afgelopen zondag voor het eerst nuvaring ingebracht. ik heb de ring nu dus 5 dagen in. buiten dat hij telkens naar beneden zakt, hoe diep ik hem ook in doe, is hij volgens mij om nog een reden niet geschikt voor mij. ik voel me namelijk erg depri en futloos, met de dag meer. ik kan er geen reden voor bedenken, behalve de nuvaring. zou je zo snel last kunnen hebben van die ring? ben erg hangerig, moe, weinig plezier in wat ik doe. het ergste is nog dat ik vreselijk geirriteerd raak als mijn dochter gaat huilen. voel me echt mezelf niet
Ik heb de nuvaring een paar maanden gebruikt (en ook een paar maanden te veel ). Waar ik met name last van had is dat mijn libido tot een vriespunt daalde en ook al binnen een paar dagen. Misschien ook toeval, maar zodra dat ding eruit was voelde ik binnen een paar dagen ook weer beter. En echt heel gezellig was ik met de nuvaring ook niet...
Ik gebruik m nu al een aantal maanden, ben er op zich redelijk tevreden over, alleen de dag dat ik m indoe, lijkt het inderdaad of ik ineens lusteloos wordt, hoofdpijn krijg, net of ik in een keer een stoot hormonen toegediend krijg. Maar goed, gelukkig blijft ie bij mij wel goed zitten, dat lijkt me echt heel vervelend zeg, dat naar beneden zakken! En ik heb niet echt een ander alternatief: de pil bevatte teveel hormonen (werd ik helemaal raar/depri van), spiraaltje vind ik teveel moeite/pijn voor de tijd dat ik er gebruik van wil maken (ik moest dan rekening houden met bloedingen van een half jaar voordat er een beetje regelmaat in zou komen) en het condoom, ja daar hebben we een prachtige zoon aan overgehouden Is de nuvaring het eerste wat je weer probeert na de bevalling? Want ik denk dat je het wel minstens 3 maanden moet uitproberen om te kijken of het echt door de nuvaring komt, of omdat je lichaam weer moet wennen aan anticonceptie uberhaupt. Maar als het echt niet goed voelt en je hebt een ander alternatief zou ik er gelijk mee stoppen als ik jou was.
ik ben uiteindelijk overgestapt op het spiraaltje zonder hormonen en deze heeft geen enkele invloed op je cyclus en dus ook geen vreemde bloedingen etc. Ik vind het zelf een goed alternatief als je slecht tegen hormonen kan. De pil was bij mij namelijk ook drama en condooms vinden we beiden niet prettig. Dan blijft er weinig over, behalve geheelonthouding
Yep, nuvaring is het 1e wat ik weer probeer na de bevalling. Ik heb het liefst zo min mogelijk hormonen in mijn lichaam van 1 of ander anticonceptiemiddel. Maarja condooms vinden zowel mijn vriend en ik niets, dus is er geen andere keus. Spiraaltje lijkt me niets, volgens mij is die ook niet het mest betrouwbaar van alle anticonceptie? Ik was in ronde 1 namelijk al zwanger dus daarom vind ik het geen optie. Nouja ik heb ook besloten om het nog even vol te houden, maar het is echt een rotgevoel....niets kan me echt boeien....maargoed laten we hopen dat het uitzakken van die ring komt omdat ik nu tampons gebruik en verwissel. Ik las ook ergens dat het zou kunnen komen omdat je bekkenbodemspieren niet helemaal in orde zijn. Nou ben ik natuurlijk nog maar pas bevallen eigenlijk en heb ook een knip van hier tot Tokyo gehad. mmeke, hoe lang duurde het ongeveer voordat je maar 1 dag last had van die klachten?
met uitzakken heb ik ook geen ervaring, maar dat rotte gevoel heeft bij mij alle maanden aangehouden en werd niet minder. Ik denk dat ik het ongeveer 4 maanden heb volgehouden. Tja misschien had ik het nog langer moeten volhouden, maar had het helemaal gehad. Het verschil in betrouwbaarheid tussen hormonaal en koperspiraal is maar heel klein. Het koperspiraal is 99,5% betrouwbaar en de pil geloof ik 99,9% ( http://www.sense.info/index.php?id=368 ). Ik heb het 6 jaar gebruikt en ben nog nooit zwanger geraakt, terwijl ik supervruchtbaar blijk te zijn. Zonder anti-conceptie in één jaar tijd vier keer in de eerste ronde zwanger geraakt en twee keer in de tweede ronde.
