buitenbaarmoederlijke zwangerschap :(

Discussie in 'Miskraam' gestart door mounia777, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia777

mounia777 Lid

9 aug 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    na een hele week zh in en uit met 5,6 weken een buitenbaarmoederlijke zwangerschap :( nu nog maar 1 eileider:( wie heeft dit ook meegemaakt en is weer zwanger geworden? ik ben bang dat ik dalijk weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijg:(

2. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Ik kan je niet helpen want heb zelf geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad maar wil je wel heel veel sterkte wensen! Het is allemaal behoorlijk heftig en dan ook nog een eierstok kwijt. Volgens mij zijn er wel meerdere op dit forum welke hetzelfde hebben meegemaakt. Hopelijk kom je met hun in contact en krijg je antwoord op je vragen! Sterkte!

3. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hey meid, wat naar voor je. Ik heb dit ook meegemaakt en na een half jaar weer zwanger geworden met 1 eileider. De kans op herhaling is het grootst in de eerste twee maanden na je buitenbaarmoederlijke zwangerschap , maar kan ook gewoon goed gaan hoor. Als je vragen hebt, vraag ze gerust en sterkte met je herstel.

4. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Sterkte! Niet leuk...
    M'n zus heeft er een gehad en ook een eileider kwijt. Ze heeft daarna 5 kinderen gekregen. En van bijna allemaal in 1x zwanger! Alleen de laatste niet, maar toen was ze ook 43, dus logisch!
    De andere eileider neemt de functie meestal over. Door aanzuigende werking pikt deze het eitje dan op.
    Ik heb mogelijk ook nog maar één goed functionerende eileider doordat ik eileiderontsteking heb gehad op m'n 15e door een blindedarm ontsteking. 4 kinderen, zonder problemen. Ik heb dus een verhooge kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap , maar dat is niet gebeurt.
    Het hoeft dus helemaal geen problemen te geven!

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    ja hier ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. En ben nu van ons 2e kindje in verwachting. Bij onze eerste zoon de 2e ronde raak en bij dit kindje ook weer!!! Meis het hoeft echt je vruchtbaarheid in de weg te staan hoor. En ik heb beide keren de gyn meteen gebeld toen ik positief teste en die maakte de zelfde week een echo om te kijken of het vruchtje goed zat. Dit geeft onzettend veel rust.
    Ik weet dat het ontzettend rot is maar probeer je lijf een beetje rust te geven en dan komt het echt wel goed. Luister goed naar je signalen van je lijf als je zwanger bent. De buikpijn die ik had bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was heeeeel anders dan de krampjes van de zwangerschap!!!!! meis echt het komt goed!!!!!!!!!!!!!!1

6. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Luister goed meid,
    jouw buitenbaarmoederlijke zwangerschap is gewoon een stomme pech,
    ik heb het ook gehad en
    niemand gaf me een antwoord op mijn 'waarom?'.
    Gun jezelf een beetje rust en genezing,
    maar durf weer te proberen.
    Kijk me banner nu, het is niet het einde.

7. Kim1987

Kim1987 Lid

15 jul 2010
    63
    0
    0
    Maastricht
    Sterkte! Hier ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, eileider verwijderd, andere eileider zou niet meer functioneren door verklevingen maar nog voor het intake gesprek voor IVF zwanger :)

8. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hè gats, ik heb er geen ervaring mee meid, maar wil je wel even heel veel sterkte wensen. Hopelijk mag het jullie snel lukken om opnieuw zwanger te raken.

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hier ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad , maar mijn eileider is wel bespaard gebleven ..Wel beschadigd en dus redelijk veel kans op herhaling ( 1 op 4 a 5 ) , na buitenbaarmoederlijke zwangerschap nog 3 x zwanger geweet , ze x verkeerd gegaan ( missed abortion en miskraam ) en daarna een hele mooie meid mogen krijgen !!

Sterkte ! Dikke knufffff

10. mounia777

mounia777 Lid

9 aug 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames, super bedankt voor jullie lieve berichie's !
    doet me goed.

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ook ik heb onlangs een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad (ruim 8 wkn zwanger)17-02 geopereerd ook een eileider verwijderd, nu 3e ronde helaas nog niet gelukt bij ons.
    Cyclus is wel mooi op gang gekomen bij mij.
    Heel veel sterkte de komende tijd.

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi meid ik heb afgelopen aug ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij ze mn rechtereileider hebben verwijderd en ik was gelijk weer zwanger, dat is helaas een missed abortion geworden maar dat heeft niks met de buitenbaarmoederlijke zwangerschap te maken en was gewoon pure pech.
    Ik wens je veel sterkte en geluk bij het zwanger worden

13. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hey, ik heb het ook gehad en was na 1 jaar opnieuw weer in verwachting! Het komt goed, ook voor jou. Ik duim voor je dat je niet zo lang hoeft te wachten.
    Oja, mijn rechter eileider is verwijderd en ik ben zwanger geworden van een eisprong aan de rechterkant. Omdat we net waren begonnen in de mmm had ik een echo gehad en vandaar dat ik weet dat mijn linker eileider het eitje van rechts heeft opgevangen;)

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    He meid,

Ik heb het ook gehad, gelukkig eileider bespaard maar nu wel weer verhoogde kans op herhaling omdat eileider beschadigd is.
    ik vind het ook heel eng om weer zwanger te worden. gelukkig kan ik zodra ik zwanger ben terecht bij de gyn om hcg te bepalen en een echo te laten maken....maar toch...

15. esmeralda76

esmeralda76 Actief lid

1 nov 2010
    345
    0
    0
    Helaas werkeloos
    Hillegom
    Ook hier heel veel sterkte.
    Ik heb ondervonden dat het een hele impact op je kan maken.
    Ik had al 2 dochters toen ik zwanger raakte wat uitliep op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap .
    Mijn linker eileider en ukkepuk zijn toen verwijderd.
    Toen we weer gingen voor een uk, werd ik direct zwanger.
    Dat liep helaas uit op een miskraam.
    Een maand later weer zwanger en weer een miskraam.
    Daarna wel zwanger geworden van een moppie.
    Mijn ervaring is ook wat men in het ziekenhuis me vertelde, dat je andere eileider het gewoon overneemt.
    je kansen om zwanger raken worden niet minder.
    De ene eileider die je nog wel hebt doet nu gewoon al het werk, wat ze normaal om en om doen.
    Heel veel sterkte en succes!

Deel Deze Pagina