Hoeveel weken was jij toen je gestript werd? Had je al ontsluiting? En hoe lang na het strippen kreeg je weeen?
Ja gewerkt! Ik was 8 dagen over tijd. Had volgens mij 1 cm ontsluiting. In de ochtend rond 10 uur gestript en om 23.00 uur barste de hel los
Bij de vorige (9 jaar geleden) wel. 's Ochtends gestript met 2 cm ontsluiting en ze is die nacht geboren. Bij deze (morgen 40 weken) al 3 keer gestript, intussen al 3 cm ontsluiting, maar op hoop harde buiken en krampen na, gebeurt er niks.... En ben het zo verschrikkelijk zat! Dus het werkt blijkbaar echt pas als baby er zelf klaar voor is....
Haha wat grappig allemaal! Ik dacht altijd dat het pas werkte als je lichaam er klaar voor was.. maar blijkbaar hebben die kleintjes al heel wat te zeggen in de buik! Mijn zusje is pasgeleden bevallen en die had alles geprobeerd.. voetreflexzone therapie, 3 x gestript.. en uiteindelijk ingeleid met 42 weken.. maar zelfs het inleiden was een ramp.. denk dat die kleine zo nog wel wat weken kon blijven zitten
ik ben gestript met 40+3 weken om 11u in de ochtend en 's avonds tegen 20u begonnen de weeen en om 6.12u(40+4) is onze dochter geboren. ik had al 2 cm ontsluiting bij het strippen.
Hier gestript met 40+2. Vlos wilde eigenlijk nog niet strippen omdat het voor de 41 weken vaak alleen zorgt voor pijnlijke voorweeen en ander gerommel zonder echte weeen tot gevolg. Ik heb aan gegeven dat ik voor deze "risico's" kies. Mijn verantwoording als ik en paar dagen met pijn zit wat verder niks doet. S morgens gestript en had al 2 cm (heb al een kleine) en rond 17.00 uur wat harde buiken die regelmatig kwamen. Rond 22.00 uur werden ze wat gevoeliger. Rond 23.30 uur de vlos gebeld omdat ik twijfelde of het weeen waren en om 02.00 uur is ze geboren. Bij de vorige was ik 41 weken en ben ik 3 a 4 x gestript. Had toen ook al ontsluiting maar madam moest er toch uitgesleurd worden met 42 weken. Die zat daar nog best. Zusje is 2x gestript. Geen resultaat. Moest ook ingeleid worden. Komt dus echt wanneer het er klaar voor is..
Gestript met 40+2 en 3 cm ontsluiting, geen weeën. Snachts om 00.30 uur is ze geboren.. Strippen was om 14.30 uur. Wel geholpen dus en goed ook!
Hier heeft het niet geholpen. Ik ben gestript met 40+2, ik had 1 cm. Dit bleef hetzelfde tot de inleiding met 41+2.
Eerste keer gestript met 40+1 dit zorgde ervoor dat de baarmoeder van potdicht naar 75 procent verweekt ging. 2e keer met 40+4 gestript, toen met 40+6 bevalling begonnen met 1-2centimeter en 100% verweekt. Denk zelf wel dat het geholpen heeft.
Ik ben gestript in combi met een pilletje om de bmm te verweken, half uur later braken m'n vliezen en 8 uur later bevallen Bmm was toen 3/4e verstreken en een nauwe cm ontsluiting
Vk heeft me gestript toen ik 7 dagen overtijd was. Haar exacte woorden daarbij waren: 'alles zit nog potdicht'. 's Nachts braken mijn vliezen en de volgende dag werd ze geboren.
Bij mij werkte het wel. Ik had al weken voorweeen en werd met precies 40 weken gestript. Ik had toen 2cm ontsluiting. Die avond en nacht steeds beetjes van de slijmprop met bloed verloren. Om 5u s ochtends de eerste wee gevoeld en precies om 10u was ons dochtertje er.
Hier helaas niks geholpen.. ivm hoge bloeddruk gestript met 39w2d.. Had 2cm ontsluiting.. De volgende dag alsnog ingeleid.. wat ook n drama was (na 12uren weeënstormen/rugweeën alsnog ks geworden...)! Dus ben er heilig van overtuigd dat wanneer je kindje er klaar voor is.. het strippen/inleiden zeker zal helpen! Maar is hij/zij er niet klaar voor dan zal het je ook niet helpen!
Bij mij heeft het niet geholpen. Ik was net na de 40 weken gestript. 1 of 2 dagen erna... Ik dacht trouwens dat ze alleen maar konden strippen als je al wat ontsluiting had. (ze de vk toen tegen me...) Maar als ik dat zo lees, is dat dus niet waar. Mijn zoontje is pas geboren met 41.1. Spontaan begonnen. Wel een voetmassage van mijn man gehad de avond ervoor...
Hier ook 50/50 Bij zoonlief gestript op 40w4d. Had toen 2 cm ontsluiting, bmhals was verweekt. Beetje rommelen, beetje bloedverlies, maar dat was het. Uiteindelijk spontaan weeën gekregen en op 41w bevallen. Bij dochterlief op 40w6d naar het zh gegaan met bloedverlies. Na controle: lichte weeën en 4 cm. Maar na een voormiddag op de kraamafdeling, zette het niet door. Vroedvrouw heeft wel gestript op vraag van gyn. Toen we op de parking van het zh kwamen, begonnen de eerste weeën. Thuis gekomen om de 2-3 min, dus na een half uur terug naar het zh en 2u later na een weeënstorm was onze meid er.