Ik heb 1 maand veel last gehad, de maand daarop ging het al beter, en de maand daarna had ik weinig klachten. Dus vandaar dat ik je adviseer (en de huisarts mij adviseerde) het toch minimaal 3 maanden uit te proberen. Het kan inderdaad van de tampons komen, ik herinner me nu dat ik dat ook heb gehad, dat ik m steeds weer terug moest stoppen bij tamponverwisseling @trees: het koperspriaaltje werd mij afgeraden door mijn huisarts, omdat ik zelf erg veel last heb van mijn (natuurlijke) menstruatie en daarmee kon het nog erger worden zei ze. Had ik ook niet zoveel trek in..
Ik had normale menstruaties en die werden wel wat langer en iets meer buikpijn. Dit was voornamelijk het eerste jaar en daarna werd het weer minder. Ik kan me voorstellen als het normaal al heftig is dat een koperspiraal geen goed idee is. Mij is ook altijd verteld dat je het dan beter niet kan doen.
Nou de depribuien zijn wat gezakt, maar de ring zakt ook nog steeds....en nu zijn er al geen tampons meer. Beetje irri dus!
Pffff en nu komt dat deprigevoel 3 x zo hard terug, dit is echt niet normaal, ik heb niet eens zin in de dingen die ik normaal geweldig vind.
Mijn ervaringen met de nuvaring: voordelen: -gemakkelijk in gebruik (dus zakte niet) -van de pil kreeg ik pijn in m'n borsten, van de ring niet. - ongi's waren minder lang nadelen: -libido onder het vriespunt; ik begon echt aan mezelf te twijfelen, vond m'n vriend op een bepaald punt zelf niet meer aantrekkelijk! - vond het best vervelend dat ik hem voor het vrijen steeds moest uithalen want m'n vriend voelde die ring heel erg zitten en dat was niet zo gezellig --> na het stoppen met nuvaring : libido direct weer volledig in orde ( en zelf nog wat meer ), nu wel al 4 maanden zeer onregelmatige cyclus, maarja, ik heb dan ook al 8 jaar hormonen in m'n lijf. liefs
Heb ik ook gehad omdat ik veel problemen had met verschillende pillen maar werd er ook ontzettend depri van ik gebruik dat stomme ding NOOIT meer! zo moest er even uit hihi groetjes
haha blij dat je je hart hebt kunnen luchten. ik draag nu de 2e ring in de 2e week en het is bizar te noemen. ik hoor van meer meiden dat ze de 2e week de meeste last van deprigevoelens ervaren. libido? wat is dat? ook ik denk alleen maar gatsie...en vriend aantrekkelijk? nee. ik denk dat ik na deze ring lekker ga stoppen. nee, ik weet het zeker!
Ohjee... nu begin ik weer te twijfelen. Ik had ook een topic geplaatst waarbij ik erg last heb van de pil. Mn. migraine voor stopweek, depri, libidokiller etc... Een lichte pil is niet geschikt voor mij, dus geen optie... Spiraaltje vind ik nog te vroeg [hoop toch met 2 jaar weer mamma te kunnen worden]. Nu wilde ik me verdiepen in de Nuvaring, maar als ik dit zo lees hierboven... is het als nog een libidokiller en lijkt het nog niet prettig. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Ben nu deze maand gestopt met de pil in de hoop dat ik me lekkerder ga voelen. Daarvoor in de plaats voel ik alleen onzekerheid. Voor een nieuwe zwangerschap is het nog een beetje te vroeg en we moeten bij een nieuwe zwangerschap er vroeg bij zijn ivm eerdere BBZ... Ohja, de condooms zijn ook niet onze favoriet... maar is op dit moment de enige bescherming. Moeilijk hoor!
eigenlijk komt het gewoon op dit neer: elke vorm van hormonale anticonceptie is slecht voor je lichaam en je geest. Daar ben ik na 8 jaar gebruik echt van overtuigd. Condoompjes zijn idd niet echt geweldig MAAR niet ongezond... maak het sommetje liefs
Daar heb je zeker gelijk in. Echter vinden we condooms niet geweldig... Ben ook bang dat het dan alsnog "mis" gaat. Maargoed, anderzijds.... de pil is ook niet 100%