Een jaar geleden heb ik een bbz gehad en ben ik met spoed geopereerd. Ik heb daar een drietal littekens aan over gehouden, waarvan de grootste een verticale streep van ongeveer 2 cm net onder mn navel is. Nu mn buik flink aan het groeien is (zie er uit alsof ik al 7 mnd ben...), merk ik dat het littekentje branderig gaat aanvoelen en steeds roder wordt. Nu ben ik een beetje bang dat het gaan knappen straks. Ik smeer het al twee keer per dag in met bio oil en masseer het dan een beetje. Heeft iemand nog een andere goede tip om een eventuele scheur tegen te gaan of in ieder geval uit te stellen?
Hier ook trekkend litteken van een blindedarm operatie tig jaar terug. Gelukkig hielp bij mij het inzalven goed en ik denk niet dat het zo maar open zal springen
ik heb dat van de bbz aan de rechterkant waar ze mn eileider eruit gehaald hebben (en de bloedstolsels) Die is ook 3cm en staat ontzettend strak. T zal niet knappen, daar is huid echt te sterk voor. Ik smeer t vaak in met bio oil of andere vette creme. Gewoon goed vettig houden, de pijn, steken trekkerig gevoel wordt er niet minder op maar ja, je moet wat hè. Erg vervelend idd!!
Ah, ik wordt al wat geruster van de opmerkingen dat het niet zomaar kan knappen. Ik heb eigenlijk geen flauw idee van hoe sterk zo'n litteken is. Voor mn zwangerschap zag het er best goed uit. Nog maar een klein beetje rozerood en redelijk smal, maar nu is het dus weer veel donkerder en die huid rond mn navel lijkt sowieso zo dun, maar misschien is het meer mn angst dan iets anders. Ik ga het ook zeker aankaarten bij mn vk de volgende keer en ben erg benieuwd wat zij zegt. Voorlopig blijf ik dan maar gewoon braaf smeren en masseren en ga ik er maar vanuit dat het wel huidt. @Doortje: ik moest even googelen wat zwaluwstaarten zijn, maar dat is idd wel een idee al was het maar 's nachts. Ik ben het bangst dat ik het 's nachts met woelen en omdraaien per ongeluk scheur en er dan wakker van wordt, brrrr.