Dinsdag kreeg ik een tp van een mooi 4-daags cryo. De dag nadien kreeg ik al lichte buikpijn/rugpijn en 2 dagen na de tp kreeg ik bruinverlies, wat 's avonds overging in rood bloedverlies. Het lijkt er nu op dat ik sinds gisteren ongesteld ben, al vraag ik me af of dat al kan op 2 dagen na de terugplaatsing? Ik zit in een natuurlijke cyclus, eisprong was normaal vrijdag/zaterdag ergens volgens de bloedname en ovulatietesten. Vorige maand had ik wel een biochemische zwangerschap en daardoor ging alles deze maand heel traag, ik kreeg een terugplaatsing op cyclusdag 29 denk ik. Iemand ervaringen? Positief/negatief? Of mag ik nog hopen dat ze gewoon iets 'geraakt' hebben tijdens de terugplaatsing en dat het nog een kans heeft? Het was wel zo dat mijn blaas niet goed vol was en dat ze serieus hebben moeten duwen om alles goed te kunnen volgen via de echo. Bedankt alvast!
Hee, hebben wij elkaar niet 3 jaar geleden gesproken in een topic over endometriose? Wat betreft de bloeding, wat vervelend! Het komt volgens mij weleens vaker voor bij een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus. Is een kunstmatige cyclus de volgende keer misschien een optie? Heeft bij mij altijd goed gewerkt.
Hoi, Ja dat kan goed! Ik heb inderdaad endometriose en mijn dochtertje is ook van 2017! Wat een toeval je hier terug te zien! Natuurlijke cyclus is hier altijd goed gegaan (ook bij mijn dochtertje) en het is de eerste keer dat ik nu dat bloedverlies heb na de terugplaatsing. Ben een beetje bang dat het allemaal al verloren is, net met zo'n goed embryo'tje… maar zo kort nadien al bloedverlies lijkt me ook niet echt menstruatie te kunnen zijn. Ik had gehoopt dat het bloedverlies vandaag geminderd zou zijn, maar dat is niet het geval. Twijfel nu om naar het ziekenhuis te bellen, maar voor maandag zit mijn arts daar niet, dus geen idee of ze wel wat voor me kunnen betekenen.
Je zou ook kunnen vragen of je Utrogestan mag gebruiken na je terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Deze kan je luteale fase verlengen, waardoor je embryootje meer tijd heeft om in te nestelen. Wat ontzettend balen voor je dat deze ronde niet is gelukt!
Denk je echt dat ik 2 dagen na de tp op dag 4 ongesteld kan worden? Ik kan dat maar niet geloven en het ziekenhuis ook niet (had hen vrijdag nog gebeld om te informeren). Ik ben altijd super regelmatig; ook in natuurlijk cyclus en heb een LF van 12 dagen. Utrogestan geven ze niet bij ons na een cryo-tp in natuurlijke cyclus. Enkel na een verse tp.
Bloedverlies is sinds gisterenmiddag vermindert en vandaag enkel nog met vegen. Stiekem toch nog een beetje hopen/duimen dat het goed komt dan!
Hoi, ik heb dat ook 1 keer gehad. Zelfs op de dag van terugplaatsing ongesteld geworden. De cyclus daarna heb ik toen een paar dagen ter ondersteuning hele kleine hoeveelheden pregnyl moeten spuiten ter ondersteuning. Hoeveel precies en welke dagen weet ik niet meer, alweer 4 jaar geleden. Liep toen in DD en die kijken wat verder en volgen niet standaard het protocol. Misschien iets om te bespreken?
Inderdaad, ik heb vrijdag bloedname en heb alvast even gemaild om te horen of ze toch zeker ook willen nakijken of ik mijn menstruatie al niet heb gehad, want dan schuift heel de volgende cyclus natuurlijk ook al een deel op. Ik ga nu toch vragen om utro te mogen gebruiken na de terugplaatsing ook, ookal heb ik nooit problemen gehad met mijn cyclus voordien. Als dit mijn menstruatie al was is dat écht wel superzonde van dat mooie embryo'tje!
Gisteren bloedname gehad en blijkbaar heb ik toch wel degelijk mijn menstruatie gehad, kort na de terugplaatsing. Ergens iets serieus misgelopen... kreeg ook wel pas terugplaatsing op dag 28... dus wat dat betreft nog eens goed met de gyn spreken. Helaas een 'verloren embryo' wat ik heel jammer vind, was net goed ontdooid en van goede kwaliteit...
Hoi, ja gelukkig nog 4 cryo's in de vriezer... maar toch... deze was net super ontdooid en nog goed verder gedeeld. In onze eerste poging hadden we er nog 3 over en bij de eerste terugplaatsing die we daarmee wilden doen, schoot er nog maar eentje over (2 slecht ontdooid) en ook nog niet bepaald goede kwaliteit meer... dus ben wel superbang voor het ontdooien! Donderdag alweer eens kijken op de follikelmeting. Hopelijk gaat het deze keer wat vlotter. De ivf-verpleegkundige ging in ieder geval wel al aan de gyn vragen of ik zeker utro mocht na de terugplaatsing. Begint toch weer te wegen ook... weer veel zwangerschappen rondom en hier lijkt het precies altijd wel fout te lopen.
Ja dan snap ik je angst wel ja.. hopelijk gaat het helemaal goed en heb je nog één of meerdere goede kansen. En als de utro niet kan of niet goed werkt kan je ook nog een kunstmatige cyclus overwegen, dan gaat het sowieso goed Succes verder!
Hoi Dora, Als eerste wat ontzettend jammer dat deze cryo poging zo is gegaan, hier alleen ervaring met cryos in subsitutie schema, maar zelfs toen brak een keer menstruatie door na 4 dagen na tp, vanaf dat m9ment moest ik meer progynova en meer utrogestan elke poging, en na ongeveer 40 cryo plaatsingen ben ik nu zwanger van derde kindje . Inmiddels al bijna 28 weken. Hoop dat t bij jou ook snel raak mag zijn.
Dankje. Maar in totaal zeker 40 cryos terugplaatsingen gehad, waarvan de laatste 3 achterelkaar 2 tegelijk, en al die cryos kwamen uit 3 icsi pogingen. Helaas tussendoor wel miskramen gehad ook, dat er uiteindelijk een cryo zou blijven zitten had ik nooit verwacht meer.
Dat kan dus zeker.. ben ik pas achtergekomen. Ik reageer vooral voor mensen die eventueel ook met dezelfde vraag zitten en zoeken naar ervaringen. Ik zocht me suf toen ik 3 dagen na TP ongesteld werd door de utrogestan heen. Zo snel al. De assistente in het zk reageerde heel nuchter met ‘ja kan’, maar de arts vertelde me later dat het niet ‘normaal’ is om zo snel al ongesteld te worden na tp. Maar goed, was het dus wel. Komt niet vaak voor, maar helaas kan het wel gebeuren. Wens je geel succes
Ik begrijp eruit dat jij het ook maar eenmalig hebt gehad? Of toch zelf meerdere keren voor gehad? Bedankt voor de reactie!
Ik ben een keer zo snel na tp ongesteld geworden ja. Als dat is wat je bedoelde. Bij alle verse tp’s en cryo’s ben ik steeds op z’n vroegst 9 dagen na tp ongesteld geworden. Alleen die ene keer 3 dagen na tp. Het verschil met die behandeling vergeleken met de rest was dat ik toen rekovelle en cetrotide heb gebruikt ipv decapeptyl en gonal-f. En als laatste ‘trigger shot’ had ik 2 x decapeptyl i.p.v. ovitrelle. Had het daarmee te maken? Geen idee, arts weet het ook niet...