Hallo dames, Ik heb op 3 januari mijn eerste afspraak bij de gyn achter de rug. Ik had (gelukkig) een hele lieve vrouwelijke arts. Dit maakte het lichamelijk onderzoek makkelijker voor mij. Ze heeft veel gevraagd, over gewicht,pilgebruik en eventuele ziektes in de familie. Mijn menstruatie sinds de pilstop is erg lang(zie onder) en de gyn zei dat het uitblijven van menstruatie ook kan komen doordat je misschien bent aangekomen. Ik ben de afgelopen periode ruim 9 kilo aangekomen, probeer nu ook af te vallen. Mijn gynaecoloog vertelde dat vet, overgewicht negatief invloed kan hebben op de hormonen waardoor menstruatie ook weg kunnen blijven. Ik heb niet veel overgewicht, maar probeer nu toch wel af te vallen. Mijn lichamelijk onderzoek was wel goed maar er was wel een maar namelijk misschien toch de mogelijkheid dat ik pcos heb. Dus ik moest ook bloed laten prikken. Volgende week maandag krijg ik hier de uitslag van. Ik ben eigelijk best bang voor de uitslag, want wat er gebeurt er nou als je dat hebt? Kan je wel zwanger worden?Duurt het dan langer?Zoveel vragen waar ik me druk om maak terwijl er nog niks bekend is...ik weet het niet meer... Liefs Meli
Wat vervelend die onzekerheid. Met PCO kun je heel goed zwanger worden. Ik heb zelf ook PCO, maar niet de uiterlijke kenmerken daarvan zoals overbeharing of overgewicht etc. Ik had alleen extreem lange cyclussen. Werd soms 4 maanden niet ongesteld. Wij zijn naar 1 jaar na de HA gegaan, en doorverwezen naar de gyn. Daar de 1e standaard onderzoeken gehad. Zoals bloedprikken, inwendige echo en een HSG onderzoek. Hieruit kwam naar voren dat ik PCO heb. Ik heb clomid gekregen, dat zijn hormoonpillen. 50 mg en 100 mg deden niks bij mij. Uiteindelijk ben ik met 150 mg zwanger geworden van onze tweeling. In totaal heb ik 6 maanden hormonen moeten slikken. Het is natuurlijk geen leuke tijd omdat je tijdens het slikken van de hormonen wel steeds naar het ziekenhuis moet, om te kijken of de hormonen aanslaan etc. Maar als ik er op terug kijk is het toch allemaal nog snel verlopen. Ik wens je heel veel succes, en onthou heel goed dat je met PCO zeker zwanger kunt worden. Ik heb hier op het forum heel veel succes verhalen gelezen van andere meiden.
Jada08, dankjwel voor je duidelijke antwoord. Erg fijn om een succes verhaal te horen. Maar ik heb nog een vraagje. Is de kans op een meerling ook groter als je die hormoonpillen gebruikt?Of maakt dat niet veel uit...?
Hoi Meli, Allereerst, haal even diep adem.....en weer uit...... Het komt allemaal echt wel goed! Ik vind het ook lastig, omdat je alle mogelijke scenario's afgaat. Niet doen! Dat maakt je alleen maar onzeker! Hier een soort gelijk verhaal. Ik ga ook richting de 96 dagen! Sinds het stoppen met de pil ben ik ook aangekomen. Al weet ik niet of dat komt dat ik veel meer trek heb en meer eet (lees: snoep). Mijn BMI is 21, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Wat is jouw BMI? Bij extreem overgewicht kan ik me voorstellen dat dit een negatief effect heeft op je cyclus, maar een beetje overgewicht moet toch niet zo heel veel uitmaken? Maar het is wel beter voor jou als je een gezond gewicht hebt. Ook ik heb bloed geprikt en vind het erg spannend wat eruit komt. Wat ik me wel afvraag, heb je een hormoonkuur gekregen om je menstruatie op te wekken? Dat heb ik namelijk gekregen. Ik moet over 3 weken weer terugkomen en dan krijg ik ook de uitslag van de bloedtest. Heel veel succes de komende tijd en ik hoop voor je dat het mee valt en je alsnog snel zwanger wordt!
