nog niet zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Zotje, Mar 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zotje

Zotje Actief lid

May 30, 2006
    125
    0
    0
    hallo,

Ik heb een vraagje. In maart vorig jaar ben ik gestopt met de pil want wij wilde heel graag een tweede kindje. Nu ben ik alleen nog steeds niet zwanger en heb ook hele onregelmatige cyclussen. ook is het zo dat ik na de geboorte van onze eerste een depressie gehad heb en waarvoor ik anti-depressivia geslikt heb. Van de eerste werd ik door de pil heen zwanger vandaar dat het voor mijn gevoel nu wel heel lang duurt Nu is mijn vraag omdat ik nog steeds niet zwanger ben. Moet ik mij zorgen maken dat ik nog niet zwanger ben? Heeft de anti- depressivia te maken met het niet zwanger worden?

Ik hoop dat u mij een beetje kunt geruststellen

groetjes Zotje

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi zotje.

De anti depressiva heeft er niets mee te maken. Het is wel vervelend als je het graag wil en het niet snel lukt. Helemaal omdat je door de pil heen zwanger bent geworden bij je eerste.
    Om dat je een onregelmatige cycles hebt is het moeijlijker in te schatten wanneer je eisprong is. Als je je zorgen maakt kan je altijd even naar je huisarts gaan. In principe word er een jaar afgewacht vooral na een spontane zwangerschap daarna kan je hulp of advies krijgen van een gynaecoloog.
    Soms duurt het even iets langer, zonder een aanwijsbare reden.

Houd moed, Imke

3. Zotje

Zotje Actief lid

May 30, 2006
    125
    0
    0
    Heel erg bedankt en het heeft me toch wat gerust gesteld. Ik wacht het nu gewoon even af en als het nog lang duurt ga ik even bij de huisarts langs

Share This Page