aan hoeveel weken een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door grace20, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

na hoeveel weken een miskraam

1. tussen 4 tot 8 weken

2. tussen 8 tot 12 weken

3. tussen 12 tot 16 weken

4. tussen 16 en 24 weken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ik ben net zwanger en ben erg bang voor een miskraam omdat we zeer lang geprobeerd hebben en veel geld hebben uitgegeven aan deze baby!
    nu ben ik benieuwd aan hoeveel weken jullie je miskraam gekregen hebben? zo kan ik een beetje kijken wanneer mijn gevarenzone kan voorbij zijn. ik weet ook dat er altijd kans is en de meeste boeken zeggen 3 maanden maar er zijn er die 8 weken zeggen enzovoort dus ik weet het niet meer.

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    waarschijnlijk wordt je er alleen maar onzeker van!
    en dat is zonde..
    misschien kun je je angst bespreken met je gyn. of verloskundige?

Er zijn ook mogelijkheden voor extra echo's en hoe verder je bent en je ziet het goed groeien en een hartje kloppen.
    Neemt het risico voor een miskraam ook af maar door cijfers van andere te zien heb jij gewoon helaas niets aan..

Want je kan er ook niets aan doen, gewoon afwachten en ervan uit gaan dat het goed gaat :)

Miskramen komen inderdaad het meeste voor in de eerste 3 maanden met een uitloop naar 4 maanden, maar daar heb je die mooie echo's dus voor om je gerust te stellen :)!

Ik hoop dat je wat minder onzeker word, en iemand je kan helpen meid iedereen zit in het begin van deze spannende fase!
    Voor mij is die bijna voorbij! Ik duim voor je dat alles gewoon goed gaat :)

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Kan je je angst ergens bespreekbaar maken, ik denk dat je als je in dit topic gaat lezen alleen maar erg ongerust gaat maken en waarschijnlijk voor niks!
    Het gaat vaker goed dan fout!
    Ik hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan...

Maar om antwoord op je vraag te geven:

De eerste keer rond de 7 weken,
    De tweede keer rond de 15 weken,
    De derde keer rond de 5 weken.

Succes!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb vorig jaar met een zwangerschap van 11 wk een curetage ondergaan. het ging om een missed abortion en het hartje was gestopt met 10wk en 5dg. de echt van 9 wk zag er prima uit maar helaas ging het dus toch mis. uit onderzoek bleek dat ik een infectie in me zwangerschapsweefsel had en dat is waarschijnlijk de rede geweest dat het hartje stopte. ikzelf ben er ook erg ziek van geweest toen en heb 1 week in het ziekenhuis gelegen door uitdroging en hoge koorts. meteen na de curetage was ik beter dus het was een hardnekkige infectie

5. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    He meis. Je maakt je zelf het wel moeilijk hoor. Probeer er juist niet aan te denken hoe moeilijk het ook is. Bij iedereen is het anders om je nu al te gaan stressen voor een mk. Probeer er van te genieten he en laat alles over je heen komen. Voor jou misschien ook prettiger om naar het zwanger forum te gaan. Hier kom je alleen maar dingen tegen wat niet leuk is.

6. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    het belangrijkste is echt proberen te genieten meis.
    ik snap je onzekerheid maar ik denk idd wat de anderen ook zeggen dat je juist door dit topic helemaal onzeker word.
    en er is idd een gevaren zone maar ook al ben je die voorbij geeft dat nog steeds geen zekerheid.
    maar om je vraag te beantwoorden..
    bij 11 weken..is het misgegaan..
    probeer te genieten en succes met je zwangerschap.
    liefs evi

7. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Meiske probeer je niet druk te maken over een eventuele miskraam, de kans dat het goed gaat is vele malen groter, en zoals al eerder gezegt is bespreek dit met je gynaecoloog of verloskundige. Geniet van je zwangerschap en gefeliciteerd natuurlijk.

Maar om je vraag toch even te beantwoorden.
    Met de 8 weken echo was alles goed, hartje klopte en bij de 2e echo bleek het hartje gestopt met bijna 10 weken, met 14 weken de miskraam gehad.
    Maar als ze het hartje hebben zien kloppen heb je nog minder dan 5% kans dat het fout gaat dus wij hebben zoals de gynaecoloog zei ontzettend veel pech gehad.

Liefs
    Bianca

8. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    bedankt voor jullie antwoorden en ik zal er zeker over praten met de genecoloog.
    ik weet ook dat ik er niet zoveel aan mag denken en dat de kans echt zeer klein is maar ik kan er echt niets aan doen ik denk er veel te veel aan!

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Niet teveel mee bezighouden. En genieten van je zwangerschap. Ik heb tijdens me zwangerschappen deze topic en vlinders exprec vermeden om me niet druk te maken over dingen die misschien helemaal niet gebeuren en volop te genieten van wat er wel gebeurt.

10. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hallo,

ik heb de vorige weken nu ook dit topic vermeden.
    ook heb ik het erover gehad met men genecoloog en die stelt wel iets gerust. ik mag volgende week al terug op controle.

met de controle op 6 weken was de baby 2mm en het hartje klopte !

groetjes grace

11. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    zo meis helemaal goed zeg. Wat fijn dat de echo en alles goed was.

12. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    de kans op een miskraam is het hoogste in de 11e week, dus als je tien weken zwanger bent.
    zelf heb ik er drie gehad, met 6, 7 en 9weken.
    bij deze zwangerschap loop ik onder strenge controle en met 8weken kon ik het hartje zien en horen kloppen

Deel Deze Pagina