Ik heb net alles getypt maar het was ineens weer weg Onze blijdschap van het zwanger zijn heeft precies 1 dag mogen duren. Op donderdag kwamen we er met 10 dagen overtijd en 4 hele positieve testen achter. Wat een blijdschap en geluk dat we dit eindelijk na al die maanden mee mogen maken. Echter begon vrijdagmiddag het bruinverlies Het voelde voor mij gelijk fout. Ik had al heel de dag het gevoel ongesteld te worden door een zeurderige menstruatie kramp in mijn onderbuik en dit bruinverlies leek zoveel op het begin van mijn menstruatie. Ik had gelijk paniek maar mijn schoonzus stelde mij gerust met dat het oud bloed was en de kramp kon komen door het groeien van mijn baarmoeder. We hebben afgesproken het weekend af te wachten en te kijken hoe het loopt. Maandag had ik nog steeds bruinverlies en besloot ik toch de huisarts te bellen waar ik gelukkig direct terecht kon. Ook de huisarts verzekerde mij dat zolang het geen rood bloed was ik mij niet direct zorgen hoefde te maken maar mocht het mij niet lekker zitten of de situatie verslechteren ik direct terug mocht komen/bellen. Wat ben ik toch blij met deze man als huisarts, neemt alles serieus! Ik ging opgelucht naar huis maar dat sloeg direct weer om naar paniek toen ik naar de wc ging. Ik had ineens felrood bloed maar echt heel fel (bijna nep) en stolsels. Dit keer niet alleen tijdens het afvegen maar ook in mijn maandverband en de wc. Ik heb huilend om mijn vriend geroepen ik wist gewoon dat het fout zat. Ik heb toen direct de huisarts gebeld en die heeft een spoedecho voor mij geregeld. Ik kon de volgende ochtend direct terecht. Wat een rotnacht was dat! Ongi krampen en bloedverlies met stolsels en af en aan naar de wc. Ik kreeg de volgende ochtend een inwendige echo, de gyn rekende mij op 6 weken + 3 dagen. Mijn angst werd bevestigd toen ze zei geen hartslag te kunnen zien. Ik was er dus van overtuigd dat het een miskraam was maar gek genoeg zei de gyn, na het zien van mijn maandverband en down under, dat het te weinig bloed was en immers zat het vruchtje er nog. Bij een miskraam zou alles heviger worden en dat zou in de loop van de week dan moeten gebeuren. Ook mijn krampen waren niet hevig genoeg. Het kon dus ook zijn dat ik nog net iets te vroeg was om een hartslag te zien en moet ik dus volgende dinsdag terug komen. Nu, een aantal dagen verder is mijn bloedverlies niet verergerd en verlies ik ook geen stolsels meer. Het is zelfs minder bloed geworden maar wel nog felrood. Heb ook geen moment kramp meer gehad wat mij toch nog enige hoop geeft voor dinsdag. Ach wat haat ik dat wachten!! Ik hoop zo erg dat het goed zit ik kan er zo verdrietig om worden. Sorry voor mijn lange verhaal maar moest echt even van me af schrijven. Hebben jullie hier ervaring mee zowel positief als negatief?
Wat een onzekere periode waar je in zit meid... Is het bloed ook dunner als je gewend bent? Ik heb hier helaas geen positieve ervaring mee, bij mij draaide het uit op een miskraam. Ik duim heel hard dat het goed zit, maar ik zou wel rekening houden met erger. Sterkte meid!
Ja die onzekerheid is zo naar! En wat afgrijselijk dat jij een slechte ervaring hebt gehad! Het bloed is inderdaad dunner en lichter van kleur dan bij een menstruatie. Ik heb het ook nog nooit zo felrood gehad
Pff ik hoop het ook maar als het niet zo is dan is dat zo. Ik probeer het deze periode al een soort plekje te geven maar als dinsdag die bevestiging komt dan komt die klap alsnog hard aan denk ik
Heel rot om te zeggen, maar bij mij was bruinverlies gevolgd door rood met stolsels en buikpijn ook geen goed teken Ik heb toen een miskraam gekregen met ongeveer 6 weken. Hopelijk gebeurd er bij jou een wondertje en zet de zwangerschap door. Maar ik zou ook uitgaan van het ergste. Heel naar sterkte!
