je verkouden bent, dan verstop je je oren en kan je ze laten uitspuiten..... Vorig jaar (2018 bedoel ik dan) met het gezellige kerstdiner verstond ik geen woord van wat alle familieleden tegen mij zeiden. Ik was praktisch doof :roflmao::rolleyes:
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Ahjoh, volgende Kerst ben je volleerd in babygebaren. Mocht t concert nog niet opgelost zijn dan communiceert iedereen gewoon met gebaren, goede training voor de kleine :D

    Hem hier laten afvallen is ook een dikke muur. Wat ik doelbewust oversla, haalt hij bij t tankstation. Snoepjes, dropjes, zoutjes hele ladingen. Ik ben dan ook geen snoeper, behalve als ik ziek wordt dan ga ik op koolhydraten jacht. Hij is bijna 30 kilo zwaarder geworden denk ik. Lijkt mij niet prettig, maar goed ik kook normaal en ik ben zn vrouw niet zn moeder en ik heb nog 2 kamers en een bank over...ik zoek wel een andere plek want die oordopjes helpen niet hoor.

    Je knippert 2x met je ogen en moet een houtkapvergunning aanvragen. Die blijf ik nooit voor. En tis ook geen regelmatig patroontje, tis hard zacht, met piepje/fluitje en zonder, met extra bas en zonder. Zelfs niet zwanger leidt dat tot moordneigingen als je wilt slapen. Nee hoor, logeerbed voldoet dan prima.
     
  15. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Die omschrijving is spot on :roflmao: met en zonder piepje, hard en zacht... Oh wat is het verschrikkelijk.

    Ik ben zeer benieuwd naar de afspraak bij de huisarts over een paar weken omdat ik weet dat afvallen wel kan helpen maar hem niet volledig van zijn slaapapneu af helpt, en dus zijn er meer dingen die hij kan en mag proberen en wat er nu nog over is zijn operaties en de cpap. Heeft jouw man zich ooit laten checken op apneu?
     
  16. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Haha heel vervelend voor jou maar lijkt alsof het over mij gaat :roflmao:.

    mij dacht dat het nooit meer goed kwam. Heb het nooit hard op uitgesproken maar mijn man mocht ook gewoon weg.
    Ik en mijn baby dat was voldoende. Duurde gelukkig maar heel kort en ik ben ondertussen weer heel gek op mijn man.

    wat betreft het snurken. Een troost over een paar weken ben je zo uitgeput dat je zo in slaap valt. ;) Ik knipt toen het echt niet meer ging (man sliep meer op de bank dan in bed) de topjes van mijn oordoppen af. Dat dempt nog wel het geluid maar hoor je ook de baby nog. En op een gegeven moment vertrouwde ik er wel op dat ik wakker werd en heb ik ze weer normaal in gedaan.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Aangezien ik menig nacht me heb afgevraagd wat eerder kwam, de wekker, de baby of mijn slaap durf ik met gerede zekerheid wel te beweren dat apneu niet van toepassing is. Toen we net een relatie hadden snurkte hij wel iets maar viel wel mee, de afgelopen jaren is t met gewicht en allicht leeftijd behoorlijk toegenomen.
     

Deel Deze Pagina