Op dit moment voor de 3e keer al niet ongesteld geworden in mijn stopweek. Ik slik microgynon 30. Ik ben niet zwanger, testen zijn hartstikke negatief. Toen ik in januari voor de 1e keer niet ongesteld werd huisarts gebeld na een negatieve test. Dit keer kon het komen omdat ik daarvoor 3 strips van de pil doorgeslikt had. Dit doe ik wel vaker omdat ik normaal heel hevig ongesteld ben met veel krampen en door de pil door te slikken minder klachten heb. En dat het zou kunnen dat mijn lichaam niks aangemaakt had. Kan voorkomen. Het advies gekregen 1 strip te slikken en dan kijken of het wel komt. Ook in februari niks, ook weer negatieve test. Weer huisarts gebeld. Aangezien ik heel druk ben op het werk kon het daardoor komen. Weer een strip slikken en afwachten. En proberen niet teveel te doen en mijn rust te nemen. En nu dus voor de 3e keer weer niks. Ik had het afgelopen maandag moeten worden. Hetgeen waar het door kan komen is: - meer stress door drukte op het werk en afgelopen donderdag testte mijn partner positief, ik en onze zoon van 8,5 jaar beiden negatief gebleven. Maar ook wel wat stress omdat ik benieuwd was of ik nu wel ongesteld zou worden. - in januari de booster gehad, vorig jaar na de vaccinatie juist veel heftiger ongesteld geworden erna. Ik hoor ook wel vaker dat menstruatie anders wordt daarna. - sinds een paar maanden slik ik medicijnen tegen schimmelinfecties, in de bijsluiter staat dat het menstruatie stoornis kan geven, maar het wegblijven ervan staat er niet in. Volgens huisarts zal dat het niet zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben 38 jaar dus in de overgang zou te vroeg zijn en ik heb ook geen last van andere klachten. Het niet ongesteld zijn is aan de ene kant wel fijn aangezien ik altijd veel last heb. Maar ik wil wel graag weten of het kwaad kan of dat er iets anders aan de hand is.
Net opnieuw met de huisarts gesproken. zij denkt dat het door de booster in combinatie met stress komt. Ik mag het een half jaar afwachten, en als het dan nog niet terug is, dan weer bellen. Maar niemand die dit herkend?
Ik herken het niet. Heb altijd in de stopweek mijn menstruatie gekregen maar slik nu al 12 jaar geen pil meer. Ook zonder pil en met 2 vaccinaties ben ik telkens op tijd geweest. Moet je nu wel gewoon de pil blijven slikken? Ik zou dit wel verder laten onderzoeken bij de gyn bijvoorbeeld, desnoods alleen een telefonisch consult. Een huisarts is geen gynaecoloog en zoals jij het beschrijft zit de huisarts flink te gissen.
Bij mij is mijn menstruatie eens een jaar weggebleven, in een stressvolle situatie. Dus bij jou misschien alles wel bij elkaar wat ervoor zorgt dat je nu niet ongesteld wordt? Ze kunnen via je bloed geloof ik toch checken of je evt. in de overgang zit/komt, zou dat geen optie zijn?
Misschien rare vraag, maar heb je een gezond gewicht? Ik heb wel eens in stressvolle periodes eat ondergewicht gehad en werd dan ook niet ongesteld. Hopelijk komt het snel weer bij je terug!
O ja ik herken dat wel, ik had dat ook toen ik als 17-jarige de pil al bijna 2 jaar slikte. Is vrij normaal kreeg ik altijd te horen. Ik zou mij niet al te veel zorgen maken op het moment, gewoon dat half jaar afwachten en dan eventueel stoppen en/of naar de gyn.
Ik werd de laatste jaren ook niet meer ongesteld in mijn stopweek. Ik was overigens niet in de overgang, want zodra ik stopte met de pil omdat ik voor sterilisatie ging werd ik weer netjes elke 28 dagen ongesteld Hier dus een herkenbaar verhaal
Ik herken het wel, toen ik aan de pil zat had ik jaren geen tot extreem weinig (als in een mini beetje bij het afvegen) bloedverlies. Toen naar de gynaecoloog geweest en die zei dat het geen kwaad kon. Die heeft toen wel een echo gedaan om te zien of alles er voor de rest wel ok uitzag en ik ook zeker niet zwanger was. Het enige wat ik toen merkte van mijn stopweek was migraine. Weet alleen wel niet meer welke pil ik die jaren had, ik wisselde al eens om de zoveel jaar. Toen de nuvaring, hiermee al iets meer bloedverlies terug Nu niks meer en alle werkt weer zoals het zou moeten maar ik vond niks van bloedverlies toch een stuk leuker
Is je kinderwens vervuld? Anders zou ik toch aandringen op verder onderzoek. 38 is vroeg voor de overgang maar zeker mogelijk.
Alle redenen die je benoemd (booster, stress, medicatie) kunnen los van elkaar er al voor zorgen dat je niet ongesteld wordt. Ik zou me voor nu niet te veel zorgen maken. Ik ben ook wel eens door alleen stress al niet ongesteld geworden. Ik hoorde laatst van iemand dat ze door de booster ook maanden niet ongesteld werd. Vervolgend werd ze zwanger en dus alles zat wel goed!
Bedankt voor alle reacties! Geruststellend om te lezen dat het dus wel vaker voorkomt! Ik heb zelf geen ondergewicht, ik ben iets aan de zwaardere kant, dus dat kan het niet zijn. De komende 3 maanden dus maar steeds 1 strip nemen en dan een stopweek, dit adviseerde de huisarts. En als het na de 3 maanden nog niet terug is dan een onderzoek bij gynaecoloog ofzo. En aan misschien ook m’n bloed laten onderzoeken. Onze kinderwens is vervult. Zoon is ruim 8,5 jaar. We hebben nog wel een paar jaar geleden getwijfeld, toen hij naar school ging. Maar ik kwam eindelijk weer aan mezelf toe na 4 jaar veel met hem bezig te zijn geweest. En dat had ik echt nodig. Zoon is nogal aanwezig en ook veel met hem in het ziekenhuis geweest. Zoon heeft thuis echt de rust nodig (adhd). Toen ik in mijn stopweek niet ongesteld werd, zat ik flink in de stress. Ik droomde er ‘s nachts ook over, dat ik echt niet zwanger wilde zijn. Dus een 2e kind was echt wel heel duidelijk afgesloten. En toen de test negatief was was ik zo enorm opgelucht….