Hoi dames, Helaas heb ik geen kloppend hartje gehoord of gezien bij de echo...afgelopen dinsdag heb ik medicijnen gekregen om het vruchtje af te stoten. Weer een miskraam zeg, en f*ck! Wat doet het pijn. Niet alleen in mijn buik, maar het meeste nog in mijn hart. Dag lieverd, mamma en pappa zullen je missen...
Beste Kat, wat afschuwelijk voor je. De pijn in je hart is inderdaad nog veel erger dan in je lijf (al krijg je wel een opdonder van zo'n miskraam en al die hormonen). Heel veel sterkte! Suus
Heel veel sterkte. Ik heb dit weekend bij de 6 weken ook voor de tweede keer een miskraam gehad. Ik ben er kapot van. succes meis
Als ik jullie een hart onder de riem mag steken, ik heb ook twee miskramen gehad, en de derde keer was de goede keer. Ik heb nu een superdochter! Ik weet wel nog goed hoe ik afgezien heb van die miskramen, geef jezelf tijd en ruimte om te rouwen... het komt weer goed.
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Net weer even een jankbui gehad en blerend met vriendlief aan de telefoon gezeten. (Dat ie tot 22.00 moet werken, helpt ook niet echt mee.) Wat klote voor jullie dat jullie ook miskramen hebben gehad. Mamma in spee: Heel erg veel sterkte. Het voelt echt gewoon zo rot. Starsleeper; Wat fijn om te horen dat je nu een gezonde dochter hebt, lief van je om me een hart onder de riem te steken. Lieve meiden, bij deze wil ik jullie allemaal een dikke hug geven. Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Weet je wat ik mezelf nou afvraag? Een tante van mij heeft vier miskramen gehad voordat ze twee kinderen op de wereld zette, vriendliefs kant van de familie kent, helaas ook de donkere kanten van een zwangerschap. Zou meerdere miskramen krijgen in de famillie kunnen zitten?
Ha Kat, het kan inderdaad in de familie zitten, maar het hoeft helemaal niet. Na twee miskramen kan er eventueel onderzoek worden gestart naar de oorzaak, maar alleen als jij dat wilt. In dat geval moet je je door je huisarts laten doorverwijzen naar een gynaecoloog. Bedenk wel dat ze er in de helft van de gevallen nooit achterkomen wat de oorzaak is van herhaalde miskramen. Veel sterkte en ik hoop dat het gauw goed komt. Suus
Hoi, Wil je even sterkte wensen, ik weet wat je doormaakt. Als je wilt huilen, gewoon doen. Laat je emoties eruit, het is niet niks wat je doormaakt. Helaas heb ik ook al tweemaal een mk moeten doormaken, afgelopen feb. was de laatste keer. Wij zijn gestart met een onderzoek, de uitslag laat 3 maanden op zich wachten en de kans dat er iets uitkomt is uiterst klein volgens de gyn. Meid, ik wens je veel kracht toe en hoop dat als je alles verwerkt heb dat er snel een nieuw wonder goed in je mag groeien.
ook wij hebben 2 miskramen gehad. In 07, en 4weken geleden. Maar in 08 een geweldige zoon gekregen. Ik kan nu ook moeilijk geloven dat het de volgende keer wel goed zal gaan... ben er veelste onzeker door geworden. Maar weet dat het kan dus blijf maar hoop houden! dit moet jij ook doen! sterkte...
lieve kat, houdt moed! ik heb 3 miskramen gehad en toen bleef timo plakken. Als je eenmaal meerdere miskramen hebt gehad dan heb je er op een of andere manier meer kans op. Ik zou me laten doorsturen naar ene gyn die je bloed dan gaat controleren,je weet maar nooit. heel veel sterkte, ik weet precies hoe je je voelt, liefs miek
Ik ben vorige week bij een Gyn geweest na 2 vroege mk. Ik heb een inwendige echo gehad en mijn baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit. We mogen kiezen om de mmm in te gaan, maar bijna nooit komt daar iets uit vertelde hij mij. Wij volgen zijn advies op en gaan weer proberen. Ik hoop echt niet dat het nog maanden duurt, want ik ben bang dat ik dat niet trek. Mocht het de derde keer weer mis gaan dan kies ik er wel voor om de mmm in te gaan. De Gyn zei dat ik zeer waarschijnlijk vette pech heb gehad.
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. ik ben zo blij om te lezen dat het bij de meesten van jullie uiteindelijk toch goed is gekomen. Morgen ga ik weer naar de Gyn, voor een nacontrole. Ik snap een ding eigenlijk niet. dinsdag 13 april had ik dus die miskraam gekregen, nadat er tabletten ingebracht werden. Flink bloedverlies gehad, die geleidelijk aan wel weer minder werd en afgelopen zondag gestopt was. Nu had ik gisteren weer bruinverlies, en vandaag is het helderrood. Weten jullie misschien waardoor dit komt? Het zal toch niet nu al een menstruatie zijn?
Hoi meiden, Ook ik wil jullie een hart onder de riem steken. Ik heb nu in totaal 5 miskramen gehad, na MK 3 kreeg ik onderzoeken. Ook werd tegen mij gezegd dat er hoogstwaarschijnlijk niets uit zou komen. Alleen zijn wij (als stel) een uitzonderlijk geval. Bij de "Chromosomen-onderzoek" kwam uit dat mijn vriend een zgn. "Gebalanseerde translocatie" heeft. Wat dat kort gezegd inhoud, hij is gezond maar er heeft wel een kleine wisseling plaatsgevonden. De kans op een natuurlijke zwangerschap was toch wel groot maar kansen op een MK waren ook weer groot. Tevens hadden we ook een kans op een zwaar gehandicapt kindje (vergelijkbaar met niet levensvatbaar). Hun advies, gewoon blijven proberen want via de MMM was de kans op een zwangerschap kleiner. Bij een zwangerschap werd ook een vruchtwaterpunctie geadviseerd. Anyway..... Ik heb nu een zoon van bijna 2 (welke dezelfde "afwijking" als mijn vriend) en ben nu (voor de 7e keer) zwanger van een meisje welke helemaal gezond is. Dus hoe dan ook, het komt goed! Of je nou wel of geen onderzoeken doet, hou moed (hoe moeilijk ook). Ik heb hier tot vorig jaar nog regelmatig met lotgenoten gepraat en in die jaren 2006-2008 zijn alle meiden waarmee ik in een "topic" praatte allemaal zwanger geworden! (Overigens was ik de enige die een verklaring had voor de miskramen). Dus meiden...hou hoop! Groetjes Silla