ik ben bijna 10 weken zwanger en heb me eigenlijk sinds dat ik weet dat ik zwanger niet druk gemaakt dat ik misschien een miskraam zou kunnen krijgen (tja die kans zit er toch altijd in of niet) Nou ging ik vanavond naar de wc en had ik bruin-achtig slijm in mijn string zitten (sorry als het smerig klinkt) nou had ik ook al een paar daagjes wat ongi-achtige krampen in mijn buik maar ik dacht dat dat mijn baarmoeder was die aan het groeien is. Nou ben ik ineens heel bang dat ik een miskraam krijg...ik heb ook nog geen echo gehad... wat moet ik hiervan denken?
Goh meid ik zou het zo niet weten, ik weet wel dat bloedverlies geen miskraam hoeft te betekenen, meestal heb je dan helderrood bloed maar ook dat verschilt per vrouw... Het kan ook komen door gemeenschap of moeilijke stoelgang... Kun je misschien de huisarts of verloskundige bellen? En heb je al een echo gehad? Sterkte ermee! Groetjes Roelie
oh lieve meid, ik heb geen idee. Zolang het oud bloed is is er denk ik niets aan de hand. Als het helder rood bloed is is het wel een groot risico. Heb je je zwangerschapsklachten nog wel? Anders bel je de verloskundige morgen even?
Dat er heel veel meiden zijn met bruin achtige sliertjes, ik heb het ook een dag gehad rond 8 weken en diezijn nog steeds zwanger succes meid!
ik heb gisteren wel gemeenschap gehad, maar ik wist niet dat je daar bruinachtig slijm van kreeg. het is ook geen helderrood bloed..... ik heb verder de klachten wat ik had nog wel....maar ik had er al niet veel... wat moet ik hier nou van denken?
ik heb gisteren wel gemeenschap gehad, maar ik wist niet dat je daar bruinachtig slijm van kreeg. het is ook geen helderrood bloed..... ik heb verder de klachten wat ik had nog wel....maar ik had er al niet veel... wat moet ik hier nou van denken?
Sorry ik had niet goed gelezen je hebt nog geen echo gehad Maar ik denk dat je op dit moment even niks kunt doen, het klinkt heel hard maar als het een miskraam word kun je er nu niks meer aan doen... Ik zou morgen de verloskundige bellen, misschien kan zij je geruststellen en misschien mag je wel eerder voor een echo... Tenzij je nu ineens erg veel pijn krijgt en/of veel begint te bloeden hoef je denk ik ook niet naar een dokterswacht of eerste hulp te gaan... Hoe moeilijk het ook is, probeer positief te blijven denken en ga ff lekker in bad ofzo even ontspannen... Succes! Groetjes Roelie
Ik ben gelukkig geen expert op dit gebied maar volgens mij gaat een miskraam gepaard met heftige buikkrampen en helderrood bloed. Als je het niet vertrouw bel je morgen toch de VK even, misschien mag je eerder komen voor een echo. Dan weet je helemaal waar je aan toe bent. Succes meid.... Groetjes Krista
ik wacht ook even af wat er vanavond en morgenochtend in het ondergoed 'hangt' (om het maar ff zo te noemen) dames bedankt.....wat zal ik blij zijn als ik de 1e echo heb gehad dat ik kan zien dat alles goed is
In dat geval denk ik dat er een adertje gesprongen is tijdens de vrijpartij Als je het niet vertrouwd, gewoon de VK bellen, dan weet je het zeker.
meid... ik heb ook krampen in mijn buik die voelen als ongi krampen... maar, ik kree op de echo n prachtig hartje kloppend te zien ook die afscheiding (bruine) kan voorkomen en kan idd oud bloed zijn... Geen bloed is goed dus zolang t niet helder rood is, maak je dan maar niet al te druk en blijf positief... overigens heb ik nog steeds elke keer als ik eigenlijk ongi zou moeten worden de krampjes hoor en mn gyn zei dat je dit ook de eerste maanden kan houden..
Ik wil je absoluut niet banger maken maar bij mijn miskraam begon het ook zo. Ik bleef vervolgens licht bloed verliezen en de buikkrampen kwamen misschien pas een week later. Natuurlijk zijn er ook heel veel verhalen waarin het wel goed gaat. Als ik jou was zou ik gelijk bellen naar de verloskundige of huisarts en vragen of je niet gelijk een echo kan krijgen. Ik belde de verloskundige en kon 's avonds om half 11 nog terecht! Gewoon doen hoor! Dat geeft jou ook wat meer zekerheid dan in angst af te zitten wachten! Sterkte!
nou weet ik eigenlijk niet meer wat ik moet... ik wil ook niet als een 'overbezorgde' vrouw gelijk naar de vk rennen
@liesje: als je je zorgen maakt, gewoon heen gaan, dat begrijpen ze echt wel hoor! Ik heb trouwens zelf ook gehad nadat ik gemeenschap had gehad dat ik bruinverlies had, schijnt te komen doordat je baarmoedermond gevoeliger is.
In mijn zwangerschap had ik dat elke keer als ik gemeenscha had gehad. En ben gewoon zwanger gebleven en heb nu toch echt een kindje hihi! Kan zijn dat er tijdens je gemeenschap een adertje is kapot gegaan en een klein bloedinkje heeft gegeven en dat komt er nu pas uit,als oud bloed dus zeg maar en dat kan wat bruiner zijn. Ik heb het bijna mn hele zwangerschap gehad en dus geen miskraam.
vanmorgen had ik meer wat helderder roodachtig bloed heb vamorgen direct de vk gebeld en ik ga vanmiddag voor mijn echo om 14.15 uur.... ik weet niet wat ik moet denken....ben zo geschrokken en verdrietig....
Och lieverd, probeer wat afleiding te zoeken (dvd van Friends kijken bijvoorbeeld). Ik hoop dat alles goed is op de echo. Succes en sterkte vanmiddag!
ik zit nog op mijn werk....had geen zin om naar huis te gaan in huis loop ik alleen maar tegen de muren op tot 14.15.... ik ben zo verdrietig...
Hé lieve meid! Rustig aan doen hoor, al kan ik mee voorstellen dat dat heel moeilijk is! Ik ben zelf ook heel erg onzeker geweest in het begin van de zwangerschap, maar je hoort toch ook regelmatig verhalen van vrouwen die veel last hebben van bruin/rode afscheiding en dat alles gewoon goed gaat. Bij ons oktobermama's forum zit ook iemand die zelfs nu nog bloedinkjes heeft, maar die kleine trappelt gewoon door Ik ga heel hard voor je duimen vanmiddag! Laat je nog even weten hoe het is gegaan? Dikke knuf!
ja ik laat het zeker nog even weten ....ik weet alleen niet of ik dat direct vandaag nog doe (afhankelijk van de uitkomst natuurlijk) ik hoop ook maar dat straks een sterk hartje op de monitor tevoorschijn komt.....