lage temperatuur

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door josjo, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hoi, ik heb een paar vragen over mijn lichaamstemperatuur. Mijn vriend en ik zijn nu een jaar bezig om zwanger te worden en sinds enkele maanden houd ik mijn temperatuur bij.

Allereerst heb ik een nogal lage temperatuur, ook na mijn vemoedelijke ei. Ik heb voor mijn ei een temperatuur van 36,3 en erna rond 36,6 of 36,7. Er is dus wel een verschil van zo'n 0,3 maar het blijft wel best laag. Ik meet de temperatuur elke dag voor het opstaan om 7.00 uur. Later op de dag gemeten is mijn temperatuur wel rond de 37,1

Daarnaast ben ik een redelijk fanatieke hardloopster. Ik ren ongeveer 2 a 3 keer per week een uur lang en mijn lichaamstemperatuur is na het hardlopen dan even rond de 38,5 tot 38,9. Is dit een probleem om zwanger te kunnen worden? Ik probeer mijn hartslag wel op maximaal 150/160 te houden door gebruik te maken van een hartslagmeter.

Hopelijk kan je deze vragen beantwoorden, ik kan veel vinden op internet maar niet net deze specifieke vragen..

Bedankt!!

Josjo

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Josjo,

je temp is prima en het is niet erg dat je temp na hardlopen even wat hoger is. Sporten is prima, dan blijf je in goede conditie!
    Je komt wel in aanmerking voor verder onderzoek als je een jaar bezig bent en het is nog niet gelukt. Je kunt een afspraak maken bij je huisarts en die kan je doorverwijzen naar een gynaecoloog.

Mirjam

Deel Deze Pagina