Pfff meiden daar gaan we dan! Sinds nov 2014 gestopt met de pil, nof steeds niet zwanger, wel elke maand positieve ovulatie testen... We hebben tot nu toe alle dagen sex gehad van de posi testen. Vaak is het zo dat we sex gehad hebben NET een dag voordat de 1e posi test er is...Dus dan 3 a 4 dagen gesext ! 2 rondes terug ben ik naar de huisarts geweest omdat ik toch ff mn angst kwijt wilde, sinds 3 maanden temp ik ook keurig elke dag op zelfde tijd etc zoals het hoort! Keurige kaartjes alleen laatste 2/3 keren hele korte lf van 7,8 dagen.. Dokter vond het nog niet zorgwekkend ( jaja man vd oude stempel ! Aarghhhh) Ik wil het deze maand nog 1x proberen, vabdaag zowaar de 1e posi test dit keer eerder dan alle andere cyclussen nu cd 19 ipv 22,23,24 etc dus dacht dat is mooi Gisteren ochtend sex gehas natuuuurlijk alsof de duivel ermee speelt vandaag dus de posi test!.. Ik krijg verschillende therorien en ideeen te horen ocer wanneer we nu nog moeten sexen, wel vandaag en morgen, vandaag wel morgen niet en andersom.. Ivm zaad kwaliteit. Zelf heb ik zoiets van wil absoluut geen kans missen! Maarjaa verpesten we het nu dan niet ?... Erg moeilijk altijd weer! Een kleintje is zoo welkom!!
Je typt bezig vanaf november 2015 bedoel jij niet 2014? Dan ben je al een ruim een jaar bezig? Geduld hebben is moeilijk als je zo graag een kindje wil. Niet de moed opgeven, het hoeft echt maar 1 keer raak te zijn☺️
Waarschijnlijk een typfouten van jou. Maar idd de meningen zijn verdeeld over het sex hebben op de vruchtbare dagen. De een zegt wel elke dag en de ander om de 2 dagen. Het is lastig en het blijf gissen. Ik zou in ieder geval wel een dag voor je eisprong en dezelfde dag gemeenschap hebben Sterkte
Whoeps ja 2014 moest het zijn sorry haha! Jaa wachten duurd lang! Maar komt wel een keer goed!! Ja klopt tot nu toe doen wij dat ook elke keer, we willen echt niets missen.. Thanks!
Voor een korte LF zou je na je eisprong tarwekiemolie kunnen gaan slikken. Hier word (meestal!) je LF langer van en het baarmoederslijm dikker. Succes en hopelijk is het deze ronde dan raak!
Ow wat een verschrikkelijk dilemma he! wij zijn net aanbeland in ronde 10 en herken het zo. Je gevoel zegt hoe vaker hoe beter. Maar de wetenschap zegt om de dag is beter voor het zaad. Wij hebben beide uitgeprobeerd, dit i.v.m. Werk van vriendlief. Maar voor ons maakt het helaas dus geen verschil. Ik merk persoonlijk dat ik het liever een keer extra probeer dan achteraf denken, 'hadden we nou toch maar'.... Maar goed, dit werkt andersom natuurlijk ook zo. Ik zou als ik jou was gewoon terug gaan naar de huisarts als dit goed voelt. Ik geef het nog 2 rondes en dan wil ik ook stappen zetten. Als ik te horen krijg dat we beide gewoon vruchtbaar zijn vind ik het (denk ik) minder erg om het nog even zelf te proberen. Maar dan is er in ieder geval al wat uitgesloten. Succes! Hoop dat snel raak is.
Thanks meiden! Ahw mackkwek dan herken jij dit zeer zeker!! Ik herken dat gevoel van spijt achteraf, dat wil ik dan ook echt niet! Maar tis zooo lastig!!! Er hoeft niet veel zaadjes goed te zijn voor een bevruchting maarjaa hopelijk komt dat dan wel! Al dat wachten etc is zoo verdomd vervelend Indd wat je zegt hoor, als je maar ietsss weet na onderzoek! Daarom ga ik dan ook mooi weer terug! Actie wil ik!! Jij ook succes meis! Duim voor je!
Wij hebben ook beide manieren al uitgetest en dit had geen effect, maar bij mij is er wat meer aan de hand waardoor het waarschijnlijk niet lukt. Ik heb het eens aan mijn gyn gevraagd en hij heeft me gezegd dat als je rond de eisprong 3 dagen na elkaar klust, dat dat helemaal geen kwaad kan voor de zaadjes, zolang je het maar niet de hele maand door elke dag doet! Want dan gaat een man uit zijn reserves moeten halen en zijn de zaadjes niet goed van kwaliteit. Ik zou vanaf de positieve test het gewoon 3 dagen na mekaar gezellig maken, voordien en nadien gewoon om de dag ofzo. Ik hoop dat dit jouw ronde wordt! Veel succes!
