Ik ben 17,4 weken zwanger en heb echt mega veel lasstaven de warmte. Bij mijn vorige zwangerschap in de zomer uitgerekend maar toen had ik niet veel last. Nu ben Ik dus veel minder ver en 10 x zoveel last als ik alleen al ga staan voel ik me direct duizelig en gelijk geen energie meer. 2 stappen zetten is zeg maar al extreem vermoeiend pfffff Sorry voor mijn zeur verhaal ben wel benieuwd hoe jullie je voelen
pff inderdaad niet echt lekker dit warme weer. Ik mopper even mee hoor. Ik slaap er niet beter door, zweet als een gek en houd vocht vast. Daarnaast ben ik altijd koel vanzelf en dus nooit geen last van warmte maar nu.... Wat mij 'helpt' is een fles water koud leggen voor snachts, soort koude kruik. En overdag voetenbankjes en dutjes. Goed drinken en afleiding zoeken zoals film kijken. O en ik hou mezelf voor dat juli al halverwege is, en logischerwijs alleen augustus nog dat het zo warm kan zijn....
heel herkenbaar! ik heb heerlijk de ventilator op mij gericht, en probeer ook afleiding te zoeken door bijvoorbeeld een film te kijken. als het extreem warm weer is doe ik het mezelf ook niet aan om huishoudelijke taken te doen. veel water drinken met ijsklontjes en wat luchtigs aan. ik zit ook echt niet buiten met dit weer, alleen als het niet anders kan. voor de rest hou ik mezelf ook voor haha dat het al halverwege juli is
Nou ik vind er ook niks aan hoor hihi. Voel ook meteen alles opzwellen haha. Ergste is dat ik in de avond de woonkamer niet koel krijg, wij huren een oud huis en voor kan er geen raam open, niet eens een ventilatie rooster. En achter 2 miniraampjes pfff
Yep... En ik ben ook in het gelukkige bezit van een steunpanty. Pffft... Probeer me maar zo koest mogelijk te houden. De heren on het zwembad vanmiddag met 2 vriendjes, ik onder de parasol.
Het valt me tot nu toe niet tegen, maar ik moet zeggen dat ik gisteren pas om 21u buiten heb gezeten. In huis blijft het zo'n 23,5 graad dus dat is te overzien (in combinatie met niet al te veel doen dan). Net naar de winkel gelopen en met een vrij zware tas terug en dan moet ik daarna dus echt even op de bank zitten. Verder heb ik steeds een flesje water bij me staan zodat ik goed drink. Blij dat ik deze dagen toevallig vrij ben!
Ik heb er geen last van, sorry. Wat ik doe: 's ochtends goed ontbijten (overnight oats: kwark, havermout en fruit) zodat ik in ieder geval voldoende energie heb om dag te starten. Ik drink > 2 liter water op een dag, afgewisseld met (zelfgemaakte, ivm suikers) ijsthee. Luchtige, niet knellende kleding aantrekken. Ik lunch vandaag licht (salade oid), en laat vriend diner klaarmaken. Slaap onder linnen deken met ventilator aan en ramen open. Wie weet kun je iets met mijn verhaal. Sterkte in ieder geval! Lijkt me rot.
Heel herkenbaar, Ik ben nu aan het werk en ga kapot van de warmte. Vanmorgen met bewoners verzorgen werd het me een paar keer slecht.
Ik vind het ook verschrikkelijk.. Ben ook echt dolblij dat mijn moeder er een weekje is, om onze zoon naar school te brengen en weer op te halen en dat hij vanmiddag vakantie krijgt.. Zolang ik plat kan liggen met een ventilator op me gericht, hou ik het wel vol.. Ik voel me misselijk, duizelig, benauwd en vreselijk slap.. Klachten die bij m'n te hoge bloeddruk horen, spelen ook meer op met dit weer, terwijl warm weer juist een positieve invloed zou kunnen hebben op een te hoge bloeddruk.. Nouja, hopelijk daalt de temperatuur volgende week weer
Ik zit met de gordijnen dicht op mijn onderbroek op de bank. En ik veroer me zo min mogelijk, nouwja loopje naar de vriezer voor een waterijsje daar gelaten. Heb om 9 uur al boodschappen gedaan. Tis hierbinnen 24 graden. Koeler dan buiten dus. Ik kom het huis niet meer uit!
