Hoi allemaal, Hierbij heb ik een vraagje. Is er iemand bekend met zelf-inseminatie? Een tijdje geleden is bij mij endometriose geconstateerd en hier ben ik aan geopereerd. Alleen is alles extreem gevoel, hiervoor loop ik oa. bij een osteopaat en bekkenfysio. Niet zo lang geleden is mijn spiraaltje verwijderd en nu is het de bedoeling dan we vanwege de endometriose proberen zo snel mogelijk zwanger te worden. De gynaecoloog heeft ons aangeraden dit te doen middels zelf-inseminatie. Hiervoor hebben we een paar kleine spuitjes meegekregen (5ml) en proberen maar. Nou, nu komen er toch een hoop vragen bij kijken, want hoe moet je het nu het eigenlijk doen voor het beste resultaat? Ik hoop dat er iemand is met dezelfde ervaring en tips met mij kan delen. Alvast heel erg bedankt!!!
Hoi hoi. Het is vrij simpel om te doen. Op je vruchtbare dagen zaad van de man opvangen in een STERIEL potje, vervolgens 10 minuten het sperma laten vervloeien. Het is wel belangrijk dat je het zaad warm genoeg houdt op lichaamstemp. Dus gewoon even het potje zaad tussen je benen houden gedurende 10 minuten. Spuitje daarna vullen, kussen onder je bips, het spuitje zover mogelijk in de schede brengen, en dan vervolgens met een redelijke druk, leeg spuiten. Als het spuitje leeg is dan nog ff een minuut of 2 laten zitten ivm vacuum zuigen, en daarna voorzichtig en langszaam uit de schede trekken. Daarna nog 15 aan 20 minuten met je bips op het kussen blijven liggen. Belangrijk is om jezelf OM DE DAG te insemineren. Succes !!
Hoi Bamsie, Ik heb in mei de diagnose endometriose gekregen dmv van een kijkoperatie. Er werd ons aangeraden om zo snel mogelijk zwanger te worden maar dan wel gewoon op de gewone normale manier. Dit gedaan na eerst 1 keer ongesteld te zijn geweest en we zijn zwanger. Het kan goed gaan. Advies over zelfinseminatie kan ik je niet geven maar wat ik je wel aan zou raden is ervoor te zorgen dat je klaar komt na de inseminatie. Dat zorgt ervoor dat de zaadjes ook wat naar binnen gezogen worden. We hebben 2 keer geklust net voor de ovulatie en het is gelukt. Beide keren ervoor gezorgd dat ik ook klaar ben gekomen. Misschien een goede tip voor je! Heel veel succes en ik hoop dat het jullie ook zo goed gaat lukken Groetjes, S0fie
Nou, dat vervloeien hoeft volgens mij niet.... Mijn zusje is zwanger geworden na ZI. Spul in een potje, direct opgezogen met een spuitje en even later ingebracht. Beeb is nu zo'n 21 weken onderweg...