Ik wist al dat we een miskraam konden verwachten, het vruchtje is met 6,5 week gestopt met groeien. Gisteravond om 22.00 uur kwamen er grote stolsels en veel bloed. Ook veel krampen. Het bleef maar aanhouden, ik zat de hele nacht op de wc. Om half 4 de vk gebeld, die heeft een ambulance voor me gebeld. Ik voelde me zo naar en had volgens de verpleegkundigen echt weeën. Een arts-assistent heeft eerst geprobeerd met een eendebek en een tang met gaasje de rest van het vruchtje los te maken. Dat lukte gedeeltelijk. Een half uur daarna kreeg ik echt persweeën. Het ene enorme stolsel na het andere kwam naar buiten met gulpen bloed. Om 8.00 uur 's ochtends ben ik naar de ok gebracht en uiteindelijk dus gecuretteerd. Daarna voelde ik me beter. Ik mocht vanmiddag weer naar huis, ondanks mijn lage hb van 4,6. Ik wist niet dat een miskraam zo heftig kon zijn. Mijn man en ik hebben dit echt onderschat. Vorige week is hij gewoon nog twee dagen op cursus geweest. Ik moet er niet aan denken dat dit toen zou zijn gebeurd.
Nou nou zeg! Tjonge wat een ellende, nu even bijkomen en op krachten komen. neme je tijd, sterkte! Liefs, Selma
Jeetje wat heftig!! Ik zo een vroege stadium echt weeen, wat gek zeg...Gaat t nu wel goed met je meis lichamelijk of nog wel erg pijn? Al gaf je zelf al aan na de curretage beter te voelen. Ik wens je heel veel sterkte, zorg goed voor jezelf!(K)
jeetje wat een heftig verhaal zeg!! wij hebben vrijdag te horen gekregen dat het hartje niet meer klopt....niks vanzelf op gang gekomen nog en vandaag naar het ziekenhuis geweest....morgenochtend wordt ik gecurreteerd en ik vind het doodeng!! gelukkig weet ik pas sinds vanmiddag dat ik morgen gecurreteerd wordt anders zou ik echt nog gekker worden,...ben op van de zenuwen zeg....Maar ook hier komt het goed,...daar gaan we vanuit... Heel veel sterkte meis! Nu de tijd nemen om te herstellen hoor! Dikke knuffel voor jou!!
Wat een horror nacht zeg.... Had ook nooit verwacht dat het zo heftig kan zijn met 6,5 week... Hoop dat je snel hersteld... neem de tijd.
Een miskraam kan inderdaad heel heftig zijn, al is dit wel een van de extremere verhalen hoor, Helena. Maar veel vrouwen krijgen urenlang heftige onsluitingsweeën, ook bij deze termijn, en ze verliezen erg veel bloed en grote stolsels. Het is een zeer traumatische ervaring, waar ik helaas over mee kan praten. Daarom is het ook zo vervelend dat andere vrouwen, en helemaal vrouwen die al kinderen hebben, soms de neiging hebben om te denken dat een vrouw die met deze termijn een miskraam krijgt een beetje overdrijft. Veel vrouwen die na een miskraam een gezond kind krijgen, kunnen bevestigen dat de pijn die je voelt bij een miskraam sterk lijkt op die van baringsweeën. En helaas heb ik ook gynaecologen en verloskundigen vaak horen zeggen dat een miskraam te vergelijken is met een 'heftige menstruatie'. Nou, vergeet het maar, meiden. Die verhalen hoor je weleens, maar het is vaak veel en veel heftiger dan je je kunt voorstellen. Ik hoop dat je nu snel herstelt, Helena. En Berretje, veel sterkte. Ik hoop dat het je meevalt en dat je ook snel weer opknapt. Suus
ik had bij mijn miskraam wel weeen, maar geen pers weeen. Bij mij is alles uiteindelijk gecuretteerd en heb ik er verder geen last meer van gehad. Mij viel het helemaal mee. Het kan dus ook heel anders gaan! Sterkte met het verwerken van deze nare ervaring!
Sterkte Helena!! Je hebt inderdaad een heftige miskraam gehad, normaal is het emotioneel heel zwaar maar de jouwe was het lichamelijk ook! Gelukkig maar dat je man niet op dat moment op cursus was.
sterkte helena en helenaman! dit moet echt een hel zijn! dikke knuffel voor jullie! Ik heb met 5 weken een mk gehad en ik heb echt krom gelegen van de pijn. gewoon ook heel hard lopen gillen van de pijn! op zaterdag begon het met bloeden en naar het ziekenhuis gegaan en die bevestigde dat het mis was aan de hand van de krampen en hoeveelheid bloed. die zondag ging het opzich wel goed en maandag om 7 uur met spoed naar het ziekenhuis met mijn moeder. (vriend was toen allang naar zijn werk en die zou dan nog 2 uur terug moeten rijden). zoveel pijn als die maandag heb ik nog nooit gehad en volgens de gyn had ik ook echt weeen. mijn vraag was toen dus ook of dat dat inderdaad al kon met vroege termijnen. en haar antwoord was dus dat dat zeker al kon........nadat het vruchtje eruit was was het ook allemaal over......
ik ben een van de mensen die het kan bevestigen dat het bij sommige vrouwen inderdaad als echte weeen en persweeen kan voelen. Ook al is het klein! Ik was er gelukkig na 1 avond en nacht voor het grootste gedeelte vanaf was nog wel een lange tijd aan het bloeden geweest. heb daarna een gezonde stuitkindje te wereld gebracht en dat duurde naar verhouding even lang vanaf de eerste weeen die ik voelde. Sterkte voor de Vrouwen die een miskraam hebben gehad of nog hebben!
