Bloedverlies maar wel oplopend testen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door reckless, 25 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Hallo,

Op 26 april had ik mijn laatste onttrekkingsbloeding van mijn laatste pilstripje. We gaan voor een tweede kindje dus ben ik gestopt met de pil. Vorige week maandag begon ik ineens wat te vloeien. Het was bruin, maar best veel. Ik ging er dus vanuit dat dit m'n menstruatie was. Dinsdagochtend was er helemaal niks meer dus heb ik een testje gewaagd. Deze gaf een licht maar duidelijk streepje.
    's Avonds begon ik weer wat te vloeien, dit bleef zo tot donderdagochtend. Weer getest en de test was al iets duidelijker dan dinsdag. Eind van de dag weer vloeien. Gisterochtend weer getest en ook deze was weer duidelijker dan de vorige 2 testjes. Ook een cb digital gedaan en die gaf aan "zwanger 1-2".
    Ondertussen zijn we bijna een week verder en ik vloei nog steeds. Het is nog steeds bruin en niet rood maar het is erg veel. Het lijkt net of ik gewoon ongesteld ben, maar dan alleen maar bruin bloed verlies.
    Is het verstandig om contact op te nemen met m'n vk? Ik weet wel dat je op een echo nog weinig tot niks ziet, maar misschien kan zij m'n onzekerheid wegnemen.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Bruin bloedverlies duidt vaak op oud bloed. Mogelijk is er bij de innesteling een bloeding ontstaan. Dit gebeurt wel vaker en dit noemen we een innestelingsbloeding. Het kan zijn dat je dit bloed nu verliest. Meestal als er een miskraam bij deze termijn plaatsvindt verlies je helderrood bloed. Je kan natuurlijk altijd je eigen verloskundige bellen, alleen is het inderdaad nog te vroeg om met een echo te zien of het om een intacte zwangerschap gaat. Nog heel even geduld hebben en kijken hoe het zich verder ontwikkelt. Ik begrijp dat, dat lastig is en dat je natuurlijk zo snel mogelijk duidelijkheid wilt. Succes en ik hoop echt voor je dat het goed blijft gaan.

Groetjes Monique

3. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Hallo Monique,

Bedankt voor je reactie. Ik heb wel even mijn eigen vk gebeld vanochtend en zij gaf aan dat bloedverlies bij deze termijn vaker voorkomt en dat het niet perse iets is om je gelijk zorgen om te maken.
    Ik heb nu een afspraak staan voor over 4 weken voor de eerste echo/controle. Mocht ik tussentijds toch het idee hebben dat er meer aan de hand is of mocht ik meer klachten krijgen dan kon ik eventueel eerder langskomen!

Groetjes,
    Reckless

Deel Deze Pagina