Eerst menstruatie na stoppen met de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Seo013, 19 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seo013

Seo013 Nieuw lid

19 dec 2023
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Hoi! Ik ben een maand geleden gestopt met de pil en ben geblessed met de mogelijkheid om nu al weer ongesteld te worden. Eerst mijn kunstmatige bloeding gehad de week van het stoppen en nu dus al 5 dagen echt ongesteld!

Het duurt echter wel lang voor dat het stop, ik kan me niet veel herinneren van hoe het was voor de pil maar wel dat het niet zo lang duurde. Normaal rond dag 4 werd het bloed al minder en “droger” inplaats van nog vloeibaar rood. Maar nu zit ik op dag 5 en het is nog steeds even veel, rood en vloeibaar. Maar kramp is al bijna niet meer aanwezig dus dat is een goed teken.

Ik weet wel dat ik een regelmatig ≈28 dagen cycles had, dus kan ik als het goed is volgende week beginnen voor een kindje. Maar wanneer stopt het bloed? Is het normaal dat de eerste echt ongesteldheid na het stoppen langer duurt? Enige ervaring mee?

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hoe lang heb je de pil geslikt?

Voor mij klinkt 4 dagen ongesteld kort. Hier gewend aan 5 dagen goed bloeden (waarvan eerste 2 meeste bloed en krampen) en dan nog 2 dagen minimaal.

Houd er rekening mee dat het kan dat je lichaam moet wennen aan de nieuwe situatie qua hormoonbalans = ontpillen.

Deel Deze Pagina