wanneer echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door steenbokje, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hallo,
    Even een vraagje, krijg je op deze termijn eigenlijk nog een echo? De laatste was met 20w3d. Krijg je dan ergens in de 30w een echo, of is het zo dat je een pretecho moet doen, wil je je kleintje nog eens zien? Moet volgende week maandag weer op controle en mijn vriend wilde graag mee. Hij vroeg zo hoopvol krijgen we dan nog een echo? Zo lief! Maar kon er dus geen antwoord op geven.
    Alvast bedankt ;)

2. Ior

Ior Niet meer actief

dat verschilt Heel erg per vk. Hier geen echo meer gehad na de 20wk echo. Nichtje van mij kreeg om de afspraak een echo.... Anders bel je toch ff? Dan weet je het zeker.

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik kreeg met 32 weken nog een groeiecho en met 36 weken een liggingsecho.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Meestal geen echo meer na de 20 weken echo, tenzij er een aanleiding is (groot of klein kindje). Sommige vk's doen ook een liggingsecho.

Ik krijg zelf nog 2 of 3 groeiecho's na de 20 weken echo. Mijn zoontjes waren allebei 9 pond bij de geboorte dus willen ze het goed in de gaten houden nu.

5. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Ik krijg met 35 weken nog een echo, groeiecho dacht ik.
    Ik dacht trouwens dat het inmiddels standaard was om in het laatste trimester nog een echo te krijgen. Maar ik weet het niet zeker.

6. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik krijg met 32 weken nog een echo en met ongeveer 36 weken nog een echo. Inderdaad gewoon even vragen aan je verloskundige.

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    heb nog geen ervaring bij de vk, ik liep bij de gyn en ze keken bij elke afspraak even. Al moet ik nu wel een aantal keer wegens verkorte baarmoedermond en sortbevalling bij de eerste.

Normaal is een echo toch rond 11 weken, rond 20 weken en 36 weken?? dacht ik tenminste.

Deel Deze Pagina