bloedverlies en posi test

Discussie in 'Miskraam' gestart door lien123, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lien123

lien123 Niet meer actief

He meiden,
    Als het goed is, ben/was ik vandaag 5w4d zwanger.
    Ik heb al een week na mijn eisprong bruinverlies. En nog steeds.
    Ik dacht eerst gewoon menstruatie, maar het was heel weinig, toen dacht ik innestelingsbloeding (heb ik met mijn dochtertje ook gehad, een innestelingsbloeding van 3 dagen).
    Toen na 4w2d toch maar een test gedaan en ja hoor, knalpositief. Wij helemaal blij natuurlijk, maar bruinverlies ging maar niet over.
    Nu heb ik sinds gisteren echt flink bloedverlies met stolseltjes. Vandaag ook. Nu is het weer even gestopt.

De VK dacht dat het waarschijnlijk wel een miskraam zou zijn.
    Alleen het gekke is, ik heb geen krampen en mijn test was vandaag nog knalpositief! Als de test maandag nog positief is, krijg ik een een echo...

Ik weet dat je hormonen nog lang in je lijf kunnen blijven, maar ik lees ook dat de test vaak ook snel weer lichter wordt...
    Ik word er gek van! Ik hou toch een beetje hoop dat het misschien nog wel goed zit...
    Heeft iemand hier ervaring mee? Na hoe lang na je miskraam werd je test negatief, of in ieder geval lichter?
    Die onzekerheid is echt killing....:(

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai,

Ik zou het bij mij eigenlijk niet weten. Maar denk wel dat ze positief zijn gebleven, had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dus dat werkt weer een tikkie anders. Volgens mij worden de testen pas lichter van kleur als je het vruchtje ook daadwerkelijk bent verloren. Pin je dus niet te veel vast op de testen en maak hoe dan ook even een afspraak voor een echo. Na het weekend zou er wat te zien moeten zijn!

Sterkte, hoop dat alles goed mag blijven gaan!

Liefs, K

3. lien123

lien123 Niet meer actief

Hoi Kweenie,
    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb zelf ook aan een bbz zitten denken omdat ik al zo lang bruinverlies heb wat maar niet ophoudt.
    Volgens mij ben ik geen vruchtje verloren. Alleen een beetje stolseltjes.
    Dus dat kan nog komen? Ik denk zelf dat als het mis is, dat het dan bij de innesteling fout is gegaan, misschien is er wel helemaal geen vruchtje...

Heb jij lang last gehad van bruinverlies?

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Lien,

Ik heb geen bruinverlies gehad vooraf. Eigenlijk waren mijn symptomen heel anders dan 'normaal' is bij een BBZ. Alleen wat (achteraf) wel een hele duidelijke aanwijzing is geweest is dat ik een paar dagen (voordat het bloeden goed doorzette) erge last van mijn rechter bovenbeen heb gehad. Echt pijnlijk! BBZ zat in mijn rechter eileider.... Even kort hoe het bij mij ging:

- Ik had op een woensdag lichtroze verlies.
    - Donderdag helder rood in de ochtend, rest van de dag amper wat
    - Vrijdag brak het echt door alsof ik goed ongesteld werd.
    - Zaterdag dacht ik het vruchtje te zijn verloren (maar was achteraf baarmoederslijm wat heel erg kan lijken op weefsel).
    - Maandag echo gehad, niets meer te zien. Ondertussen bleef het bloeden constant.
    - Vrijdag weer een echo gehad en doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een second opinion.
    Daar sprak men het vermoeden van een BBZ uit echter was mijn HCG erg laag (200) dus mocht ik weer naar huis, afwachten
    - Maandag weer terug naar het ziekenhuis. HCG gestegen (300) en op de echo was nu duidelijk te zien dat het in mijn eileider zat.
    - Dinsdagochtend geopereerd, eileider is bespaard gebleven.
    - Nog doorgebloed tot afgelopen zaterdag (dik 2.5 week dus).
    - En nu in het natraject van HCG meten en herstellen.

Oh ja, mijn testen bleven de eerste week ook vaag. Wel duidelijke een positieve test maar geen knaller.

