2 weken geleden gestopt met pil, nu al weer ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missoctober, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missoctober

missoctober Nieuw lid

9 sep 2008
    2
    0
    0
    Mijn eerste reactie hier op het forum, maar meteen wel een brandende vraag, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds twee weken ben ik gestopt met de pil. Ik ben dus in week 35 nog ongesteld geweest, 25 t/m 29 augustus. Maar nu heb ik sinds vandaag ineens bloedingen! Het begon vanochtend met donkerrood/donkerbruin slijm, en nu is het meer 'ongesteldheidsbloed' zegmaar. Verder vertoon ik geen symptomen van ongesteld zijn, geen rugpijn, geen buikkrampen. Als alles 'normaal' zou verlopen, zou ik pas rond 22 september weer ongesteld worden.

Is mijn menstruatie gewoon een beetje in de hobbel? Of kan het toch al een miskraam zijn? Ik hoor graag jullie reactie!

2. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    Ik denk eerlijk gezegd dat je lichaam aan het wennen is, zo zonder de pil. Sommige meiden duurt het juist heel lang voordat ze ongi worden...
    Probeer het vanaf nu een beetje bij te houden en als je het niet vertrouwd gewoon ff naar de HA gaan!
    Succes ermee

Liefs Maaike :D

3. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Het kan zijn dat je menstruatie nog een beetje ritme moet krijgen, maar bij mij gebeurd het ook op z'n tijd.
    Vaak een bepaald moment zomaar ineens en dan stopt het die dag ook weer.
    De dag daarna kan het ineens weer zo zijn en soms blijft het weg.
    Er is in iedergeval geen touw aan vast te knopen, en erg lastig :rolleyes: omdat je het ineens krijgt zonder voortekenen.

4. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Geen zorgen maken hoor! Nadat je bent gestopt met de pil moet je lichaam eerst weer een eigen ritme krijgen, je cyclus moet zich herstellen omdat je nu ineens niet meer de hormonen krijgt van de pil. Je kunt hierdoor menstruatiebloedingen veel te vroeg of juist veel te laat krijgen. Dit heet 'ontpillen'. Het kan soms wel een paar maanden duren voor je cyclus weer een normaal ritme heeft.

Bij mij ging het vrij snel. Ik werd na mijn Implanongebruik (heeft dezelfde werking als de pil) na 28 dagen ongesteld, toen pas na 45 dagen, en de ronde daarna was ik zwanger! :D

5. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Kan ook een tussentijdse bloeding zijn. Niks om je zorgen om te maken. 't Is wel handig altijd een schone onderbroek bij je te hebben en tampons/maandverband/inlegkruisjes, voor het geval dat. Ik ben wel eens onder werktijd snel even de Hema ingedoken voor een nieuwe onderbroek :oops:

Deel Deze Pagina