bloedverlies en buikpijn in week 4,5.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Toke, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Met lood in mijn schoenen zet ik mijn verhaal er toch bij, bang voor deprimerende reacties. Maar ik blijf zoeken naar antwoorden, dus ik neem het risico.
    Vorige week was ik 4wkn en 3dgn zwanger. Ik zat echt heerlijk op een roze wolk. En toen werd ik snachts wakker van buikpijn als menstruatiepijn en zodra ik smorgens op de wc zat: bloedverlies, rood, 2 dagen lang, maar meestal alleen als ik op de wc zat. Ik heb twee dagen buikpijn gehad, vervelend, maar minder heftig dan ik normaal echt menstruatiepijn heb.
    Na twee dagen bijna geen bloedverlies meer en nu af en toe beetje bruinverlies. Mijn boobs doen geen pijn meer. Ik ging er helemaal vanuit dat het een vmk was, ben alweer een avond gaan doorzakken, heb mijn banner teruggezet.
    En toch spookt sinds gisteren steeds de vraag door mijn hoofd: is het wel echt mis? Mijn lichaam lijkt ja te zeggen, maar mijn gevoel blijft hardnekkig hoop houden.

Heeft er iemand soortgelijke ervaringen? Ik lees ze graag...

2. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Soms zegt bloedverlies niets 50/50 kans.
    Zou als ik jou was toch even een afspraak maken voor een echo, dan weet je het zeker.

Sterkte

Gr Samantha

3. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hi Toke,

Helaas geen antwoord, maar ik zit wel samen met jou in het zelfde schuitje (bij mij bloedingen gisteren op 4 weken 5 dagen begonnen). Hoop dat je een echo kan laten maken en dat die uitsluitsel geeft.

Succes!

4. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Hoi Toke,

Ik zou idd ook een echo laten maken. Zelf heb ik zoiets nog nooit gehad. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat als je zo vroeg een miskraam krijgt, het zwangerschapshormoon misschien/waarschijnlijk ondertussen ook uit je lijf zou moeten zijn? Als je nog een test hebt liggen, zou ik die doen. Misschien geeft het je een paar dagen eerder uitsluitsel.

Succes...

5. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik zal eens bellen voor een echo.
    @ SaschaH: Jij ook sterkte en geluk!

6. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hoi Toke,

ik kan me heel goed in jouw verhaal vinden.
    Ik was 4 weken en 2 dagen zwanger toen ik positief teste. Daarna een paar keer wat licht bloedverlies gehad (alleen met plassen). Tot vorige week woensdagmiddag. Toen kreeg ik ineens heel veel bloed ook met stolsels, de dag erna ook nog en een hele erge pijn in mijn onderrug gehad. Vrijdags was het bloeden gestopt. Ik heb voor a.s. maandag nog een echo staan. Wij hebben 5 tweelingen in de familie en iets in mij zegt dat ik nog steeds zwanger ben misschien. Misschien was ik wel zwanger van een tweeling en zijn we er eentje verloren. Ik heb voor mijn gevoel een dikkere buik en hij is onderin erg hard...maandag krijgen we de echo en pas dan kan ik verder...

Veel sterkte, hoop dat je gauw positief nieuws krijgt!

Liefs.

7. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36

Beste Mandy, inderdaad eenzelfde schuitje. De HA zegt me nog even af te wachten. Mijn bloedingen zijn gestopt en helaas doen mijn boobs nog steeds geen pijn. Het zegt niets en tegelijkertijd misschien wel. Het is gewoon om gek van te worden. Vandaag iets minder misselijk als gisteren, ook dat is nu jammer. Zucht, wat is dat wachten toch moeilijk.
    Ik hoop ook voor jou dat je goed nieuws krijgt maandag. Laat je wat weten?
    Sterkte!

8. MvdW

MvdW Niet meer actief

Op zich wel een fijn idee denk ik dat het bloeden gestopt is? Tenminste bij mij wel, moet er niet aan denken om heel erg lang last van die bloedingen te hebben. Ik heb ook totaal geen kwaaltjes gehad toen ik ontdekte dat ik zwanger was...ik kreeg vanmiddag weer een heftige steek in mijn buik en weet dan weer niet wat dat is...ik laat je zeker even weten hoe het gegaan is maandag!

Liefs

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik kan ook alleenmaar zeggen dat je een afspraak moet maken voor een echo. Dat je geen pijnlijke borsten meer hebt wil niets zeggen. Het kan zijn dat je een paar dagen minder last hebt van de symptomen, en daarna 2 keer zo hard terugkomen.

Ik heb zelf ook bloedverlies gehad in week 6. Echt helderrood zonder stolsels. Ik ben me doodgeschrokken. Maar achteraf bleek dit een gesprongen adertje te zijn. Ik had (net als jij) ook de hoop dat het allemaal goed zat, al opgegeven. Maar met 10 weken mijn 2e echo gehad en toen zagen we een klein minimensje die het perfect naar zijn zin had hierbinnen.

Ik denk dat als je belt voor een echo, dat ze je wel sneller laten komen. Dan weet jij ook waar je aan toe bent.

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Tja, daar sta ik dubbel in. Niet bloeden is wel beter, maar daardoor doet het me ook wel veel aan een normale menstruatie denken. Die heb ik ook maar een paar dagen. Vannacht voelde ik ineens weer krampen in mijn buik. Die heb ik in een normale cyclus niet, ik kreeg er goede moed van. Ik lees overal dat krampjes en steekjes er gewoon bijhoren. Misschien moet jij dan ook niet bij de pakken neer gaan zitten door die steekjes.
    Houd moed!

