Bloedverlies, heb ik nu een miskraam???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jamie, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jamie

Jamie Lid

21 jul 2006
    96
    5
    8
    Hallo,

Ik heb de informatie gelezen over miskraam en heb een vraagje daarover. Het gaat over de topic "Een miskraam of bloedverlies in de eerste maanden". Ik heb namelijk ook bloedverlies na 6 weken. Het lijkt alsof het gewoon menstruatie is, inclusief beetje buikpijn. Maar volgens de informatie hoeft dat niet te betekenen dat ik een miskraam heb gehad, klopt dat? Inmiddels is het bloeden gestopt (na vijf dagen). Kan ik met behulp van zwangerschapstest testen of ik nog steeds zwanger ben? Hoe groot is ongeveer de kans dat je na "menstruatie"bloed nog steeds zwanger blijft.

Ik heb toch vrij veel (rood) bloedverlies in 5 dagen, ongeveer 1 maandverband vol in totaal, zonder bloedstolsels. Alleen de eerste twee dagen heb ik veel bloedverlies, daarna nauwelijks en donkerbruin van kleur. Normaal gesproken heb ik drie dagen lang weinig bloedverlies, maar dagelijks toch wel 1 à 2 maandverband vol.

Normaal gesproken is mijn cyclus vrij lang en onregelmatig. Ik heb ook gehoord over pseudomenstruatie, wat houdt dat in?

Tijdens mijn menstruatie heb ik vaak stolsels, maar deze keer nauwelijks en heel klein. Deze keer vloeit het bloed op de eerste "menstruatie"dag eruit wanneer ik naar de wc ga. Kan het zijn dat een ader gesprongen was (heb namelijk nog regelmatig sex met mijn vriend) dat zich zo laat pas heelt???

Alvast bedankt.

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Jamie,

Ja, met een zweangerschapstest kan je inderdaad testen of je nog zwanger bent. De kans dat je na menstruatie bloed nog zwanger blijft is 50%. Dit wel zeer afhankelijk van de hoeveelheid bloedverlies, kleur en dagen.

Pseudomenstruatie, die is mij niet bekend. Pseudo zou betekenen dat het iets vals, nagemaakt, misleidend is. Een menstruatie is een menstruatie, ik zou niet kunnen bedenken hoe je lichamelijk een valse menstruatie aanmaakt.

Ja het kan inderdaad ook een vaatje zijn die geknapt is, dat hoop ik ook. Mocht je weer bloedverlies krijgen, vrij dan even een paar dagen niet, dan kan het wondje zich herstellen. En voor jouw situatie zou een test het moeten uitwijzen, of de zwangerschap nog goed is.

Succes en sterkte,
    Japke

Deel Deze Pagina