Hoi Kitty17 Mijn BMI is nu rond de 27, dus licht overgewicht. Ik weeg nu 74.3, en volgende de BMI meter moet ik 67 zijn voor een gezonde bmi. Ben nu ook aan het afvallen want toen ik begon woog ik 77.7. Ik heb dus niet extreem overgewict, maar wil toch wel afvallen. Ik heb geen hormoonkuur gekregen om menstratie op te wekken. Wel is er bloed geprikt en hoor ik aanstaande maandag de uitslag. Ik hoop dat alles goed is en natuurlijk wil ik weten hoe het verder moet. Ik vind een cyclus richting de 100 dagen wel erg lang. Wanneer krijg jij de uitslag van de bloedtest? Jij ook veel succes! en dankjewel....
Ja die kans is aanwezig, het hoeft niet natuurlijk. Maar door die 150 mg had ik dus 2 eitjes die groeide. Er zijn meer mensen die door de hormonen een tweeling krijgen
Aha, een gezonde BMI is toch tussen de 18,5 en 25? Succes met afvallen! Ik krijg dus over 3 weken de uitslag van mijn bloedtest. Moet nog even wachten. Ik ben benieuwd naar je resultaten!
jada08: Oke dankjwel, heb nu ook het een en ander gelezen over pcos. Natuurlijk hoop ik gewoon dat alles goed is..een tweeling heb ik altijd al erg leuk gevonden...Het lijkt me wel erg zwaar maar superleuk! Kitty17: J, volgens mij ligt een gezonde bmi ook tussen 16 en 25. Ik zal maandag hier bij deze topic laten weten wat er uit het bloedonderzoek is gekomen. Hopelijk werkt alles zoals die werken moet..
Hey Meli, Ik had zwaar overgewicht toen ik voor de eerste ging en had dus ook pcos. Je kan zeker zw worden ik heb toen in 1 jaar 2x een eisprong gehad en was bij allebei zw dat zijn helaas ook 2 mk geworden. Toen ben ik 25 kilo afgevallen en kwam mijn cyclus weer opgang en na 2 ongie was ik weer zw van mijn zoontje. Nu bij deze ronde was ik al voor dat we gingen klussen al 35 kilo afgevallen want dat was ik aan gekomen tijdens mijn zw. Ik was zelfs nog lichter als voor mijn zoontje en ik was gelijk zw. Helaas is dat ook meer een mk geworden. Ik was in 13 wk zw 10 kilo aangekomen. Toen is mijn schoonmoeder ernstig ziek geworden en had ik weinig zin om te lijnen. En heb dus ook geen ei gehad in 3 mnd wel ongie. Mijn laatste cyclus eindelijk een ei want ik was 3 kilo afgevallen. Dat die drie kilo zo'n verschil kan maken. Ik hoop voor je dat je bloedtest goed is.
maar het kan toch ook zijn dat jij net 1 van die pechvogels bent die na de pil een lange tijd ontpilt? Dus maak je nog niet 330 zorgen meis (hoewel ik wel snap dat je dat doet) Het kan ook gewoon helemaal niks bijzonders zijn.. Je gewicht vind ik niet bijzonder hoog. Als ik probeer te visualiseren ben je op zijn hoogst in maat 42. In alle redelijkheid kun je dan niet echt van te veel gewicht spreken (denk ik he) Hé ik hoop dat het gewoon allemaal goed blijkt te zijn en dat je hormoonloos snel zwanger bent van een prachtig kindje (want dat willen we allemaal het liefst!)