Heb nu ook 2 maal een miskraam gehad maar weet nu pas na het lezen van jouw verhaal dat het dus blijkbaar ook zo heftig kan zijn. Veel sterkte met het verlies en je herstel. Kleine tip. Misschien helpt floradix je er boven op. Die tip heb ik na mijn vorig zwangerschap (hellp en preeclampsie) gekregen. Had ook zo'n laag hb. Kun je bij de drogisterij halen.
Hey helenaman! Ten eerste veel sterkte met het verwerken van de miskraam/je verlies. Ik herken je verhaal heel goed. Mijn eerste miskraam was precies zo, ik had het niet anders kunnen opschrijven, behalve dat ik op het eind niet ben gecurreteerd. Wel de hele nacht op de wc, mega stolsels waarvan ik me echt heel erg afvroeg hoe die er met zo een korte zwangerschap (10 weken) uit konden komen of geproduceerd zijn door mijn lichaam en hele sterke weeen. Op een gegeven moment werd ik echt duizelig van bloedverlies en ben naar het ziekenhuis gegaan. Daar ook met eendebek nog een stuk eruit gehaald dat vast zat in mijn baarmoedermond, daarna kwam het gelukkig vanzelf tot rust. Maar was hier ook heeel erg van geschrokken!! Vorige week heb ik mijn tweede miskraam gehad (gelukkig wel met een gezonde zoon ertussen) rond dezelfde termijn. Op een gegeven moment verloor ik 1 stolsel, of het vruchtje, kon het niet zien want viel in de wc helaas en daarna gebloed als een heftige menstruatie, wel ook met sterke krampen. Ik zat al helemaal te wachten op de explosie, maar die kwam niet. Ik bleef gewoon netjes beschaafd bloeden en het werd met de dagen minder en minder. Ik was echt hoogstverbaasd. Zo kan het dus ook. Geeeen idee waarom de ene zo veel heftiger was als de ander, maar het kan dus echt heel erg verschillen. Ik hoop dat je een prachtbaby krijgt uit je volgende zwangerschap!
ik had bij mijn miskraam snachts een keer weeen en voor de rest alleen maar veel bloed meer dan een ongie en veel slijm en dat was het voor mij...........maandag een echo gehad en alles was al weg en leeg ik snap wel dat dit wat jij hebt meegemaakt veeeel heftiger is!!!!veel sterkte
Heftig he! Bij mn eerste zwangerschap heb ik die weeen ook gevoeld maar ik denk niet zo heftig als jij. De curretage stond de volgende dag gepland dus heb daarna weinig last gehad. En bij de tweede zwangerschap was het gelukkig nog niet begonnen voor de curretage! Heel veel sterkte met bijkomen en verwerken van dit verdriet en teleurstelling!
Hey lieve dames, Bedankt voor jullie berichtjes. Het gaat al weer wat beter. Ik voel me nog behoorlijk slap en heb veel last van mijn hoofd, maar dat schijnt wel normaal te zijn. Of er hier nog een kindje bij gaat komen weet ik niet. Ik ben in de luxe positie dat ik al moeder ben van een gezonde jongenstweeling van 15 maanden. Ik weet niet of mijn wens voor een derde kindje sterk genoeg is om het risico te nemen op eventueel weer een miskraam, want dit is echt iets wat ik liever niet meer meemaak. Ik denk wel vaak aan de vrouwen die hier posten die nog geen kinderen hebben. Wat moet het zwaar zijn om keer op keer dit proces door te gaan zonder het resultaat van een lief kindje. Ik gun het jullie allemaal van harte en hoop dat jullie snel een goede zwangerschap mogen ervaren.
Hoi Helena, Ik hoop dat ik niet ook meemak wat jij hebt meegemaakt. Zou nu 7 weken zwanger zijn, maar heb bloedverlies en op echo was een traag kloppend hartje en een klein vruchtzakje te zien. Dus ik ga er ook vanuit dat het mis gaat. Ben ook in de bevoorrechtte positie dat ik 3 gezonde meiden heb; maar ik vind dat dit het verdriet niet minder maakt. Deze 4e uk was zooo gewenst....Ik heb nog een heel klein sprankje hoop, tegen beter weten in. Dinsdag echo.
@Helena: Wat een heftige gebeurtenis heb je meegemaakt! Ik hoop dat je snel opknapt, zowel lichamelijk als emotioneel. Het deed bij mij (ongeveer 5 of 6 weken) wel serieus pijn, maar ik ben gelukkig niet zo veel bloed verloren als jij. Ik leef met je mee! @mama73: Ook met jou leef (en duim) ik mee. Je hoort dit soort dingen vaker bij deze termijn terwijl het dan later toch een goede zwangerschap blijkt te zijn. Ik hoop van harte dat dit voor jou ook het geval zal zijn! Ikw eet hoe het is om heen en weer te stuiteren tussen hoop en vrees. Sterkte!