grote baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tweety, 25 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wat houd het nu eigenlijk in mijn vk denkt dat ik nu rond de 32 weken ben ivm met het voelen van de baarmoeder deze lag een stuk hoger en is dus groter dan dat ie nu moet wezen. het kindje ligt ook al met zijn hoofdje naar beneden kan dat ook al met 28 weken of ben ik echt verder. volgens de echo 4 weken geleden was het kingje de groote van de toen 24 weken kan het nu zo zijn dat ik dus verder ben en een klein kindje heb??????? ik vind het best wel eng worden nu. opeens komt het sneller dan je denkt.

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Dat het kindje met het hoofdje naar beneden lag op de echo, zegt helemaal niets. Op dit moment kunnen ze nog alle kanten op. Heb je in het begin van de zwangerschap een echo gehad? Zo'n eerste echo bevestigt of stelt de termijn dat je zwanger bent. Als je een regelmatige cyclus had, kan je in principe uitgaan van de eerste dag van de laatste menstruatie. Het lijkt me eigenlijk niet waarschijnlijk dat je eigenlijk verder bent. Dat de echo vier weken geleden toonde dat het kindje netjes groeide is heel mooi. Soms zie je dat je een groeispurt maakt en je verder lijkt in groei dan dat je eigenlijk bent. Je buik iets voorloopt. Bij een volgende controle wordt dan gecontroleerd of dat nog steeds zo is, of dat het inderdaad een groeispurt was en je baarmoeder die hoogte heeft, die je voor je zwangerschapsduur verwacht.

Lonneke

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    de echo heeft niet uit gewezen dat het kindje met zijn hoofdje naar beneden lag maar op het gevoel zei ze het vorige keer wilde ze een echo laten maken omdat mijn baarmoeder dus grooter was en nu is ie dus nog steeds te groot ongeveer 4 weken verder dan dat ik ben. vandaar dat ik het eigenlijk vroeg kan dit inhouden dat ik eerder ga bevallen??

4. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Tweety,

Ook al loopt de baarmoederhoogte 4 weken voor, het wil niet altijd zeggen dat je eerder gaat bevallen. Het kan er natuurlijk wel mee te maken hebben. In die zin, als het kind groter is, baarmoederuitzetting is groter (zowel in de breedte als lengte), dan zou je iets eerder kunnen bevallen. Net zoals een tweeling, die komt ook eerder. Maar goed, waarschijnlijk heeft jouw kindje een enorme groeispurt gemaakt want bij 24 wk was hij conform (met echo). En bij 28 weken zou er een kindje in zitten van 32 weken. De kans schat ik zeer laag in.

Naast de hoogte van de baarmoeder, gaat het dus ook om de grootte van het kindje.

Succes,
    groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina