Ben er zo klaar mee...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linana, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb vriendinnen en ik vind ze echt helemaal geweldig, ze hebben 1 voor 1 iets leuks en geweldigs, maar op dit moment kan ik sommigen van hun echt afknallen.

Ben zo klaar met hun debiele vragen of stille wens dat het fout gaat (ofzo). Zo had 1 van mijn beste vriendinnen het in het begin wel erg vaak of BI en vermoeidheid etc etc, met soms lullige opmerkingen (ja jij wordt vast niet moe zeker....)
    Een andere vriendin van me vroeg me laatst of mijn borsten al lekkende waren, gespannen of iets dergelijks, want dat had een andere vriendin van haar ook. Ik had echt zoiets van :$ excuse me...waarom zou ik dat met iemand bespreken behalve met mn vk of kerel.

Ook mijn buik wordt volgens hun echt nog wel heel erg gigantisch... terwijl ik nu met 28 weken echt een bescheiden buikje heb en de vk vandaag zei dat mijn buik 'normaal' is qua omvang icm mijn bouw etc. Kindje ligt volgens haar mooi op schema voor zover ze kon voelen.

Ben er zo klaar mee met al die achterlijke opmerkingen af en toe. Ik weet soms ook niet wat ik ervan moet denken. Bedoelen ze het nou goed, wensen ze me BI toe ofzo (het ging er zo vaak over wat er allemaal niet goed kan gaan)
    Terwijl ik voel me fit, heb nergens last van en alles gaat goed. Waarom hun dan zo moeten jammeren over kwaaltjes de hele tijd :x:x

Zijn er meer dames die hier last van hebben in de omgeving? Ik ben er echt zo klaar mee, ik sta soms echt op het punt 1 van hun een beste klap te geven :)

2. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik denk eerlijk gezegd dat ze het niet zo slecht bedoelen als het bij overkomt en dat ze juist proberen om met je mee te leven. Hebben ze zelf al kinderen? Zo niet dan weten ze misschien ook gewoon niet zo goed wat ze moeten zeggen en willen ze toch interesse tonen.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ze hebben geen kinderen, alleen vriendinnen met kinderen.
    Als ik ze aangeef dat ik nergens last van heb is het altijd van "ooh komt nog wel, vast wel" en daar kan ik me zo kwaad om maken. Dit doet mijn schoonzusje dus ook die net is bevallen, terwijl haar zwangerschap volledig anders verliep dan de mijne....

Snap het gewoon niet zo :S

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Die heb ik ook al HEEL vaak gehoord, in de korte tijd dat ik zwanger ben. ;)
    "Ben je misselijk s'ochtends?"
    Nee gelukkig niet.
    Oh, komt nog wel, je bent pas x aantal weken...
    WTF?! Moet dat dan? :x Gun je me dat ofzo?

" Veel moe nu je zwanger ben?"
    Nee, niet eigenlijk, voel me kiplekker.
    "Oh maar dat komt nog wel"
    Ja tsssss, vlieg op!!!

Ik reageer meestal met: "Gelukkig is iedereen anders, laten we hopen dat t bij mij zo blijft gaan"

5. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb een schoonzus (die weet nog niet dat ik zwanger ben), maar ik durf te wedden zodra ze het hoort, begint ze ook zulke uitspraken uit te kramen. Gewoon dingen terug zeggen. Dat je blij bent dat je nergens last van hebt, en dat dat hopelijk ook zo blijft. En als ze dingen vragen die ze niks aangaan, moet je het ook aangeven. Sommige meiden vinden het normaal om alles met elkaar te bespreken en anderen houden dat liever prive.

6. vernon

vernon Niet meer actief

Ik snap eerlijk gezegd niet zo heel goed waar je je druk om maakt. Denk dat veel van deze dingen interesse en medeleven zijn.

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha, ik zie echt helemaal niet kwaads of geks in die opmerkingen van je vriendinnen. Als jij vriendinnen om dit soort normale opmerkingen al af wilt knallen dan durf ik geen vriendinnen met je te zijn ;)

Ik denk echt dat het aan jou ligt, sorry!

8. Linana

Linana Niet meer actief

Haha nou ok, misschien ligt het aan mij, maar misschien ook niet ;)

Als ik al meerdere malen aangeef dat er niks aan de hand is en alles goed gaat en vriendinnen blijven maar zulke dingen zeggen krijg ik daar nogal de jeuk van om eerlijk te zijn.
    Medeleven gaat bij hun vaak ook anders!
    Maar ben gelukkig niet de enige die hier "tegenaan" loopt :p

9. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik ken het wel!!

Voor me zwangerschap was ik heel slank en nu lijkt het alsof ik een bowlingbal heb ingeslikt :p

Ben maar 8 kilo aangekomen en heb alleen een grote ronde buik en geen last van andere vetjes.

Mensen vragen al 6 maanden lang of het er niet 2 zijn. Pffff word daar zo moe van!!
    Denk je datze dat onderhand al niet gezien hadden dan! :x

10. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Dit had mijn reactie kunnen zijn. Maar heb er geen problemen mee, kleine groeit goed en ben maar wat trots op mijn buik ;)

11. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Oh! Ik vind jou vriendinnen juist lief. Volgens mij bedoelen ze het goed! En ik zou het echt wel met mijn vriendinnen over eventuele lekkende borsten hebben hoor:p.

Nee mijn vriendinnen zijn juist helemaal niet geintresseerd, ze hebben allemaal een heel ander leven. Dat vind ik jammer!

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Tsja, ik herken er wel wat in. Vriendinnen en kennissen die nu tegen me zeggen, "Hopen dat het nu beter gaat als de vorige keer" en kennelijk niet naar me geluisterd hebben toen ik antwoord gaf op hun vraag hoe ik me voel. Ik voel me namelijk nog beroerder/slechter dan de vorige keer en mijn bloeddruk is nu ook al veel hoger...
    Tijdens mijn vorige zwangerschap was er overigens ook een vriendin die het nodig vond om tijdens een verjaardag in een volle zitkamer had te moeten roepen dat ik toch al wel een erg vette pens had...
    Als blikken hadden kunnen doden dan was ze terplekke in rook opgegaan, want mijn man en ik waren not amused, hij zei dan ook dat ze het wel over zijn zoon had die in mijn buik zat. Nu ben ik van mezelf behoorlijk stevig, maar ben de vorige zwangerschap maar zes kilo aangekomen en droeg mijn buik mooi naar voren en was er zelf erg trots op.

13. Linana

Linana Niet meer actief

Dat herken ik ook wel, ik ben ook al wat stevig van mijzelf. Mede daarom hoeft mijn gewicht ook niet enorm te stijgen volgens de vk en ook ik draag mooi naar voren :D (blijft leuk je taille behouden haha)
    Wel lekker lullig van die vriendin om je pens vet te noemen, iedereen weet dat wanneer je zwanger bent dat je groeit.... Eens kijken hoe zij eruit komt te zien wanneer ze zwanger is ;)
    Mijn broertje noemt me ook vaak fattie maar hij meent er niks van, dan komt het ook al heel anders over.

En misschien dat mijn vriendinnen het goed bedoelen hoor, maar in mijn ogen hebben ze lichtelijk verstopte oren want ik geef elke keer aan dat het goed gaat op alle vlakken en dan lijkt het soms alsnog of ze graag willen dat er iets niet goed is.
    Aan de andere kant vinden ze het allemaal wel weer erg leuk dat ik zwanger ben en kunnen ze niet wachten tot de kleine man er is (zelfs al oppas aanbiedingen gehad :p). Maar die vragen zijn soms gewoon echt niet leuk meer....

@mamaDy: ruilen voor een weekje? haha Lijkt mij wel ff fijn, niet over babyzaken praten en dan kan jij je even helemaal uitleven met die meiden van mij :D

14. samkids

samkids Niet meer actief

Ik heb hier gelukkig nog geen ervaring mee, maar mensen moeten straks niet tegen mij gaan zeggen "ben je misselijk? Nee? Oh, nou dat komt nog wel." Dan moet ik me ook in gaan houden om te zeggen 'en bedankt'.

Misschien willen je vriendinnen ook heel graag kinderen maar lukt het niet en weten ze zich niet echt een houding te geven.

15. sjak

sjak Niet meer actief

Volgens mij zijn het de hormonen die hier spreken!? Het is juist toch fijn om dit soort dingen met vriendinnen te bespreken? En alle goedbedoelde info waar je niet op zit te wachten kan je toch naast je neer leggen?
    Ik geloof dat ik het probleem niet zo zie...

16. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik denk idd ook dat het hormonen zijn! Of beter gezegd hormonsters hahaha.

Heb hier heel veel lieve mensen om me heen, die steeds lieve berichtjes sturen, maar ik merk dat ik er gewoon geen behoefte meer aan heb de laatste weken.
    Ben een beetje in een cocconnetje aan het leven, volgens mij hoort dit er wel een beetje bij.

De opmerkingen die je vriendinnen maken zijn volgens mij ook wel goed bedoeld, ik kan soms ook ineens heel heftig in mezelf reageren op opmerkingen.

Bijv. nu krijg ik dagelijks zoveel berichtjes of er nog geen nieuws is....NEE, anders hadden we het toch laten weten *zucht*

Komt vast goed!!!!

17. me83

me83 Niet meer actief

ik zou het met mijn vriendinnen ook over lekkende tieten hebben ed.. dat vind ik niet raar.. miss bedoelen ze de andere opmerkingen niet rot.maar zien ze ook de gevaren..miss door wat ze bij andere meiden hebben gezien..

denk dat het door hormonen nog zwaarder bij je valt als dat het normaal had gedaan. wees eerlijk.. en zeg dat je je rot voelt(ook door de hormonen) dan kunnen hun er een beetje rekening mee houden.

en vooral van mensen die zelf nog geen kindje hebben krijg je de meeste adviezen hahhah..het hoort erbij..alsje er niet van gedient ben gewoon zeggen!

succes!

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eeeeeh het zijn toch je vriendinnen???
    met vriendinnen bespreek je toch juist dingen als lekkende borsten enzo?

Ik vind geen van de opmerkingen die ik gelezen heb echt achterlijk hoor... denk eerder dat jij een beetje hormonaal reageert...
    als het echt je vriendinnen zijn moeten ze die vragen kunnen stellen toch?

19. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Helaas heb ik er ook ervaringen mee. Als je zwanger bent, lijk je soms een publieksbezit te zijn. Mensen in de winkel of mensen verderop in de straat die ik nooit spreek vertellen allemaal even hun mening en hoe ze mij eruit vinden zien. Ik heb al tig keer gehoord: ''Wat is je buik groot!'' Leuk hoor om te horen..pfff, maar als je niets aardigs kan zeggen, zeg dan maar niets.
    Mijn vk overigens vind mijn buik iets groter dan normaal, maar niet schrikbarend. Maar de meningen van anderen word je op een gegeven moment echt zat....

Deel Deze Pagina