de verloskundige heeft net gezegd dat ik ivm een hoger risico op diabetes 3x een dagcurve moet laten prikken. Nou heb ik een zoontje van 3 en we hebben maar 1 auto die mijn man nodig heeft voor zn werk... ik weet gewoon niet hoe ik het moet doen! Het ziekenhuis is een halfuur fietsen en het is een uur met het openbaar vervoer.... Ik moet sochtends dus 1x nuchter, dan 2 u na het ontbijt en dan 2u na de lunch. Hoe dan andere mensen dat? Breng je sochtends vroeg je kind bij een oppas en blijf je in het ziekenhuis een boek zitten lezen of zo?
2e kinde: Ik ben tussen door bij een vriendin vlak bij het ziekenhuis langs geweest. (Samen met zoontje) Had dat niet gekund had ik oppas geregeld. Bij mijn zoontje ben ik in het ziekenhuis gebleven (1e kindje) maar jeetje wat duurt een dag dan afschuwelijk lang, zeker als je niet mag eten
Kan je niet zelf een bloedsuiker dag curve doen ? Dat ze je bij de apotheek een apparaatje en wat prikpennen mee geven.. wat een gedoe zeg..
@pleak he, wij zaten in hetzelfde ziekenhuis denk ik Ik moet dus in week 26, 28 en 30 een keer... ik voel me een beetje bezwaard om "gewoon" voor bloedprikken mn kind om 8u al bij een oppas-vriendin te brengen. Anders moet het maar op een kdv-dag maar ik voel me ook bezwaard om hiervoor medisch verlof te vragen bij mn baas. Als het nou echt een medische noodzaak was, was het wat anders..
Kan je niet zo een apparaatje lenen. Ik moest het elke 4 weken doen (ook jullie ziekenhuis volgens mij )
Kan je geen glucose tolerantie test doen? Ik heb ook een verhoogde kans op (weer) zwangerschapsdiabetes. En bij mij komen ze nu thuis nuchter bloed prikken, moet ik een suikerdrankje drinken en 2 uur later komen ze weer prikken. Misschien eens vragen aan je VK?
wat luxe dat ze dat thuis komen doen! Ik heb het vrijdag laten doen en dat moest echt bij de prikpoli hier in het ziekenhuis. Ik mocht na het drinken van het suikerdrankje (echt smerig!) alleen maar zitten. Ze zei ook geen stukjes lopen, je mag net naar de wc, maar verder blijven zitten. Dus kleine kinderen mee werkt dat niet. Wij hadden de jongens bij mn schoonouders gebracht en mijn man is bij me gebleven tot we klaar waren. Hij had hiervoor vrij genomen, niet leuk om daar verlof voor op te nemen. Maar als het niet anders kan... Het is hier ook een half uur fietsen naar het ziekenhuis en dat zag ik echt niet gebeuren nuchter. En ik zat dan ook met de opvang van de jongens. Dus dan maar zo.
ik moet morgen ook zo glucosemeter ophalen kan het gewoon thuis doen of bij de prikpost in de buurt maar ja ga niet iedere keer heen en weer ik moet 1 dag per week een dagcurve bij houden deze week en volgende week en dan ???? geen idee de een zegt als je zwangerschapssuiker hebt word je overgedragen aan het ziekenhuis en de ander zegt je krijgt een aangepast dieet en blijft bij ons ??? iemand hier die wel weet hoe het dan verder gaat?
Als het goed is moet je via het ziekenhuis als je insuline moet spuiten. Ze zijn er bij mij met 29 weken achtergekomen dat mn waardes te hoog waren tussen de 6,9 en 7,8 2 uur na het eten. Ik heb een aantal dagen een voedingsdagboek moeten bijhouden en een aangepast dieet maar mn waardes bleven hoog. Een week later moest ik beginnen met insuline 2 eh en werd overgedragen aan het ziekenhuis. Na de bevalling neemt de vk de zorg weer over.
Man verlof uren op laten nemen! Bij mij kwam er direct uit dat het niet goed was. Moest meteen naar de diabetesverpleegkundige en een week later spoot ik al insuline. Dus het is niet voor niets zo n test en belangrijk genoeg voor je ongeboren kindje, om voor je oudste kindje een oppas te regelen. Ik heb mijn zoontje bij mijn ouders gebracht en ben zelf naar het ziekenhuis gegaan. Je mag idd niets doen na het drankje. Niet opstaan, niet naar wc, niet lopen...
maar ik krijg geen drankje, ik krijg geen glucosetolerantietest maar een dagcurve, dan mag je nog vaker op-en-neer naar het zkh. Volgens mijn vk zijn die betrouwbaarder.. en ik moet in elk geval 3x dus dat zijn dan 3 verlofdagen Ik ben ook wel blij dat er zoveel gecontroleerd wordt, maar ik voel me heel fit en gezond, dus ik heb helemaal geen zin om vrije dagen op te nemen om in het ziekenhuis te gaan hangen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook geen diabetes gekregen, dus ik snap niet zo goed waarom ze denken dat ik het dit keer wel ga krijgen.
Je fit voelen zegt niks... Ik had bij mijn eerste ook nergens last van. Bij mn huidige zwangerschap had ik met met mn bloedonderzoek een iets verhoogde waarde. Het is dan protocol dat je om de zoveel weken een dagcurve laat maken. Ik baalde ook en had het gevoel na 3 keer een halve dag kwijt te zijn aan prikken dat het onzin was maar de laatste keer werd ik een dag later gebeld door de vk. Te hoge waarde, we sturen je door naar het ziekenhuis en 2 weken later aan de insuline. Dus je doet het niet voor niks. Ik vind het elke dag nog vreselijk om 5 keer te prikken en 2 keer te spuiten maar ik ben blij dat we er zo snel bij waren waardoor mn baby nu wel goed in de gaten gehouden wordt.