11. MvdW

MvdW Niet meer actief

He meis,

kan me voorstellen inderdaad dat dit je doet denken aan je menstruatie. Heb je al contact met een vk gehad? Het is zo vervelend eigenlijk, want toen ik wat bloedverlies had hing ik gelijk met de vk aan de telefoon, maar kon bij hun echt niet eerder terecht totdat ik 8 weken was, anders konden ze niets zien. Dat wachten word je ontzettend onzeker van....ik ga eerlijk gezegd toch niet teveel moed houden anders word de klap misschien alleen maar groter maandag...maar aan de andere kant probeer ik de moed er wel weer in te houden..........aarggh word gek van die onzekerheid, hoop dat het snel maandag is!

12. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Helemaal herkenbaar! Ik hoor ook van meiden die wel al eerder bij hun VK terecht kunnen. Daar lijken die praktijken dan wisselend mee om te gaan. Het helpt mij om bezig te zijn met andere dingen: mijn werk, filmpje kijken (er komt straks een goeie ouwe!). Als ik met mijn gedachten ergens anders ben, dan gaat de tijd een stuk sneller.

13. MvdW

MvdW Niet meer actief

Ik merk inderdaad ook dat de ene verloskundigepraktijk de andere niet is. Lees verhalen van meiden die bloedverlies hebben en dan eerder terecht kunnen. Maar ja, aan de andere kant ben ik wel blij dat mijn vk zegt dat ik met 8 weken moet komen. Ik weet niet of je er vrolijker van word als je al eerder heen gaat en dan toch niets kan zien. Dan zit je nog weer in onzekerheid.

Welke film bedoel je? Four weddings and a funeral? Lijkt me ook leuk, heb hem nog nooit gezien, denk niet dat mijn man daar op zit te wachten om die te gaan kijken hahaha...ik hou het wel bij laptoppen vanavond. ;)

14. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Precies.... die!
    Mijn man is een avondje weg, dus ik ga me op de bank installeren. Ik verheug me er al op.
    Computeren is ook wel mijn hobby, maar dan ga ik de hele tijd op mijn klachtjes zitten googlen en dat geeft toch geen rust.

Ik ga mijn hondje eerst uitlaten nu. Fijne avond... enne... niet teveel piekeren he!

15. MvdW

MvdW Niet meer actief

Nou meid lekker genieten van de film dus!
    Ik zit nu eigenlijk ook al een beetje alle verhalen bij het topic miskramen te lezen, word je eigenlijk ook niet vrolijker van inderdaad.

Ga jij maar lekker je hondje uitlaten en dan lekker filmpje kijken. En ook jij niet teveel piekeren. Spreek je snel!

Liefs!

16. Mayay

Mayay Lid

29 jul 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    #16 Mayay, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
    Kan iemand mij adviseren?

Zondag was mn NOD.Ben nu dus 4 wkn en 3 dgn.
    Maandagochtend positief getest en vanochtend weer.
    Ik had vanmiddag buikpijn/krampen, net een soort lichte weeen alsof er iets uit moest. Tijdens het avondeten was het weg. Erna ging ik douchen en toen had ik dus roze/rode afscheiding. Het is niet helder rood dun bloed. Maar het lijkt me niet al te best...
    Heb nu nergens meer last van. De bloeding zet niet door. Misschien vannacht...

Moet ik de gyn bellen voor een echo?
    Toke & Mandy: Hadden jullie ook van die krampen?

17. MvdW

MvdW Niet meer actief

He meid,

ik heb in het begin ook veel last van buikpijn gehad en dat hoeft helemaal niets te zeggen. En zolang jij geen last hebt van heel donkerrood bloed en het niet doorzet hoef je je denk ik nergens zorgen om te maken. Ik weet het niet zeker, het is voor mij ook de eerste keer en ik heb 2 dagen heel erg gevloeid. En ontzettende pijn in mijn rug gehad en ook stolsels verloren. Ik moet maandag voor een echo heen. Zoals mijn verloskundige het zegt heeft het denk ik bij jou nog weinig zin om een echo te laten maken omdat ze nu toch nog niets kunnen zien, dus het is gewoon afwachten hoe het verder verloopt hoe moeilijk het wachten ook is. Geloof me, ik weet wat dat is!
    Sterkte en liefs!

18. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ja die had ik ook. Wat ik bij jou lees Mayay hoeft volgens mij echt nog niets te zeggen. Bloedverlies in de eerste weken is ook normaal, zelfs als die rood is én kan een voorbode zijn van een mk. Houd moed joh! Het kan twee kanten op.

Ik weet helaas nu dat ik echt niet meer zwanger ben, heb negatief getest.
    Mandy en Mayay: veel sterkte en geluk. Ik hoop dat jullie kleintje blijft zitten.
    Helaas is de mijne weggefladdert *

19. MvdW

MvdW Niet meer actief

Oh meis, wat verschrikkelijk zeg!!! Ik wil je even heel veel sterkte wensen met dit verlies! Ik durf niet te testen, bang om negatief te testen dus ik wacht gewoon maandag af.
    Ik denk aan je meis!

*knuffel*

20. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Bedankt voor je lieve reactie. Gelukkig heb ik vandaag vrij. Ik zak er helemaal in weg vandaag. Wat voel ik me rot zeg!
    Maar ik blijf voor je hopen hoor!
    Liefs!

Deel Deze Pagina