Sinds ik zwanger ben is mijn astma toegenomen. Ik haat de zomer en ik haat de zon. De lucht is meteen benauwd. Zodra ik iets doe word ik duizelig. Wil het liefst in een ruimte zitten met airco.
Ik heb er gelukkig geen last van, maar mijn man kan er heel slecht tegen, word soms ook erg benauwd, heeft dan meer last van zn astma. Wat hij weleens doet als ie het écht niet meer uithoud, is dat ie soms in de auto gaat zitten met de airco aan. Boekje mee, flesje water, en gewoon een uurtje zitten op het heetst van de dag. En gewoon veel drinken, zorgen dat je niet teveel zout verliest door zweten (evt een multi-mineralen tablet nemen, lost van de gewone multi-vit. Dat kan helpen tegen het slappe gevoel) Wij slapen s'nachts alleen onder de hoes van het dekbed, lekker dun, maar toch wat bescherming voor het geval er een mug binnenkomt. (dáár heb ik dan weer wel veel last van )
geen gezeur kan het best snappen ik doe alles hier zo op ene mega langzameeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tempo , voel me gelukkig goed maar ben snel uitgeput ,, en jij moet gewoon lekker met ene koud drankje en ijsje op je bips gaan zitten in de schaduw van je balkon of tuin.. drink vooral voldoende dat helpt
Inderdaad niet fijn dit weer... Voor nu blijf ik binnen, luifels naar beneden, gordijnen dicht en zoveel mogelijk proberen de warmte buiten te houden. En lekker ventilatoren aan. Maar dat slapen in die hitte vind ik nog het ergste, bah. Ik slaap al niet al te best meer, dus dat gaat nog leuk worden vanavond... En het "goeie" nieuws; dit weer houdt nog wel ff aan voorspellen ze.
Ik doe alles vroeg, en blijf lekker binnen! ik heb een 1persoons badje gehaald! denk dat ik die morgen maar eens ga opzetten
Ook ik heb behoorlijk last van de warmte. Ik ben nog maar 10 weken zwanger en ontzettend misselijk. Als de misselijkheid over is, zou ik dan beter tegen de warmte kunnen? Ga namelijk over 7 weekjes naar Kos.. hoop wel dat het dan beter gaat... Naar mijn idee kan ik er nu niet zo goed tegen omdat ik zo misselijk ben.. iemand ervaring mee?
Niet heel erg veel last, maar merk het wel degelijk. Woon in het Noorden van NL dus hier is het sowieso al wat koeler door de wind vanaf de zee. Maar voordat ik zwanger was kon ik gerust de hele dag in de zon zitten. Nu echt niet meer. Gelukkig airco op kantoor. Morgen maar een korte dag en lekker 's middags vrij nemen. Hebben ook een tuin op het zuiden dus ook totaal geen schaduw overdag. Ach, we hebben/kunnen altijd wel klagen, maar ik heb dit toch liever dan al die regen. Slapen gaat toch al een week of twee slecht. Voordeel is wel, dat met deze hormonen, de muggen mij niet meer leuk vinden dit jaar!
Ook ik heb echt last van de warmte. Ik vind er echt niks aan. Ik kan nauwelijks slapen 's nachts (en overdag), deels door de warmte en deels door de zwangerschap. Ik lig in bed op een zeiltje en dat broeit en zweet enorm. Verder krijg ik het benauwd bij platliggen. Helaas kan mijn hoofdsteun niet omhoog dus lig heel oncomfortabel met een wat dikker kussen onder mijn hoofd. Verder zit de warmte echt in mijn lijf: hoofdpijn, bloedheet, moe, benauwd en snel duizelig/slap. Ik vind het in huis vreselijk: het is hier echt broeierig en plakkerig. Ik heb wel alle deuren tegenover elkaar openstaan, maar het waait niet echt goed door. Ik lig op de bank nu de Tour te kijken half. Ik moet eigenlijk slapen, maar waar? Hihi. Wie weet val ik zo in slaap.