ik ben op zoek naar ervaringen van meiden die de kosten zelf moeten betalen voor de behandelingen. Hoeveel kost het ca inclusief medicijnen?
Nee. ik heb 1e poging net achter de rug. Nog twee pogingen te gaan. Ik was nieuwsgierig naar voor het geval als we voor een 4e of 5e poging gaan en het dan zelf moeten betalen. Als ik weet hoeveel het ongeveer kost dan kan ik nu alvast gaan sparen . Op dit moment ben ik onder behandeling in NL. Ik heb een site gevonden waar ze het een en ander praten over kosten: kosten/prijs IVF in Nederland Best wel veel geld!!!
je meent het, dat is echt bitter weinig! Hier in Belgïe 6! Ze kijken naar hoeveel er ongeveer nodig is om te lukken en 6 is het gemiddelde. Ja dan zit je er snel aan he... sterkte met zoeken...
Belachelijk weinig ja en NLse overheid is/was van plan om in de toekomst alleen de 1ste poging te laten vergoeden. Grrr. Bij welke ziekenhuis ben je onder behandeling?
Rond 3600 euro zonder medicatie. In Belgie krijg je 6 pogingen zonder medicatie vergoed, toch? In NL 3 pogingen met medicatie.
die medicatie kan ook nog wel in de papieren lopen...mijn gonal kost al 799 euro per pen. Had vorige icsi 2 pennen nodig, plus 2 potten lucrin a 300 euro per stuk, daarnaast nog de pregnyl maar die kost maar 5 euro, en de utro van 32 euro voor 2 doosjes. Tel daarbij ook de plaatselijke verdoving nog bij... Denk dat je aan med's gemiddeld per poging ook zo'n 2500 euro kwijt bent.
In Gent kost het ook rond de 3600 euro zonder medicatie. En wat panter al zegt: de medicatie is erg prijzig. Als je in Belgie behandeld wordt kan je het beter meteen daar bij de apotheek halen, is goedkoper dan in NL.
Op de site van het geertgen staat een prijslijst. Ik heb altijd begrepen rond de 5000 voor ivf, 6000 voor icsi, incl meds.
Hoi meiden Dank jullie wel voor de snelle hulp. ca 3600-6000 per poging is toch een groot bedrag. Wat een goed idee Nijntjje, als het zover dan ga ik zeker ook meteen daar de medicijnen halen
hoi panter, woon jij in belgie? ik woon hier nl sinds kort en ben nog bezig mutualiteit te onderzoeken. mede ook omdat je dus in belgie 6 ivf pogingen krijgt. Ik sprak gisteren een verpleegkundige en begreep niet dat je zo veel voor medicijnen moet betalen? @wenswens ik heb hier een prijslijst liggen en die komt overeen met jouw link prijslijst is van kosten in Belgie.
Ivf/icsi koste vorig jaar 1680 euro, dit is voor de behandeling zonder medicijnen en ook zonder de eventuele cryos. Wat je kwijt bent aan medicijnen verschilt heel erg, het ene medicijn is duurder dan het andere. Ik gebruikte menopur en dat is een dure grap. Pregnyl is niet zo duur en de deca kost voor twee weken zo'n 300. Ook als je in nederland behandeld wordt kan je de medicijnen in Belgie kopen! Dat scheelt je zo de helft!!! Ik heb mijn medicijnen in Gent gehaald, eerst een apotheek gebeld, daarna de recepten over de fax gestuurd en er een week later een leuk dagje Gent van gemaakt. De menopur koste me daar 800 tegen 1500 in nederland! Deca in nl 300, in belgie 180, pregnyl in nl gehaald, was in belgie (ook) niet op voorraad. Dit is wel gebaseerd op een korte behandeling, ik spoot maar twee weken ongeveer en 300 menopur per dag (4ampullen) Daarnaast had ik ook al wat medicijnen over van eerdere behandelingen en heb ik ook het een en ander gekregen van medes. Het heeft ons iets van 2500 gekost, maar dat kwam omdat ik al medicijnen op de plank had liggen. Anders had het me rond de 3000 gekost, wel door de medicijnen uit Belgie. In NL krijg je drie behandelingen per doorgaande zwangerschap (langer dan 12 weken) Dus per kind drie behandelingen, als je graag drie kinderen zou willen zou je er dus negen vergoed kunnen krijgen. In Belgie krijg je er zes in totaal. Veel succes en het is te hopen dat je niet zoveel behandelingen nodig hebt.
ik in behandeling in Az sint Jan in Brugge. We krijgen 6 behandelingen terugbetaald, wel betaal je de labo onderzoeken en bloedanalyse en een deel van de pick up en terugplaatsing...we komen ongeveer aan 300-400 euro per IVF beurt.(dat was de eerste IVF) Nu hebben we ICSI, dus misschien is dat iets duurder...we hebben nog geen rekeningen gehad.
Ik heb begrepen dat geertgen stukken goedkoper is dan bv ziekenhuzen. Wel de moeite om uit te zoeken.
Dat zou raar zijn Kemmetje, voor de behandeling zelf (zonder medicijnen) zijn vaste prijzen in Nederland nl die 1680,-. Het zijn de medicijnen die het verschil maken en de behandeling dus ook heeeeeel duur kunnen maken. Dus het ligt aan de procedure (lang of kort) en aan welke hormonen en welke hoeveelheden je spuit. Dus als ze een "all inclusive" prijs met je afspreken, zal dat voor de een goedkoper zijn dan wanneer je alles zelf bekostigt en voor de ander zou her duurder zijn als je 'goedkopere' hormonen spuit en een kort traject hebt. Het ligt dus aan heel veel factoren wat je kosten zullen worden..