Te oud om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eibhilin, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eibhilin

eibhilin Lid

14 mrt 2019
    64
    33
    18
    Vrouw
    Hallo
    Ik ben 37 (ik weet het, stokoud ) en na jaren twijfelen willen we graag voor een derde gaan. Ik ben heel gelukkig met mijn twee geweldige kinderen maar toch blijft het verlangen naar een derde pijnlijk aanwezig (hoewel ik mij daar soms ook erg schuldig over voel).

Vorige maand is mijn hormoonspiraal verwijderd (26/2) en op 28/2 mooi stipt mijn maandstonden (heb ik zelfs met spiraal altijd blijven hebben).
    Ik heb de voorbije maand ovulatie testen van clearblue gebruikt om zicht te krijgen op mijn cyclus. Ik heb een hele lange vruchtbare periode gehad (6dagen) en dan uiteindelijk vorige vrijdagavond (15/3) vaste smiley en ovulatie.
    Nu 20/3 en ik voel me helemaal ondersteboven. Ik slaap niet of vreselijk slecht, ik heb constant vreselijk kou en ik voel me ook echt niet lekker (krampen in bovenbuik, darmen in de war).

Ik krijg de indruk dat mijn lichaam het echt moeilijk heeft met de aanpassing naar geen spiraal.

Nog mensen die dit herkennen? Ik hoop dat het geen voorbode is van het feit dat mijn lichaam te oud geworden is om nog zwanger te worden.

2. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ben je 37 of 73? :roflmao:
    Geen ervaring met spiraal, maar zal toch wel meevallen met 'oud lichaam'!? Ben ook 37 en sinds mn 32e om de haverklap zwanger, dus niet alle voortplantingsorganen zijn op die leeftijd volledig opgedroogd.
    Ik denk eerder dat je hormonen weer ff hun plek moeten vinden. Geef t even tijd, je bent geen robot (noch een bejaarde ;)) Succes!

hoop28 en Sabje333 vinden dit leuk.
  3. Nochti

Nochti Actief lid

24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    Ik ben ook 37 en zwanger van mijn 6e. Bij de andere 5 was ik tussen de 20 en 31. En iedere keer meteen zwanger.

Nu dus ook "oud" maar weer meteen de eerste maand na het verwijderen van mijn spiraaltje zwanger.

4. eibhilin

eibhilin Lid

14 mrt 2019
    64
    33
    18
    Vrouw
    Bedankt dames!
    Fijn dat hier nog andere mensen boven de 35 zijn. Ik heb niemand in mijn vriendenkring/familie verteld dat we gaan proberen voor een derde maar als het in een andere context ter sprake komt, dan hoor ik heel veel afkeuring. Mijn moeder vond het al vreselijk dat ik op mijn 32ste nog durfde zwanger worden van een 2de.

Wow, Nochti, ineens zwanger de eerste maand na spiraal! Dat is echt geluk.

Voor jullie allebei, proficiat met jullie zwangerschap!!

5. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.983
    113
    Vrouw
    Nou ja zeg :confused:

6. Frullie

Frullie Actief lid

24 jul 2015
    296
    255
    63
    Hoi, ik ben 36 en wordt in mei 37. Wij zijn ook net begonnen voor een derde, het was meteen raak, helaas vmk. Nu vandaag een positieve ovulatietest, dus we mogen weer! 37 is nog piepjong, veel succes

7. eibhilin

eibhilin Lid

14 mrt 2019
    64
    33
    18
    Vrouw
    Frullie, sorry van je vmk. Ik duim voor je dat je snel een positieve test vast hebt!

Frullie vindt dit leuk.
  8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    je hebt nog 3 jaar voor je over de datum bent :roflmao:, met je 40ste vind ik dat je over de datum bent :D

ik ga dit jaar hopelijk voor de 2de keer zwanger raken en ben 39 ;)

Namar en vruchtje24 vinden dit leuk.
  9. eibhilin

eibhilin Lid

14 mrt 2019
    64
    33
    18
    Vrouw
    En de zwangere dames... Voelden jullie het al voor de zwangerschapstest?

10. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik heb nooit een spiraal gehad, maar het lijkt me niet zo raar dat je lichaam nog even moet wennen, toch?

Ik ben ook op mijn 37e voor een derde gegaan en was snel zwanger. Ik voelde het nog niet voor de test overigens. Ik werd niet ongesteld en testte toen positief :)

Hopelijk ben je snel zwanger!

11. all4love

all4love Bekend lid

23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Oeps...Ik ben 40:|:|:p

hoop28, Zoe123, Namar en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. eibhilin

eibhilin Lid

14 mrt 2019
    64
    33
    18
    Vrouw
    Aicirtap, veel succes!

13. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Wij zijn bezig voor onze eerste samen en ben 36 en word in mei 37 dus ook al oud versleten en uit de mode :roflmao::roflmao::roflmao:

Namar, Rosa5 en Jurielle vinden dit leuk.
  14. eibhilin

eibhilin Lid

14 mrt 2019
    64
    33
    18
    Vrouw
    Die datum is toch ''ten minste houdbaar tot'... Daarna blijft dat nog jaren goed

Zoe123, Namar, all4love en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Waahaa ! Ja idd :D

16. Noppes

Noppes Actief lid

31 aug 2018
    132
    120
    43
    Vrouw
    Nou dan ben ik ook stok oud, ben 36 en wij zitten nu in een traject voor een 2de, hopelijk loopt het vlot, maar het kan ook zomaar zijn dat ik 37 ben of zelfs 38 voor ik zwanger mag worden, als het natuurlijk lukt.
    En in mode was ik nooit en nu helemaal dus niet meer hahaha

Namar, Jurielle en Mauzy82 vinden dit leuk.
  17. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Nee alles wat "te" oud is, is uit de mode :roflmao:
    Zei mn zoon ooit es : Yvon je bent oud grijs een klasieker en uit de mode :roflmao::roflmao:
    En waarom? Omdat m'n man had gezegd dat alle auto's boven de 35 klassiekers zijn... auto's wellicht maar ik nog niet haha

hoop28 en Namar vinden dit leuk.
  18. Jurielle

Jurielle Actief lid

11 nov 2018
    208
    124
    43
    Vrouw
    Hey leuk!! me too!

Frullie vindt dit leuk.
  19. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Pfff, hier nog zo’n bejaarde.

Ik was 36 toen ik van de 1e beviel (na 2 miskramen) en ben nu zwanger van de tweede......en ik ben in Januari 41 geworden...oeps....ver over de datum dus ;)

Deze tweede had wel wat meer voeten in de aarde, want het ging niet meer echt vanzelf. In totaal de laatste 3 jaar bezig geweest om zwanger te worden....de eerste twee jaar zelf proberen, 2 miskramen en allerlei onderzoeken gehad, uiteindelijk in 2018 4x ivf gedaan waarbij het pas bij de 4e blijvend raak was.

20. Dielle

Dielle Fanatiek lid

18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee hoor vind je niet te oud.
    3 maanden geleden bevallen van de 4e. Ben net 37 geworden.
    En wie weet komt er in de toekomst nog een laatste kleintje bij :D. Als het aan mij ligt iig wel. Hopelijk gaat mijn man ook overstag hihi.
    Was overigens meteen zwanger dus geen verschil gemerkt kwa vruchtbaarheid dan toen ik jonger was. Helaas deze keer wel 2x een vmk gehad en dat kan wel door de leeftijd komen vertelde de gynaecoloog me.

Deel Deze Pagina