Hoi dames, precies een week geleden heb ik een positieve zwangerschapstest gehad. we waren zo blij! eerste ronde voor ons eerste kindje en dat na een hele heftige periode. super nieuws dus na al die ellende. Afgelopen donderdag had ik een heel klein beetje bruine afscheiding, en toen ik thuis kwan na mn werk een veeg met rood/bruin. savonds verloor ik echt bloed (klein beetje) maar maakte me best zorgen, dus vrijdagochtend naar de ha gegaan. bij de ha een inwendig onderzoek gehad waarbij ook best wat bloed vrij kwam. de ha zei me dat ze niets uit de baarmoeder zag hangen, dus er was geen miskraam aan de gang. Ik had 50% dat het een miskraam zou worden of goed zou gaan. de dagen daarna veel bleodverlies gehad, voor mijn doen een flinke menstruatie. Telkens als ik opstond liep er gewoon wat uit, of wanneer ik op de wc even druk zette kwam het er ook uit druppelen. ook zijn mijn zwangerschapssymptomen helemaal weg. geen gevoelige borsten meer, geen bolle buik meer, etc. Het lijkt dus echt op een miskraam. het enige wat ik me nu afvraag is het volgende: overal online en in folders staat dat je op een gegeven moment ook stolsels of slijmpropjes verliest. dat is bij mij niet gebeurd. alleen veel bloed verlies (wat overigens nu aan het afnemen is). nu denk ik: is het dan toch echt wel een miskraam of blijft alle "rommel" nu achter in mn baarmoeder en loop ik de kans gecureteerd te moeten worden? vanaf gisteren heb ik een soort constante zeurende pijn heel laag in mn rug (straalt een klein beetje uit naar benen) het voelt net alsof je spierpijn hebt of je spieren op rekt (alsof ik mn rug oprek op een manier die ik normaal niet doe) heel gek gevoel. herkennen jullie dit? en hoe is het bij jullie verlopen? ik heb overigens vrijdag een afspraak bij de ha voor checkup, maar ik wil eigenlijk gewoon weten waar ik aan toe ben. hebben jullie hier ervaringen mee?
Beste Wolkje, Allereerst: wat ontzettend verdrietig dat je in deze onzekerheid zit. Je vraagt om ervaringen. Een herkenbaar verhaal, over je bloedverlies. Bij mij begon het vloeien ook zonder stolsels. In 10 dagen tijd werd het steeds heftiger, maar geen stolsels. De dag van de miskraam bestond uit een golvende buikpijn (achteraf weeën). Uiteindelijk heb ik 's avonds een enorme prop verloren, ter grootte van een kiwi. Ik heb het uit de wcpot gehaald en bekeken... het bleek een tweeling te zijn. De dag erna heb ik nog een controle echo gehad: ik was schoon. De dagen later had ik wel dat ik stolsels verloor en leek het op een enorm zware menstruatie. Ik hoop voor je dat je snel weet waar je aan toe bent. Sterkte de komende dagen! MM
ach wat zit je in een onzekere tijd nu gatsie meid! mijn ervaring is als volgt ik was 9 weken zwanger bijna en plots begon ik te bloeden heel erg leek wel of ik ongesteld was. na 2 a 3 uurtjes is dit gestopt. heb het zkh gebeld en ze vonden het niet nodig om een echo te doen. (een week eerder hadden we de echo gehad was een mooi hartje aan het kloppen) toch aangedrongen op een echo en we konden komen het hartje was gestopt met kloppen, waar het bloed weg kwam kon hij niet zeggen. we hebben ongeveer 2 a 3 weken gewacht voordat de eche mk begon daarvoor wel wat bloedverlies gehad maar niet erg. de miskraam zelf begon onverwachts ik kreeg weeachtigebuikpijn dee erg zeer en het bloeden begon ook het was zo erg dat ik alleen maar onder de douche heb gestaan. stolsols verlor ik zo groot als een kiwi en dag of 3 na de mk kreeg ik weer erge buikpijn en kwam er nog 1 stolsol uit, daarna was de pijn weg ik wil je erg veel sterkte wensen en doe rustig aan meid!!!!
Hoi hoi, Wat naar meis! Ik lees dat je vorige week positief teste. Dan zou je nu zo'n 5 weken heen zijn. Toen ik mijn miskraam had met 5w3d was het niet meer dan een hele hevige ongesteldheid. Dat was alles, geen stolsels e.d Het vruchtje is nog maar heel klein als je zo pril zwanger bent. Dat is moeilijk terug te vinden in je bloedverlies. Sterkte!
Hoi dames, Bedankt voor jullie ervaringen! Ondertussen heb ik vanmorgen weer een test gedaan, ook al weet ik dat je nog een tijd vals positief kan blijven testen, maar die was helemaal wit... Ik weet nu dus zeker dat het niet goed was. Aan de ene kant ook wel "fijn": ik weet nu dat het klaar is en kan het afsluiten. Ook weet ik dat ik op m'n lijf kan vertrouwen en dat ik het dus goed gevoeld heb. Ik denk inderdaad ook dat het gewoon nog zo weinig was dat het niet te zien was. Had ook niet verwacht het vruchtje te zien ofzo, maar wellicht wel wat stolsels ofzo. Maar denk dus dat dit het dan was, gewoon een fikse menstruatie aan hoeveelheid. Bedankt voor de steun meiden! Xxx
Heel veel sterkte meid! Hoop dat je snel weer zwanger mag zijn! Ik had bij deze miskraam ook geen pijn en ook niet echt stolsels.. Zondagmorgen bij het afvegen opeens wat bloed en dat werd langzaam aan wat meer.. Maandag bloede ik wat meer maar nog niet zoveel als bij een menstruatie! De nacht van maandag op dinsdag heb ik rond 00.30 2 paracetamolletjes ingenomen om te gaan slapen, had niet echt krampen maar t begon een beetje te zeuren. Toen ben ik gaan plassen, heb ik mn dochter nog een kus gegeven en weer onder gestopt en op t moment dat ik daar de deur dicht trok en naar onze slaapkamer liep voelde ik wat en toen zag ik het vruchtzakje in mn onderbroek.. Heb t dus wel gezien maar t was echt nog heeeel klein en een vruchtje kon ik ook niet ontdekken..
@charity: wat vervelend voor je! We zaten dus een beetje gelijk? Bedankt voor je ervaring en ik hoop dat we elkaar snel weer tegenkomen op een zwangeren topic Xxx