Ha dames, Vraagje: 2 weken geleden heb ik na 8 weken zwangerschap helaas een miskraam gehad. Ontzettend balen, verdrietig en flinke domper. Maar we willen er graag weer voor gaan! Moet ik mijn bloedingen tijdens mijn miskraam nu zien als weer een eerste menstruatie? Ik had een redelijk regelmatige cyclus voor ik zwanger werd, maar weet nu dus niet wanneer ik weer ongesteld moet worden en dus wanneer mijn eisprong weer is. Wat is jullie ervaring hier in?
Ten eerste heel vervelend van je miskraam. De dag van je miskraam is cyclusdag 1. Na mijn missed abortion van 10w zwangerschap (kindje 6,3w) werd ik na 30 dagen weer ongesteld. Normaal heb ik een cyclus van 27 á 28 dagen. Ik lees wel vaker dat het nét iets langer duurt als een gewone cyclus, maar het is wel voor iedereen verschillend. Sommigen worden na 6-8 weken weer ongesteld.
Ik heb 2 MA's gehad en beide was mijn cyclus maar enkele dagen langer dan gewend (normaal gemiddeld 29 dagen, nu 31 en 33). De eerste dag is inderdaad de dag van het verliezen van het vruchtje (of de curettage dus). Sommige gyn's noemen het geen natuurlijke cyclus maar mijn mening is dat het weinig verschil maakt. Ik ben de 2e keer direct na de curettage aangeteld dus ik vond het een prima cyclus . Sterkte!