nachtwerk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liefje, 29 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Ik ben verpleegkundige van beroep en ik doe vaste nacht, dat besluit heb ik genomen omdat ik het door problemen met mijn rug te moeilijk had om nog overdag goed te functioneren. Nu ik zwanger ben probeer ik wel om mijn werk tijdens de nacht verder te zetten, maar ik voel dat het moeilijker is dan anders, ik ben nogal heel vlug moet en kan me niet zo goed meer concentreren, nu vraag ik me af of het dan niet beter is om te stoppen met werken of niet? wat denken jullie heeft er iemand hier ervaring mee?

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Het lijkt me iig zwaar alleen maar nachten te werken tijdens je zwangerschap. Ik werk alleen maar avonddiensten en merk al dat ik het met periodes heel erg moeillijk heb om de avond door te komen.
    Ik zou dit ook eens met je VK bespreken, kijken wat zij hiervan vindt.

3. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    het probleem is wel dat ons ziekenhuis overgenomen is door een ander ziekenhuis en we werken er maar ps voor vanaf eind juni, nu ben ik bang dat als ik te vlug thuis ga blijven ze me mss mijn ontslag gaan geven.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou als ik jou was ook even advies vragen aan je vk... je moet toch goed naar je lichaam luisteren tijdens de zwangerschap!

Succes ermee! ;)

Gr. Miranda

5. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Ik ben van Belgie en ik heb geen VK (als dit een vroedkundige) is toch :) weet niet hoe het in nederland in zijn werk gaat. Mijn zwangerschap word opgevolgd door een gyneacoloog.

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    volgens mij mogen je ze niet eens ontslaan met als reden dat je zwanger bent. Je moet goed na je eigen lichaam luisteren hoor.

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hoi liefje,

die moeheid die je voelt hoort er ook een beetje bij in het begin van je zwangerschap. Ik heb daar ook heel erge last van gehad. Omdat je nog zo vroeg in je zwangerschap zit, heb je grote kans dat dit straks weer minder zal gaan worden. Net zoals de bekende misselijkheid bijvoorbeeld, is het echt een begin-van-de-zwangerschaps-kwaal. Het scheelt per persoon hoe lang je er last van blijft houden. Ikzelf heb er tot 4,5 maand last van gehouden.

Ik zou mezelf nog niet ziek gaan melden, maar eerst eens overleggen met je meerdere of er mogelijkheden zijn om je arbeidstijden eventueel aan te passen. Of dat er misschien andere mogelijkheden zijn?

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Hebben jullie op het werk misschien een arbo-arts?
    Meestal kun je met zo'n persoon de werksituatie bekijken en misschien aanpassen?

9. Volgens cao gezondheidszorg, mag en kan niemand je verplichtten, door te gaan met nachtdiensten. Vooral met de door jouw aangegeven klachten lijkt me iets om over te hebben met je leidinggevende en arbo arts.
    Jij bent verantwoordelijk voor je baby, zij zijn verantwoordelijk voor je werkomstandigheden.
    Kus Esje

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou de arbo-arts raadplegen. En trouwens, je werkt in een ziekenhuis, als ze ergens wat weten van zwangerschappen is het daar toch? Ze zullen je denk ik best begrijpen hoor. Je kind is het belangrijkst en daarom zou ik in ieder geval de arbo-arts raadplegen.

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hoi liefje,
    Ik werk in een verpleeghuis en ook alleen maar in de nacht zo´n 7 op 7 af. ik ben nu ruim 20 weken en in het begin heb ik mezelf ook door de nachten moeten slepen maar het gaat nu iets beter. de reactie van dat je niet verplicht bent om in de nacht te werken gaat voor jou niet op begrijp ik omdat je last van rugklachten hebt. dus voor jou is vervangend werk zoalls overdag weren geen optie.
    Zelf zit ik ook in de nacht met een medische reden ivm met ernstige hand eczeem en overdag werken is voor mij totaal geen optie (ben ook geintregreerd binnen de eigen werkvloer) eigenlijk is dit aangepast werk voor mij. als je het niet vol houd kan je misschien minder werken en deels in de ziekte wet totdat je misschien bij 12 weken weer een beetje energie hebt.
    mijn vk heeft gezegt het nachtwerk is op eigen risico het staat niet voor niks in de cao´s vast mbt nachtdiensten, en luister goed naar je lichaam.
    ga naar de arbo arts en geef het bij hem aan en kan je een oplossing vinden, het vervelende van nachtwerk is je kan niet eerder naar huis als het niet gaat je kan moeilijk vragen of er een collega om 4 uur komt werken en dat gaat overdag wat makkelijker, succes!!

12. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    hoi,
    Ook ik werk onregelmatig, ik werk vanaf week 8 geen nachtdiensten meer, dit wil wel zeggen dat je overdag of 's avonds moet werken. Je kan niet zomaar stoppen. Als het goed is staat in de cao dat je geen nachten hoeft te werken, althans bij ons stond het erin.Succes

Deel Deze Pagina