wachten op miskraam 8 of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door minimuis, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hoi allemaal

Ik had op 28juni mijn nod maar omdat mijn temp naar beneden ging had ik zoiets van dit is niks maar omdat ik niet ongesteld werd en mijn temp toch weer begon te stijgen een test gedaan hier kwam een licht 2de streepje op en ik was al 4dagen overtijd mijn vriend en ik zeiden dit word helemaal niks. Zondag nog maar eens getest en de streep was nog net zo licht toen wisten we het eigenlijk zeker. We stopte met testen want dit had toch geen nut en 14juli had ik toch een afspraak bij de gyn. Wij naar de gyn gelijk gezegd dat ik weer eens zwanger was maar er eigenlijk weinig vertrouwen in had dus hij maakte gelijk een echo ja ik zou toch 6w en 2d zijn, niet dus er zat helemaal niks in mijn baarmoeder dus hcg laten prikken de volgende dag belt hij mij terug er was hcg in mijn bloed gevonden maar erg weinig 195 dit was ook de reden waarom hij niks kon zien op de echo. Hij wilde graag dat ik nog een keer bloed zou laten prikken maar dan een week later hiervan heb ik gisteren de uitslag gehad 285 ja het stijgt maar veel te traag . Hij wil dat ik maandag weer bloed laat prikken en dan disdag moet ik voor een echo om uittesluiten dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, nu moet ik als ik hele erge buikpijn krijg naar het ziekenhuis ik heb wel buikpijn maar dit is meer een zeurend gevoel dus goed te doen maar ja wat is veel buikpijn de ene kan meer hebben dan de ander. Zijn er bij die dit hebben gehad en waar het toch wel in de baarmoeder zit maak me best zorgen heb al zoveel achter me kiezen gehad de afgelopen 2,5jaar dit kon er ook ngo wel bij al 5miskramen 2 missing abortion's waarvan 1 2ling en dan nu mischien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wanneer hou het nu eens een keer op en kunnen we naar een goede echo kijken en na 9maanden ons kindje beet houden, hier ben ik vooral bang voor dat dit dus nooit ga gebeuren en dat we onze droom moeten opgeven

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Jeetje wat een verhaal Meid !! En dan nu misschien weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ....Ik heb zelf ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en had eerder pijnaanvallen dat ik echt in elkaar kroop van de pijn en ook moest overgeven ........Als je zelf weet dat je meer kan hebben als een ander en je twijfelt dan moet je gewoon aan de bel trekken .....met een bzz kan het heel snel de verkeerde kant opgaan dus ga op je iegen gevoel af .......

Heel veel sterkte en hoop voor jullie dat het heel snel wel een keer goed mag gaan ..

dikke kknnufffff

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

o jee, meid wat een ellende hebben jullie al moeten doorstaan! Ik zou ook bij het geringste maar bellen, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan best gevaarlijk zijn.

Ik hoop echt dat jullie snel een gezonde zwangerschap mee mogen maken met daarna een gezond kindje!!

4. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Wat een ellende zeg! Allereerst veel sterkte.
    Ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en had ineens veel pijn. Liggen/zitten/staan niks hielp tegen de pijn. Ik ben niet iemand die snel een dokter belt, maar ik voelde dat dit niet goed was en dat klopte dus ook. Ik had wel bloedverlies gehad toen ik ongeveer 6 weken zwanger was en mijn testen werden wel heel donker. Bloedverlies stopte een paar dagen en kwam later weer terug. Dat was dus al vreemd. Ik zou gewoon naar je eigen gevoel handelen. Ik ben toen ik ongeveer 8 weken was geopereerd. Als je geen bloedverlies hebt en geen extreme pijn zou ik me vooralsnog niet al teveel zorgen maken en het even afwachten. Al hoef je niet perse bloedverlies te krijgen.
    Nogmaals veel sterkte en ik hoop dat je snel een goede zwangerschap zal hebben!

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Bedankt dat jullie je verhaal met mij willen delen vooral omdat ik echt niet weet wat teverwachten.

Futuremama Ik heb wel bloedverlies gehad teminste bruin/zwart verlies meer dan een week nu is het sinds 2dagen over ik hoopte eigenlijk zelf dat dit het was en dat het , het begin was van een miskraam maar dat was het dus niet want hcg was omhoog gegaan.

Echt pijn heb ik niet alleen een hele dag een zeurendepijn in mijn onderbuik en in mijn schede zal maar zeggen soms komen er wel van die krampen die dan gaan en komen maar geen bloedverlies en dit heb ik eigenlijk al meer als een week het word niet erger maar ook niet minder oh en heel veel pijn in mijn onderrug ik hoop gewoon dat ik een dinsdag een echo krijg waaruit blijkt dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is dat dit me toch bespaard blijft.

Soms vraag ik me weleens af waarom ben ik zo vruchtbaar als het toch niet ga lukken om moeder te worden

6. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Hmm als ik dit zo lees zou ik het toch goed in de gaten houden. Ik had ook lage rugpijn. Als de pijn erger wordt inderdaad bellen. Ik heb zelf te lang gewacht. Ik hoop dat het idd geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is meid. Er is je al niet veel bespaard gebleven. Begrijp je verdriet heel goed en hoop echt dat het de volgende keer toch goed zal gaan. Kan me voorstellen dat je dat nu heel moeilijk vindt te geloven..
    Sterkte dinsdag en de komende tijd!

7. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Overigens was het bij mij wel helderrood en soms gewoon puur bloed wat eruit liep.. Hoop dat het een gewone mk is en geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap al is het kiezen tussen 2 kwaden natuurlijk :(

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    pff minimuis, ik was al benieuwd hoe de uitslag was van je hcg... maar dit is wel weer een enorme domper!
    ik hoop voor je dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap zal zijn, ik kan je niet vertellen hoe het voelt, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen in deze rotperiode!
    ik hoop dat het mssn toch nog een goede zwangerschap mag zijn, ook al lijkt het daar nu niet echt op...
    Sterkte en ik hoop echt van harte dat het je een keer gegund is 9 maanden zwanger te zijn en een prachtig kindje te mogen krijgen!

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    bij mij was het ook echt rood verlies ,maardat wil echt niks zeggen , ik zu het ook goed in de gaten houden ......Ik hoop ook dat dit je bespaard blijft .........

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    ik vind het echt geweldig dat jullie me zo steunen had gistenavond na het sporten wat roodverlies maar helaas is het al weer weg ook regelmatig krampen dus ik hoop dat dit een goed teken is en dat het toch een gewone mk word als ik dan toch moet kiezen uit twee kwade dan maar de minst erge heb nog steeds van die krampen ze komen ineens opzetten dus ik hoop van het weekend dat het doorzet. Mijn vakantie begin ook vandaag dus dat zou dan goed uitkomen al komt een mk nooit uit maar het is wel lekker als je gewoon thuis ben

11. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Meid ik hoop dat het je bespaart blijft pff jullie hebben echt heel veel voor de kiezen gehad.

Hou de pijn goed in de gaten he.
    Ik had in het begin niet extreem veel pijn maar het werd bij steeds erger zo erg dat ik er van onderuit gegaan ben.

Dikke knuffel voor jullie

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik had dan wel rood bloedverlies maar was ook maar eenmalig en een heel klein beetje ...Ik hoop ook voor je dat het een "gewone miskraam wordt " , maarwel bij twijfel aan de bel trekken he .....

sterkte meid !!

13. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    We hebben de uitslag van het hcg en de echo het hcg is weer gestegen nu sta hij op 496 had zo gehoopt dat het door het bloedverlies gedaalt zou zijn nee dus met 211 gestegen zelfs. Op de echo was iets te zien maar dit kan ook een bloedklontje zijn nu een maandag weer bloedprikken en dinsdag weer een echo. Hij sluit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap nog steeds niet uit maar hoelang gaat dit nog duren voor ik weer verder kan want hier word ik dus niet echt vrolijk van weer een vakantie die verpest is

14. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    o Minimuis, dus je weet eigenlijk nog niets, hopelijk is dat iets wat ze hebben gezien toch gewoon een vruchtje en heb je volgende week meer duidelijkheid. Veel sterkte meid!!:(

Liefs Moons

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Tjee, moet je weer een week in spanning zitten. Zwaar hoor:( Sterkte...

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    jeetje wat spannend , ik heb ook ff gedokterd bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat mijn hcg eigenlijk niet echt steeg maar ook niet daalde , bleef de hele tijd hangen rond de 950 .........en toen steeg ie ineens wel hard en zat ie op 1988 en ben ik gelijk geopereerd ...hoop voor je dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is .....luister naar je eigen lichham he , als je twijfelt aan de bel trekken , want stel dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is vind ik een week tussen het bloed prikken in best wel lang ....ik moest echt om de dag .......

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    jeetje minimuis, het duurt wel lang nu voor je zekerheid hebt! nog een week wachten... sterkte!

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Minimuis, heel veel sterkte!

Eerlijk gezegd klinkt je verhaal, zonder je bang te willen maken, wel heel erg naar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap steeg mijn hCG ook, maar steeds te langzaam. Af en toe stond het een paar dagen stil, dan 'schoot' het ineens omhoog. Ik had wel veel last van bloedverlies (leek een 'gewone' ongesteldheid), maar het hCG bleef desondanks dus stijgen.

Helaas kan de onzekerheid rond een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heel lang duren. Kijk, als het acuut is, opereren ze en ben je er daarna na revalidatie vrij snel lichamelijk weer bovenop. Maar als het blijft kwakkelen en het ziekenhuis beslist niet zomaar te opereren dan kan het wel lang duren. In mijn geval was het zo dat ik in september 2007 last van bloedverlies kreeg en ik voor het eerst met deze klachten naar de gynaecoloog ging. Pas op 1 maart 2008 ben ik weer volledig begonnen met werken. Nu is dat wel extreem lang, maar hou er wel rekening mee (voor je eigen rust en herstel) dat je voor de herstel van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap echt even tijd uit moet trekken.

Natuurlijk hoop ik van harte voor je dat er nog een wondertje gebeurt, maar ik denk als ik je zo lees dat je dat zelf ook al een beetje hebt opgegeven. Het belangrijkste advies heeft Marion ook gegeven: denk aan jezelf en luister goed naar je lichaam. Pijn bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hoeft niet aanwezig te zijn (had ik de eerste weken ook niet), maar kan ineens op komen zetten. Dan is het heel belangrijk niet te denken: 'ik kijk het nog wel even aan', maar meteen naar het ziekenhuis te gaan.

Heel veel sterkte!
    Josien

19. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

16 mei 2009
    1.199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    jeetje klinkt een beetje zoals bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap..
    begon met hcg van 180 niks te zien in baarmoeder terwijl ik eik 5 weken moest zijn,maar dus leeg.
    week later gedaalt naar 28 en riepen ze dat het een mk geworden was.
    weer een week later terug hcg weer gestegen naar 125 nog steeds lege echo.
    toen einde van die week weer terug,bloedgeprikt hcg 250..
    toen meteen geopereerd

20. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

16 mei 2009
    1.199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    oja ik had geen pijn.. nja ook zeurende pijn. en 1x felle steekjes op plek van mn eilijder maar dat stopte weer.
    verder enorm veel helder rood bloedverlies

Deel Deze Pagina