Meiden, jullie berichten doen me erg goed 1 dag voor de uitslagen!dankjwel... @snelly: je hebt ook het een en nader meegemaakt, sterkte!Hoe gaat het er nu aan toe, ben je onder behandelng van het ziekenhuis? Ik hoop voor jou dat je kinderwens binnekort ook mag uitkomen met een goede zwangerschap en een gezonde kind! @nanette: ja, het kan natuurlijk ook zijn dat mijn lichaam meer tijd nogig heeft om weer 'normaal' alles te regelen. Ik hoop zo dat alles gewoon goed is. Morgen weet ik het!Het klopt dat ik ook niet echt erg overgewicht heb, maar licht overgewicht. We willen zeker allemaal een kindje!Moge onze wens zo snel mgelijk uit komen! xxx
Hoi Meli, Wat gaat de tijd snel! Morgen is het zover! Via deze weg wil ik je heel veel succes wensen!! Het komt allemaal goed . Groetjes. Kitty
Hey dames, Vandaag bij de gynaecoloog geweest, en ze is uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat ik pcos heb. Omdat zij geen medicatie(clomid) mag voorschrijven, wat voorheen wel zo was, ben ik doorverwezen naar de fertiliteitsarts. Ik maart kan ik tercht, er waren lange wachtlijsten volgende de medewerker. PFF...gelukiig heeft de gyn er wel postivieve dingen over verteld..dat je daar ook zwanger van kan worden enz enz. Ik heb geen kuur gekregen om mijn menstruatie op te wekken. Ik moet maar afwachten. xxx
hey meis, maak je niet te druk joh, zonder ontpillen is het al heel gewoon dat je een jaar doet over zwanger worden. jij bent in juni gestopt met de pil, zie ik in je banner. Dan moet je even ontpillen en dan gaat het mogelijk zwanger worden eigenlijk pas echt van start. Overgewicht zegt niet alles. Ik had (GROOT) overgewicht bij mijn eerste en ik was keurig binnen het jaar zwanger. Heb een heerlijke, probleemloze zwangerschap gehad. Nu in ronde 9 voor de tweede. En het overgewicht is niet minder. Maar hé, het is mij de eerste keer ook gelukt, toch? Het is cliché wat ik nu zeg: maar stress helpt je niet om zwanger te raken.... dus maak je niet te druk en geniet van het klussen! Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk, ik ervaar net zo goed dat als je ervoor gaat, je ook zo snel mogelijk zwanger wilt zijn!! Succes!! Zag later dat ik reageerde op een oud bericht. PCOS is natuurlijk iets anders dan alleen overgewicht. Succes!!
Wat raar dat je geen Provera hebt gekregen. Maar zij zal het wel beter weten . Iig fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Alleen dat je nog zo lang moet wachten tot de volgende afspraak....Als de verhalen positief zijn, dan is dat wel het wachten waard denk ik? Heb je ook nog de tijd om wat af te vallen (ook al spreekt het verhaal van Tanya het tegen dat je niet zwanger wordt met (lichte) overgewicht). Zou je evt nog een andere ziekenhuis kunnen proberen bedenk ik me opeens? Misschien dat daar de wachtlijst korter is?
Gelukkig werkt die clomid erg goed. Maar je moet wel lang wachten hoor. Maar in die tussen tijd kan je altijd nog zw raken. Ik heb een aardig rugzakje helaas maar sommige dames hebben een nog grotere en ik heb een prachtige zoon dus ik mag niet klagen. Zodra ik weer zw ben moet ik weer naar het zh verders sta ik niet onder controle. Heb ook nooit medicijnen geslikt voor die pcos althans door overgewicht dan. Ik wist toch wel dat ze gingen zeggen dat ik te zwaar was.
Dames dankjewel voor jullie reactie! Ik vind 2 maanden wachten ook wel erg lang maar wil niet van zieknehuis veranderen, omdat ik dit een fijn ziekenhuis vindt. Ik hoop natuurlijk dat ik aslnog in de tussentijd zwanger raak, hoe klein de kans ook is...Ik neem die tijd toch om af te vallen, gewoon om lekkerder in mijn vel te zitten, moet toch nog 5 kilotjes Ik wens iedereen veel succes met het zwanger worden! liefs meli