Wat is nu de dag vd eisprong na een positieve ovu test

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamava, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamava

mamava Actief lid

7 jan 2013
    445
    1
    0
    Hallo

eergister om 10.00 met cb ovu getest en geen smiley
    savonds niet getest omdat ik geen steken of afscheiding/slijm had

gister half 9 getest want had afscheiding/slijm en ja hoor een smiley!
    ruim 14 a 15 uur later gemeenschap gehad en volgende ochtend 7 uur nog wat slijm/afscheiding en iets steken ook liep het er zelfs iets uit (dat kan komen door de gemeenschap als goed is)

Nu nergens last van dus kan ik spreken dat me ei gesprongen is en hebben we nu gemeenschap gehad op de dag vd eisprong of ervoor?

even op rijtje: gister half 9 een smiley! rond 23.30 gemeenschap en rond 9 uur geen slijm/sfscheiding of steken meer.

na de 1e positieve test (smiley) is toch zo dat het eitje springt tussen 12 en 48 uur hier zat nu vanaf de positieve test 24 uur tussen en vanaf de positieve test en gemeenschap ruim 14 uur.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet de tijden van de eisprong of je dat aan de hand van de smiley kan zien. Dat staat denk ik wel in de bijsluiter. Op het moment dat de eisprong is, leeft de eicel 12 uur. Daarna is er geen kans meer op bevruchting. Het beste is dan ook om ook net voor de eisprong gemeenschap te hebben. Sperma leeft veel langer.

Groeten Evelien

3. mamava

mamava Actief lid

7 jan 2013
    445
    1
    0
    dank voor je antwoord

ik teste positief (1e smiley) smorgens vroeg en savonds laat pas gemeenschap
    de cb digitaal geeft als goed is aan 2 vruchtbaarste dagen
    aangezien ik vanmorgen nog cervixslijm had en nu niet meer denk ik dat me ei gesprongen is

een ovu test geeft toch aan de LH piek dat het eraan komt binnen 24-48 uur?

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ja dan heb je het goed gedaan denk ik, afwachten dan maar!

gr

5. mamava

mamava Actief lid

7 jan 2013
    445
    1
    0
    Ok dank je wel! moet ik nu 12 dagen erbij op tellen voordat ik kan testen? aangezien vorige maand dag 14/15 me eisprong was en was eerder oongesteld dus kwam dus uit op 26 vanaf laatste menstruatie

6. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi, Ik zou gewoon wachten todat je weer ongesteld moet worden. En inderdaad 12 dgn na de ovulatie.

Deel Deze Pagina