Bloedverlies (hematoom) bijna 11weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bengelke, 31 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hey dames,
    Ik heb sinds vorige week woensdag bloedverlies, het was wel voornamelijk oud bloed maar toch was ik bezorgd. Ik ben toen naar spoed gegaan, heb een echo gehad, alles in orde met ons prutske, een week rusten en de gynaecoloog zei mij zo doodleuk: ik zou het toch met de feestdagen nog niet rondvertellen wacht maar met de 12weken echo. Dus ik was totaal niet gerustgesteld!
    Maar gelukkig bloedverlies minderde, en in het weekend was het helemaal over.
    Maar maandag morgen stond ik op, en jawel een gigantische vlek bruin bloed op mijn inlegkruisje! Toen heb ik naar mijn eigen gyn. gebeld die was in verlof maar mocht in de namiddag naar zijn vervanger gaan.
    Die heeft de oorzaak gevonden, een klein hematoom aan mijn baarmoeder. En stelde me meteen gerust dat alles wel in orde ging komen. Hij zij dat het bloeden een week moest gestopt zijn voor ik weer mocht werken (heb geen rustige job) omdat het toen ik daar was weer was gestopt heeft hij mij tot het eind van deze week thuis gegeven.
    Maar ondertussen al elke morgen wel opgestaan met bloedverlies, en lijkt wel elke dag meer te worden. En tegen de avond stopt het. Het is wel elke keer bruin of donker bloed. Nu ik weet wat het is maak ik me minder zorgen, maar ik wil gewoon graag dat het stopt! Bloedverlies is echt niet leuk!

Zijn er hier nog dames die dit hebben voor gehad, hoe is het bij jullie afgelopen? Hebben jullie lang thuis gezeten van het werk? (vind thuis zitten vreselijk maar heb het er voor over!)

2. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier voor de derde keer ervaring. Eerste zwangerschap vanaf tien weken in het ziekenhuis gelegen wegens flinke bloedingen (liep er gewoon uit inclusief stolsels krampen enz) ook flinke hematomen te zien.

Heeft weken geduurd tot ongeveer week 25/26
    Dochter met 38 weken dysmatuur geboren.

Tweede zwangerschap vanaf week dertig ongeveer.
    Dochter geboren met 38 weken.

Derde zwangerschap vanaf week 34 bloedverlies.
    Nu in afwachting wanneer ze komt.

Hematomen in de zwangerschap. het bloed wat je daarvan ziet lost in het lichaam op of het komt eruit.
    Gelukkig oud bloed bij jou dus dat is goed.

Ik hoop dat het bloedverlies snel stopt en je zonder zorgen van je zwangerschap mag genieten.

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had vanaf week 6 bruin verlies, dagelijks. Op de echo was een "holte" met vocht (oud bloed) te zien naast het vruchtje. Bloedverlies heeft tot week 10 aangehouden. En nu over dik 2 weken uitgeteld 😁 dus bij mij is het helemaal goed gekomen. Ik hoefde trouwens geen rust te nemen ❓

4. Grootgezin

22 mei 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begon het met 4 weken, toen stopte het, daarna enorme bloedingen vanaf week 9. Ook een flinke hematoom. Maar uk groeide goed en uiteindelijk stopte het bloeden met ongeveer 20 weken. Ik kreeg toen te horen dat het alle kanten op kon gaan maar aangezien uk goed groeide zou het wel goedkomen. Ik moest het rustig aandoen als het weer zo erg aan het bloeden was. Ukje in mijn buik is inmiddels een grote gezonde zoon van 11. Hij is met 38,4 geboren met een gewicht van bijna 5 kilo en een lengte van 56 cm.

5. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Wow, allemaal al positieve verhalen, stelt mij nog wat meer gerust! :D
    Het is me wel duidelijk dat jullie allemaal redelijk wat weekjes bloedverlies hebben gehad, dus dat ik hier al een week bloed is niet uitzonderlijk...

Mamavjulia: Pff jij hebt dat bij elke zwangerschap meegemaakt, ook niet leuk! Dat jou eerste dochter dysmatuur was, lag dat aan het bloedverlies? Of weten ze dat niet?

6. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    Bij mijn tweede zwangerschap had ik ook een enorme hematoom. Deze zat gelukkig voor mijn baarmoedermond met het vruchtje erachter. Dat was gunstig. anders is de kans groter dat de bloeding het vruchtje meeneemt. ik was 7 weken zwanger toen ik een bloeding kreeg. met de baby ging toen alles goed gelukkig. Volgens mij heb ik vervolgens tot een week of 14 beetjes oud bloed verloren. Vooral de eerste weken heb ik rustig aan gedaan.
    Met mijn eerste zwangerschap heb ik trouwens ook tot een week of 20 dagelijks oud bloed verloren maar toen had ik geen hematoom.
    Deze zwangerschap 2 keer een beetje oud bloed verloren tot nu toe.
    succes ermee en doe maar rustig aan!

7. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Hee bengelke,

Hier ook bekend verhaal, vanaf week 9 flinke bloeding gehad helder rood, ik had vk al gebeld dat ik een miskraam had. Wat bleek ons wondertje lag heerlijk te bewegen in mijn buik.

Nog 2x fikse bloedingen gehad helder rood en nu is het over aan het gaan naar oud bloed. Verlies nu nog alleen bruin. Heb wel echt een flink hematoom. 7cm bij 5cm.

Ik moet elke week naar de gyn en mag niet werken tot de als hematoom weg is. Ik snap precies hoe jij je voelt, ik word ook gek van het thuis zitten maar ik heb het er net als jij voor over :D

Gewoon rustig aan doen meid, en het bloed moet er toch uit. Als je wil mag je me altijd berichtje sturen.

Liefs Sannie

8. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Bij mij licht het hematoom aan de andere kant van mijn baarmoeder dan mijn baarmoedermond, denk ik want gyn heeft er niets van gezegd. maar het is echt niet groot, ons prukske was 3,8cm en het was veel kleiner dus...
    Ik denk dat ik ga afwachten tot maandag, dan zou ik normaal weer moeten gaan werken, als ik nog bloedverlies heb bel ik naar de gynaecoloog en hoor wat hij denkt dat het beste is...

@sannie92: Ik ben een weekje minder ver dan jij! Ik hoop voor jou dat het hematoom snel weg is, want pff dat is wel een grote hé!
    En ja dat thuis zitten is soms lastig hé, je bent niet ziek, voelt je goed. Maar moet eerlijk zeggen, ik ga nog steeds naar de winkel als er eten moet zijn, en per dag doe ik toch nog wel iets in het huis hoor, geen zware jobkes, maar de badkamer moet ook gekuist worden hé.

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Bij de eerste was dochter dysmatuur door de hematomen. Placenta ging hard achteruit daardoor te weinig voeding en zuurstof voor haar.
    Geboren met 2560 gram bij 38 weken.
    Nu een kleuter die ver boven gemiddeld zit met lengte dus geen gevolgen mee gehad.

Deel Deze Pagina