hoi dames, toch maar ff mijn ei kwijt. met 37wk wegens minder leven ctg + echo gehad. alles in orde alleen zei de.gyn een beetje onverschillig dat de placenta aardig verkalkt was. ik vroeg wat dat.inhield, maar hij zei tsja niet zoveel behalve dat we je voor 41wk sowieso inleiden. in de afgelopen twee weken ben ik er telkens over aan het.piekeren. ik heb dit bij mijn eigen gyn aangegeven. zij gaf vorige week aan dat er geen reden is tot zorg. het is normaal dat de placenta opraakt in de laatste weken. ze heeft voor mijn gemoedsrust een echo gemaakt en er was voldoende vruchtwater en doorbloeding. ik heb om de dag een ctg. de ene dag is de baby beweeglijk en de andere dag minder, maar ze vinden de ctgs er goed uit zien. ze snappe me ook niet.geloof ik. of het komt niet over, ik lijk wel een idioot die telkens zorgen uitspreekt erover. een andere gyn zei vd week: tsja vroeger wist je dat gewoon niet en.ging het bijna altijd goed... nou vind ik in de afgelopen twee weken echt dat de,baby rustiger is. de bewegingen zijn subtieler en waar ze eerder de hele dag heen en weer plopte, voel ik nu af en toe wat geschuif of een.voetje uitsteken. volgens gyn volkomen normaal. nu heb ik morgen controle en gesprek. ik ben het zat..en wil aandringen op inleiden. liever wil ik dat het zelf op gang komt, maar ik wil ook een gezonde baby. en ik ben continu bang dat ze niet voldoende zuurstof/voeding krijgt. helemaal omdat ze zo rustig is. heeft iemand tips, geruststellende woorden, ervaringen voor me?
Ik heb geen ervaring maar ik weet wel (van bij mijn zussen) dat er bij hen de laatste weken ook veel minder beweging was. De ruimte wordt beperkter dus ze kunnen minder "ronddansen". En zo lang de ctg's goed zijn is er weinig aan de hand. Als de ctg's plots een stabiele hoge hartslag of veel dips zouden vertonen dan is het een ander verhaal. Maar dan gaan de dokters ook zeker ingrijpen.
De laatste weken kan de baby ook niet meer op en neer hupsen in je buik aangezien er bijna geen ruimte meer is. Dus het is logisch dat je alleen wat verschuivingen voelt, als je de kleine maar minimaal 10 keren per dag voelt, hoe klein de bewegingen ook zijn, elke beweging telt mee. Dat is gewoon het belangrijkste. Je kan altijd vragen of ze je eerder willen inleiden natuurlijk, misschien doen ze dat wel.
Hallo , Ik had bij mn dochter en zoon allebei vanaf 34 weken minder beweging ( soms zelfs dagen niet!!!) ik lag bij allebei vanaf 36 wkn iedere dag aan ctg , omdat ik me steeds zo zorgen maakte! Ik kon er niet van slapen, was bang, etc etc. Toch hebben ze me bij de eerste door laten lopen tot 41 weken en toen ingeleid ,en bij de 2e met 40+2 ingeleid omdat mn bloeddruk opeens ging schommelen.. Ik snap je zorgen en angst! Het is vreselijk om dat vol te houden en je bent pas echt gerust als de kleine er is! Met onze kindjes was alles goed na de bevalling! Hou het nog even vol! En geef duidelijk je gevoelens en angsten aan, en hopelijk beval je iets eerder dan ik ! Suc6 de laatste weekjes !
Hey Dani, Even een knuffel! Ik vind je echt stoer hoor, je bent al zover gekomen! Nog even en je hebt je meisje in je armen.... Op het einde worden kindjes vaak rustiger, alsof ze energie voor de bevalling aan het opsparen zijn. Ze houden je goed in de gaten en het komt echt wel goed. Zoals je weet was bij mij ook de placenta behoorlijk verkalkt, "de koek was op" volgens VK maar dat zagen we pas na de bevalling. Ik ben spontaan met 39+1 bevallen 😜 dus wie weet
bedankt voor jullie lieve reacties dames. het lijkt misschien alsof ik graag ingeleid wil worden, maar dat is dus niet zo. het liefste wacht ik gewoon af of ze het.zelf gaat doen. maarja, dan lig ik in bed en denk ik: stom mens, dadelijk maak je een fout hiermee, dring er gewoon op aan. dat inleiden lijkt me niks, maar ik breek het ijzer met mijn hand, zoals elk van ons dat zou doen voor je baby. ik heb zo gesprek met de gyn en wil duidelijk weten waar zij staan hierin en duidelijk mijn angsten uitleggen en de opties doornemen. eerst zeggen ze: ja, erg.verkalkt voor de veertigste week inleiden en nu ik me zorgen maak, doen ze net alsof ik een idioot ben.
Altijd op je eigen gevoel afgaan heb hier geen ervaringen mee maar een moedergevoel zegt altijd meer dan een advies ookal weten ze heus wel wat ze doen Je bent al de 39 wekem gepasseerd is het een optie dat ze kunnen strippen eventueel als je al wat ontsluiting hebt Bij me dochter ging ik over de 41 weken em toen vliezen gebroken binnen paar uur was ze er
ik hoefde niks te zeggen..de gyn vind het genoeg. morgen wordt gekeken of ze meteen kunnen starten en anders eerst een.ballonnetje... ik ben bang.haha
Ah ik snap je angst heel goed, goed dat je het weer aan gegeven hebt. Ik werd ook ingeleid bij 39.2 eerst met gel & 8 uur later was onze knul er. Heel veel succes morgen!!
hoi.sterre wat was bij jou de reden om in te leiden? ik voel me enerzijds egoistisch, maar goed anders wordt het volgende week. langer willen ze niet wachten ivm de placenta. inleiden lijkt me doodeng, maar wil het beste voor de baby. dus niet risico dat de placenta het begeeft.