Hee dora! Wat fijn weer wat nieuwe info! Dankje wel! Wij hebben indd de hele cyclus voooorr de positieve posi test om de 1 a 2 dagen sex. Ik hoop dat ook voor jou heeel snel de juiste ronde komt!!
Tja, lastig hè! En dan te bedenken dat er ook nog mensen zijn die per ongeluk zwanger worden Persoonlijk ben ik niet van de elke dag sex. Ik ga er vanuit dat om de dag voldoende moet zijn. Waarbij ik overigens wel probeer te sturen om op de dag van de knaltest (ik gebruik dipsticks) ieg sex te hebben (vl weet niet wanneer test positief is) Ik hoop dat je ook snel een posi test in handen hebt en dat het een plakbeeb is!!
Nouja zeg! Afgelopen cyclussen had ik 2 donkere posi testen 1 knaller en 1 iets lichter de dag erna.. Maar nu heb ik er maar 1 gehad, daarnet getest maar was heel licht! 0_0... Benieuwd of het indd wel mn ei geweest is, zullen het aan mn temp gaan zien komende dagen 😊
Als je eisprong eraan komt of op moment zelf vd eisprong krijg je dan wel een positieve test vraag ik me af!?.. Nu toch weer meer steekjes en mn onderbuik (bm) voel ik nu ook weer..
Normaliter doe ik het ook om de dag, maar dit keer gaan we het voor de verandering 3 dagen achter elkaar doen. Eind van de maand hebben we een afspraak bij de fertiliteitspoli en ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen en dat ik de afspraak kan afzeggen...
Maryjames ben het met je eens hoor, dagelijks seks is voor ons ook niet te doen en geeft geen goed gevoel!. Maar met de positieve ovulatietesten dan zetten wij ook alles in hihi.. Ik ga duimen voor jullie !!
Dit is zo herkenbaar! Vrijen. Omdat het moet" Na de vruchtbare dagen wil ik er echt niks meer van weten.
Bij ons heeft het 2 jaar geduurd. In oktober 2012 gestopt met de pil. In april 2014 toch maar voor onderzoek bij gyn geweest. Alles wat goed bij mijn man en ik. Ook een HSG gehad in juli 2014. Moesten het nog een jaartje aankijken. Ook meestal om de dag gedaan maar ook een paar maanden elke dag geprobeerd rond de eisprong. Ook ovulatietesten gedaan. Maar niks. In oktober 2014 eindelijk zwanger geraakt! Die keer toevallig 2 dagen achter elkaar seks gehad. Ze zeggen om de dag is beter. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt!
Na loop van tijd leer je je lichaam ook beter kennen. Daar moet je ook goed naar luisteren. Ik had op den duur geen ovulatietesten meer nodig. Een paar dagen voor m'n ei altijd een veel hoger libido en heel veel vruchtbaar (rekbaar) slijm. Doe jet vooral ook alleen wanneer jullie beiden zin hebben en maal er een feestje van. Mijn gevoel zegt altijd dat het beter om ontspannen te zijn.
Gigi wat fijn je verhaal! Pff bij jullie duurde het dus ook echt lang! ben zo blij voor jullie dat het uiteindelijk gelukt is !.. Klopt ook wel je moet doen wat goed voelt, maar tis soms zoo lastig allemaal! Hoop dat we deze ronde meer geluk hebben! Vanacht echt slecht geslapen draaien keren draaien en weer keren heel de nacht door! Temp was omhoog Naar 36.7 maarjaa in hoeverre is die nu eerlijk na zo nacht 😞. Hopelijk vanacht goed slapen dat ik morgen een mooie temp heb!.. Thanks voor je info bibi!!! Geeft wat hoop!
Herkenbaar verhaal. Ik zit zelf nu in ronde 10. Wij hebben al wel een zaad onderzoek gehad (omdat we zelf een thuis test deden die negatief was) bij de huisarts en hieruit bleek dat het iets verminderd was maar wat er was zwemde goed en zag er goed uit dus het zou gewoon moeten lukken. Ben ook maar aan het temperaturen gegaan, nu 3de ronde met temp. Ik had van een vriendin gehoord (heeft daarvoor geleerd oa.) dat het juist beter is om om de 3 dagen seks te hebben! Dus bijvoorbeeld op maandag en dan vrijdag weer. Omdat zaad minimaal 3 dagen nodig heeft om weet volledig aan te sterken. Van de huisarts mocht VL des tijds ook 4 dagen voor de test niet klaarkomen.. En dan gewoon keertje extra als je een positieve test heb. Deze ronde hebben we dit geprobeerd.. Ben benieuwd. Mijn kaartje vertoont een duidelijke 3-fase patroon voor het eerst nu dus hoop pp goed nieuws maar ga nergens meer vanuit.. Hoop dat iedereen snel een posi test heeft!! Niet de MMM in te hoeven.
Je mag best elke dag vrijen. onze gyn raad aan in de vruchtbare dagen sowieso om de dag maat hoe meer hoe beter. Succes!