Maar bij jou kan het heel goed ook gewoon nog 'opschonen' zijn hoor. Zeker als je nog geen helder rood bloedverlies heb gehad. Bruin verlies KAN een teken van BBZ zijn maar hoeft het echt niet te zijn. Maar als je het niet vertrouwd en je voelt je er echt niet prettig onder kun je ook altijd vragen of je maandag al heen mag voor een echo...

Hoop dat het bij jou loos alarm is!!!

Liefs. K

5. lien123

lien123 Niet meer actief

Hoi Kweenie,
    Ja ik las dat schouderpijn ook een duidelijk symptoom is van een bbz.

Hier geen last van schouderpijn of in mijn been, wel nog steeds veel bloedverlies met veel stolsels. Dat is al de derde dag op rij.
    Dus voor mij is het wel duidelijk. Er moet echt een wonder gebeuren denk ik dan. Je leest natuurlijk wel van alles, maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.
    Ik had tot dat ik bloedverlies had, dus alleen bruinverlies, nog best hoop, ook omdat de testen dus echt knalpositief waren, vanaf het begin. Echt meteen pats, donkerpaars.
    Gisteren dus ook nog een zeer positieve test, maar ja, knap vruchtje dat nu nog blijft zitten.. Ik heb alleen nog geen krampen, maar dat kan nog komen natuurlijk.
    Misschien dat ik vrijdag nog een keer test en de VK bel voor een echo op maandag. Misschien mag dat wel. Maar ze wilden sowieso eigenlijk pas vanaf 7 weken een echo doen. Echt zo verschillend, sommige krijgen met 4 weken al een echo.
    Verder gaat het wel, het is natuurlijk nog heel vroeg, en ik had al een week voor de test bruinverlies. Echt zwanger heb ik me nooit gevoeld. Ik probeer me maar voor te houden dat ik een late menstruatie heb...
    Al kan ik soms toch emotioneel worden, als ik denk dat het wel om een kindje gaat.. Niet teveel aan denken dus...

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Lien, sterkte meid… Hier ook bloedverlies (3 weken lang) zonder krampen en met positieve zwangerschapstesten… Zegt helaas helemaal niks omdat hcg nog een tijdje in je lichaam blijft hangen.

7. lien123

lien123 Niet meer actief

Hoi Quint,
    Heb je nog wel een echo gehad?
    Ja ik las hier ergens dat iemand wel 3 (!) maanden nog hcg in het bloed had....
    Ik had toch zo gedacht dat ik een negatieve test zou krijgen, je wilt gewoon bevestiging.

Maar nu is mijn hoop echt wel gedaald tot het nulpunt....:(

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik hoop voor je dat het nog misschien goedkomt...
    Heb al 3 keer een echo gehad en daar was niks positiefs op te zien, helaas. 15 februari heb ik weer een echo + een uitslag van de hcg meting en aan de hand daarvan gaan ze bekijken wat ze verder gaan doen…

9. lien123

lien123 Niet meer actief

Hoi Quint,
    Dat is lief van je...ik hoop natuurlijk ook dat het nog goed komt, maar ik heb er een heeeel hard hoofd in. Ik heb ook echt stolsels, wat volgens mij baarmoederslijmvlies is wat los komt. Wat kan het anders zijn?
    Maar nog geen vruchtje gezien. Misschien dat ik het gemist heb, of het komt nog.

Jeetje, maar wat onwijs vervelend dat je nog steeds bloedingen hebt en positieve testen. Ik hoop voor je dat het snel ophoudt en dat je weer een mooie nieuwe positieve test in handen zult hebben.

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ah, echt bloedverlies nu? Dat is inderdaad vaak een niet zo goed teken. Als jij je prettig voelt bij een echo maandag dan moet je dat doen hoor! Desnoods kom je een week later weer terug als het nog niet zeker is. Het is meer de vraag wat voor jou fijn is. Nog een week langer wachten of eerder een echo met het risico dat ze er nog niets zinnigs over kunnen zeggen.

