bloedverlies met 9 weken zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door simone 24, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    hoi,
    ten eerste wil ik jullie heel erg bedanken ik heb hier wel eens meerdere vragen gesteld en vindt het super dat jullie dit doen!
    ik heb vorige week een mooie echo gehad hartje klopte, maandag met kinderen optillen voelde ik steeds een steek ik ben gelijk naar de wc gerend om te checken. daar schrok ik mijn een hoedje en zag vuur rood bloed 10 druppeltjes ofzo. met een prop tussen mijn benen ben ik huilend naar huis gegaan en eerst plat gelegen. toen durfde ik het aan om weer eens te kijken het werd niet erger maar mocht op wat aandringen toch een echo laten maken. een hele lieve vrouw hielp ons en zei dat alles goed zat en er niks op wees, natuurlijk kon er altijd nog iets gebeuren zei ze. het bloeden was weg en alleen nog wat oud bloed maar wat kan dit nou zijn? het bloede natuurlijk niet voor niets. kan ik mij erbij neerleggen dat ik geluk heb gehad of kan dit een voor proef zijn wat komen gaat? ik ben natuurlijk nog geen 13 weken en kan altijd iets gebeuren maar ben zo benieuwd of het gevaar van afgelopen maandag voorbij is en dat hoofdstuk kn afsluiten. ik weet dat ik een hele moelijke vraag stel maar wie weet is er wel een beetje een antwoord voor en weet ik een beetje waar ik aantoe ben en kan verwachten

groetjes

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Simone24.

Logisch dat je geschrokken bent van het bloedverlies. Dat is iets wat je als zwangere echt niet wilt.

De echo was goed, dus dat zegt heel veel, maar het blijft altijd spannend de eerste 12 weken.

Waarschijnlijk is het bloedverlies uit je baarmoedermond gekomen. Bij zware inspanning o.a kinderen tillen, boodschappen tillen, bij moeizame ontlasting maar ook na gemeenschap kan er een vaatje kapot gaan in de baarmoedermond wat het bloedverlies veroorzaakt heeft. Altijd schrikken maar niet gevaarlijk of erg.
    Nadat het helderrood is geweest kun je daarna nog wat bruinig bloedverlies hebben, dat is oud bloed, wat nog naar buiten moet.

Tillen e.d veroorzaakt geen miskraam.

Groetjes Ineke.

3. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    hoi,

bedankt voor je snelle reactie, dus opzich hoef ik niet echt meer bang te zijn dat dat iets was. ik had er ook al aangedacht dat het een bloedvaatje zou kunnen zijn maar vond het zo raar dat ik steken kreeg. ik ga er maar van uit dat het onschuldig was maandag en dat ik even voorzichtig zoals ieder ander de 12 weken af wacht. ik denk dat ik op dit moment echt in mijn handen mag knijpen dat gestopt was de kans dat het goed gaat is dan nu gelukkig weer gestegen
    heel erg bedankt voor de geruststelling en het snelle antwoord

Deel Deze Pagina