Hebben jullie dat ook wel eens? Soms dan trilt/schokt de baby ineens heeeel snel in mijn buik, geen idee wat hij dan aan het doen is. Zo'n raar vibrerend/trillend gevoel... ik moet dan altijd denken aan een hond die heel snel met zijn poot gaat trappen als je hem op het goede plekje achter zijn oor krabt! De hik zal het niet zijn want daar gaat het veel te hard en te snel voor ..
Haha vroeg me hetzelfde af, ik voel dit ook regelmatig terwijl ik me dat niet herinner van mn eerdere zwangerschappen. Ben benieuwd of iemand het weet
Ja ben ook erg benieuwd herken het ook niet van de vorige zwangerschap Z'n apart gevoel, en dat ik denk heuhh want gebeurd daar nou weer binnen?
Ook wel eens gevoeld idd en volgens mij zijn dit willekeurige spiertrekkingen. Heb ik eens ergens gelezen. Ik zag laatst een soort op en neer gaan, op een ademhalingsritme. Vk gevraagd en ze gaf aan dat baby's het ademhalen al oefenen in de buik, weliswaar alleen de beweging met het middenrif maar het ziet er dan uit als ademhalen. Als ze heel dicht met het ruggetje tegen de buikwand aanliggen kun je dit zien (heb ook te weinig vruchtwater ) miss daarom
Haha, ik ook. Voelde dat eerst regelmatig. Ik vergeleek het met een hond die zich zelf na een duik in het water uitschud!
Yep herkenbaar.. Voelde het ook af en toe. Nu Gio er is zie ik wat het was. Spiertrillingej in zn beentje.
Ja! Dat had ik ook en ik heb het aan de vk gevraagd. Dat is de baby die zijn spieren aanspant en weer ontspant. Is heel normaal.
Ik weet niet meer of ik t in de buik heb gevoeld maar wel na de bevalling. Ze trilt nog steeds af en toe met haar beentje net zoals een hondje. Lijkt wel op wat jullie beschrijven. In de buik volgens mij niet gevoeld maar placenta lag hier voor dus misschien lag t daaraan.
Als ik me eens flink uitrek kan ik ook "trillen" met mijn armen, weet het ff niet beter uit te leggen lol.... Ik merk als meneer zich uitrekt hij dat ook soms doet maar het is wel een raar gevoel
Hm de hik voelt bij mij niet aan als een trilling.. Dat zijn echt gelijkmatige kleine plopjes op eenzelfde plek, herken het meteen!
Alleen de OP gelezen. Maar dit gevoel had ik ook. Typisch iets voor tussen de 25/35 weken werd mij verteld. ( met een ruime marge natuurlijk) Het antwoord van de gyn: het zenuwstelsel is nog niet helemaal af. Daardoor kruig je dit soort stuiperige trilletjes. Heel normaal dus. Ze hebben nog niet goed controle over hun bewegingen.
Ik voel dat ook en vroeg me hetzelfde af! Voelt heel anders dan wat volgens mij de hik is, dat voel ik echt als een regelmatig tikje ergens onderin (waar zijn hoofd zit), en dit is juist een soort gekke trilling ergens bij bijv. de voeten... Moet er altijd om lachen, alsof je van binnenuit gekieteld wordt!
Hier ook idd en vond t ook al zo apart Dat idee van ademhalen heb ik ook wel eens gevoeld en soms lijkt t ook wel eens of ik heel even de hartslag voel van buitenaf..?
Dat komt inderdaad doordat het zenuwstelsel nog niet helemaal volledig ontwikkelt is. Dan krijg je een soort trilfunctie baby in je buik hihi. Herinner het me nog van dochter en was eerst bang dat ze iets zou hebben, maar las toen dat het heel normaal was. Vond het wel een zielig idee hihi. Had pas het idee dat ik het bij deze kleine ook al gevoeld heb.
De hik lijkt me niet Frannie, dat voelt hier heel anders kleine plopjes steeds. Dit zijn echt hele hevige trillingen/schokken door mijn hele buik die dan ook hevig mee beweegt Maar goed om te weten dat het dus normaal is haha en het aan het zenuwstelsel ligt die ontwikkeld.