@Quint: Meis, hoe is het met jou? Ik mis je in het topic 'praten over je miskraam'. Nog steeds het zelfde? Geen verergerde klachten (mocht het met jou echt mis gaan Lien dan vind je mij o.a. terug in het topic 'praten over je miskraam'. Maar laten we hopen dat het niet nodig is!).

Liefs, K

11. lien123

lien123 Niet meer actief

Ja zeker bloedverlies, en flink ook, al 3 dagen.
    En met stolsels...dus....helaas.....

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He bah Lien. Heel veel sterkte!
    Liefs, K

13. badeendje11

10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lien123....kom zelf net terug van de VK omdat ik wat bloed verloor en met haar uitgebreid gehad over bloedverlies en stolsels. 1 op de 3 vrouwen heeft bloedverlies..de stolsels zelf zeggen niet zoveel volgens haar, want als bloed stilstaat (je zit of ligt stil), dan stolt het. Die stolsel kunnen ook afkomen van de baarmoedermond . Pas als er ook echt veel slijm bij komt zal het wel uit de baarmoeder komen.

Geen idee of je er iets aan hebt, maar probeer ook realistisch te zijn....het komt echt heer erg vaak voor. Weet uit ervaring dat het moeilijk is

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    ik heb van 4 dagen voor NOD t/m 12 weken af en aan bloedverlies gehad. alle kleuren voorbij zien komen, incl stolsels en hoeveelheden. Met 12 weken echt enorme krampen gehad en toch, toch is Elize blijven zitten... Het kan hoor meid...

15. lien123

lien123 Niet meer actief

He meiden,
    Bedankt voor jullie verhalen. Ik heb alleen nog steeds bloedverlies. Dus ik durf echt nog geen hoop te koesteren.
    Ik mag gelukkig dinsdag komen voor een echo, dus dat is wel heel fijn.
    Ik ben dan 6 weken en 4 dagen.
    Dus er zou wel wat te zien moeten zijn. Of niet natuurlijk.
    Heb afgelopen dinsdag nog een test gedaan en die was nog knalpositief.
    Nu even geen testen meer. Ik ga maandag testen en wil sowieso naar de echo dinsdag, ik heb gelukkig nu die afspraak.
    Ik heb ook moeten zeuren bij de VK, pff, die doen echt moeilijk.
    Ze zei dat het absoluut geen garantie kan geven om zo vroeg een echo te laten maken.
    Maar voor mij is het wel fijn om te weten of er nog een vruchtje zit bijvoorbeeld, want volgens mij ben ik die nog niet verloren. Of ik moet het gemist hebben. Dat kan natuurlijk.
    Maar verwachtingen op nul....

16. badeendje11

10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lien123, wat een onzekerheid, maar heb je echt helemaal geen hoop meer??? Wel knap dat je jezelf hebt voorgenomen niet meer te testen....had ik ook eens gedaan tot ik 's avonds bij de nachtapotheek stond.....kon het toch niet laten.

Succes met jouw eigen onzekerheden!! Ik duim voor je dat het goed komt

17. lien123

lien123 Niet meer actief

He badeendje,
    Haha ja dat is herkenbaar! Afgelopen maandag zei ik nog dat ik een week zou wachten en had dinsdag al getest. Ik heb de testen in huis liggen, dus ik kan zo een test doen als ik wil.
    Nu durf ik eigenlijk niet meer te testen...stom he, als de test negatief is, dan is het echt voorbij...nu heb ik ergens nog een klein beetje hoop.... toch wel...Tja ik zit al 3 weken in onzekerheid. Je went eraan, en dinsdag hopelijk het verlossende woord...
    Dus het is afwachten. Maar ik heb zo'n heerlijk dochtertje, ik ben zo gezegend met haar. Ze is mijn engeltje en het mooiste wat me ooit is overkomen. :)

18. lien123

lien123 Niet meer actief

He meiden
    Hier is het helaas misgegaan vanmorgen. Opeens veel bloedverlies en krampen. Toen vruchtzakje verloren.
    Was nog best groot vond ik, 2 cm ongeveer.
    Voel me nog slap en leeg. Dinsdag echo.

Bedankt voor de reacties.

19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oh, Lien, sterkte...

20. lien123

lien123 Niet meer actief

Dankje Quint,