Hoi meiden, Ik heb vandaag voor mij totaal overwachts te horen gekregen dat ik pre-eclampsie heb. vrijdag moet ik weer voor controle en wellicht ook opgenomen worden. Ik heb niet zo heel veel klachten, behalve dat ik wat wazig zie soms en soms ook lichtflitsen zie en dat mn bloeddruk dus te hoog is en er eiwitten in mn urine zitten. Echter, nu heb ik al twee weken vooral 's nachts erge last van mn ribben rechts bovenin. Ik ging er altijd vanuit dat dit mn meisje was die er tegenaan zat te wroeten, maar nu lees ik ergens dat pijn bij je ribben ook van de pre eclampsie kan komen. Heeft iemand hier ervaring mee? De arts vroeg namelijk wel of ik ook last boven in mn buik had, maar ik zei 'nee'. Ik heb er geen seconde aan gedacht dat die ribbenpijn er ook bij kan horen. Gekke is dus dat ik het vrijwel alleen s nachts heb. Verder vroeg ik me ook af voor de dames met ervaring hiermee, hoe ging het bij jou verder met die pre-eclampsie. Kan het ook weer beter worden of weggaan? groetjes, Nana
Meid, ik heb dit ook pijn bij de ribben ik heb ook een hoge bloeddruk maar die pijn lijkt daar niet van te komen zegt de gyn, want die pijn is bij mij wek minder als ik tegendruk geef dus er tegenaan druk. Bij echte hellp-syndroom kan het wek zo zijn dat je lever niet goed werkt als gevolg daarvan en daar komt die pijn ook van ik zou toch ff de gyn bellen wat voor het zelfde geld komt het daar buk jou wel van sterkte.