Ik begrijp heel goed je onzekerheid. Hier een beetje hetzelfde verhaal, alleen geen bloedverlies en stolsels. Zou nu 6 weken zwanger zijn, maar op de echo was gisteren alleen een vruchtzakje zichtbaar. Volgende week weer terugkomen om te kijken of er dan wel een vruchtje (hopelijk met hartslag!) in zit... Maar in mijn geval stijgt mijn hcg heel traag, dus ik ben bang dat het niet goed zit. Enerzijds probeer je hoop te hebben, maar aan de andere kant hou je rekening slecht nieuws te krijgen. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat het toch goedkomt bij je.
Wat een vervelende situatie. Helaas kan ik hier mee praten. Ik heb zelfs twee dagen heel heftig gebloed ook met verlies van stolsels. Het bloedverlies was behoorlijk veel en ik dacht ook meteen het is een miskraam. Kan niet anders. Echter ben ik afgelopen woensdag op controle geweest en daar bleek ik nog pril zwanger te zijn met een hartactiviteit! Echter ben ik wel gewaarschuwd dat het nog mis kan gaan door de vele bloedverlies. Ik ben dus op alles voorbereid. Ik heb een tijd terug op Facebook op een zwangeren groep gelezen dat het hartje nog niet klopte bij iemand terwijl ze zes weken zwanger was. Voor haar was curretage ingepland. Echter zei haar gevoel iets anders en heeft ze om een second opinion gevraagd. Wat bleek, er was een kloppend hartje te zien! Ik wil niet 100% zeggen dat het goed gaat komen maar geef nog niet op! Ik heb afgelopen zondag binnen een uur twee tot drie maandverbanden moeten verwisselen omdat het vol zat met bloed en paar dagen later is er een hartactiviteit te zien..ik heb nog steeds bloedverlies maar wel veel minder dan die twee keren. De arts in het ziekenhuis zei dat heel veel zwangere vrouwen last hebben van vaginaal bloedverlies zonder enige oorzaak. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hopelijk mag je gezond zwanger blijven!
oh jee wat eng en vervelend en wat moet je lang wachten zeg pfff ik wens je heel veel sterkte hopelijk heb je volgende week een fummeltje met een hartje ik duim voor je. qua bloedverlies is er echt geen touw aan vast te knopen bij mijn ma afgelopen zomer heb ik in 11 weken tijd 3 keer heel klein spoortje bruinverlies gehad en toen was de echo toch niet goed er zat wel een vruchtje maar die was met ongeveer 7 weken gestopt. dus echt dat geeft nu geen enkele zekerheid. houd hoop en houd elkaar vast.
Ik heb ervaring met beide kanten. Heb 2 keer een miskraam gehad en dat begon inderdaad ook met bruinverlies en daarna helderrood en toen werd ik gewoon een soort van ongi. Ik had er niet eens buikpijn bij en dat was bij 6 weken zwangerschap beide keren. De derde keer had ik op NOD al meteen rood waardoor ik dacht ongesteld te zijn maar dit hielt na een dag op. Na 2 dagen toch maar een zwangerschapstest gedaan en 2 dikke strepen! Een week daarna verloor ik weer bloed, best wel veel maar geel stolsels. Ik kreeg een vroege echo want ik ging er eigenlijk al vanuit dat het weer fout was maar de zwangerschap was nog intact! Ik heb wekenlang steeds bloed verloren en bij 12 weken net iets voor de termijnecho verloor ik echt heeeel veel bloed, ik liep zowat leeg en ook met stolsels erbij dus weer dacht ik dat het einde oefening was. Maar op de echo was er een baby te zien met een mooie hartslag. Het bleek dat ik een hematoom had zitten wat het bloedverlies veroorzaakte en heb ik tot 18 weken zwangerschap regelmatig bloeverlies/spotting gehad, al was dat allemaal niet meer zo als rond die 12 weken maar de zwangerschap heeft wel doorgezet en resulteerde in mijn derde gezonde zoon. Het kan dus beide kanten op. Ik zou gewoon nog een paar keer testen, want bij mijn tweede miskraam werd de test ook direct lichter na het eerste bloedverlies waardoor ik al wist dat het niet meer goed kwam.
Want een rot situatie en wachten is al niet fijn. Begrijp dat je vandaag weer controle hebt, ik duim voor je. Betreft je vraag naar ervaring... ik heb bij vorige zwangerschap ook bloedverlies gehad maar uit eindelijk bevallen van prachtige dochter. Kan dus twee kanten op... veel sterkte hoop op goed nieuws.