Hallo allemaal Om met de deur in huis te vallen: ik ben een meid van 22 en sinds vorige maand hebben mijn vriend en ik besloten om te proberen zwanger te raken. Ik ben op 25Sept gestopt met de Diane pil (die ik maar 1 jaartje geslikt heb)en heb op 27Sept mijn laatste menstruatie gehad. Morgen is mijn NOD, dus lijkt dit topic misschien overbodig (ik kan immers even wachten en een test kopen) maar nu ben ik nou eenmaal ongelovelijk fan van speculeren en gissen en dromen en discussieren ! Mijn vraag is dus eigenlijk, of het mogelijk is dat ik nu al meteen zwanger ben geraakt, terwijl ik nog maar net gestopt ben met de pil? We hebben van 7 Oktober tm 18 Oktober elke dag sex gehad (ja, idd erg veel, maar we zijn nog ongelovelijk verliefd en ik moet hem nu 2 weken missen). Ik heb nu sinds een week of 2 een raar gevoel in mijn onderbuik, alsof mijn baarmoeder opgeblazen is en het lijkt ook of hij wat opgezet is (maar dat kan ook wishfull thinking zijn). Ook plas ik veel, maar dat doe ik geloof ik sowieso meer dan gemiddeld. Wel ben ik met vlagen misselijk, maar dat trekt dan weer snel weg. Morgen moet ik dus ongesteld worden, als ik niet zwanger ben. Ik heb alleen uberhaupt niet het gevoel dat dit eraan zit te komen. Het gevoel in mijn onderbuik is heel anders. Zijn er mensen op dit forum die ook nog maar net gestopt zijn met de pil en ook proberen? Zelf heb ik het gevoel alsof het raak is, maar tegelijkertijd geloof ik niet dat het kan. Ik weeg namelijk 56kg bij 1.74 en volgens de dokter zou ik daardoor minder vrouwelijke hormonen aanmaken zonder de pil. Ik hoop op wat reacties! Liefs, Emma
He meid, ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent maar als je nog maar net gestopt bent met de pil kan je lichaam je goed voor de gek houden..het enige wat je nu kunt doen is afwachten, het kan ook zo zijn dat je niet gelijk ongesteld wordt maar ook niet zwanger bent omdat je lichaam nu opeens alles zelf moet regelen...Ik ben nu ook een maand gestopt en nog geen ongi maar ook niet zwanger:x Maar het zou zomaar kunnen hoor, succes!!!
Na mijn 1e zwangerschap ging ik weer aan de pil, maar ik voelde me er helemaal niet fijn bij. Nou werkte de pil ook niet helemaal optimaal dus ik moest van de HA overstappen, maar eerst een natuurlijke cyclus afwachten. Nou die nieuwe pil ben ik niet aan begonnen want ik was zwanger! Mijn verhaal is wat anders dan het jouwe, maar je zult niet de 1e zijn die in 1x zwanger is. Maar... je lichaam kan je ook aardig foppen. Je kunt ook last hebben van ontpillen en soms lijken die symptomen erg op een beginnende zwangerschap. Het is dus of afwachten of eventjes naar het kruidvat (of trekpleister) gaan en een test halen, die 2 voor 5,- zijn super testen. Succes meis!
Jullie hebben idd groot gelijk dat mijn lichaam me nog voor de gek kan houden vanwege het 'ontpillen'. Het enige wat ik dan als argument zie, is het feit dat ik de pil niet lang heb geslikt en Yasmine de pil is met de laagste dosering hormonen. Maar misschien wil dit allemaal niets zeggen en word ik zo gewoon ongesteld. Wel heb ik 2 weken geleden plotseling steken gehad links in mijn onderbuik richting de lies. Ik lees net in een ander topic dat dat een teken van innesteling kan zijn. Weet je wat, ik hou jullie op de hoogte! Morgen zou ik kunnen testen, maar ik wacht dan nog eventjes tot maandag. Ben ik dan niet ongesteld, koop ik een test!
Ook ben ik dit jaar trouwens al eerder 'even' gestopt met de pil omdat ik er eigenlijk vanaf wilde. Was ik 2 maanden zonder (en kreeg toen netjes op tijd menstruaties) maar besloot ik toch dat het op dat moment het beste alternatief was en ging weer verder met slikken. Niet erg goed voor je lichaam, geloof ik :S
Mm nou ik heb nu negen maanden de minpil geslikt dus ook niet lang en ook een erge lichte pil, dus dat zegt helemaal niks meid...ga jezelf niet lekker maken met al die topics voor je eigen bescherming, je zult het vanzelf merken of je ongesteld wordt!!!
hoi emma Mijn vriendin en haar vriend wilden ook graag zwanger worden, ze gingen er vanuit dat ongveer een jaartje zal duren dat ze verwachting raakte. ze liet haar pil staan en teon ze ongie moest gaan worden was ze al zwanger,.. dus het kan wel.
Ben 3x in 1x zwanger geraakt... eerste keer met pil... Tweede keer direct met stoppen met pil... maar dit werd een vroege mk... en was toen na de mk gelijk weer zwanger.... Dus JA...... het kan zeker...!!!
Ook ik ben in september gestopt met de pil, ik moest een week geleden ongi worden maar ja nu dus nog steeds niet. iedere test is negatief. ik zou er niet al teveel op rekenen het kan zeker hoor in 1 x op dit forum zijn er genoeg meiden die dit hebben. Maar in het geval van mij en Cindy ja ook ik had/heb verschijnselen die ik niet kan plaatsen. Het meest irritante is GEDULD hebben, valt niet mee he. Maar goed kan niets anders doen dan wachten. Maar had je nou de diane pil of de Yasmine? diane heb ik namelijk ook geslikt en hier zijn nogal wisselende verhalen over te vinden op internet. Zelf let ik daar niet op niet ieder lijf is hetzelfde. @Seth bizar joh, zo zie je maar het kan echt wel. @frusterend he Cindy, waar wachten we nou op he? Ongi of een positieve test! hoeveel testen heb jij er al aan gewaagd?
Linnie... ja zeker bizar... moet zeggen dat ik me soms wel schaam..... zeker omdat je hier zoveel verhalen leest.... Had ik best wel wat maandjes willen wachten....
Ik heb zo'n 9 a 10 jaar de pil geslikt! En ik ben nu zwanger (3de ronde) en dat vinden de meesten al erg snel
@ Linnie: ik heb een jaar Diane geslikt. Je hebt idd gelijk, ik denk dat we niet te veel naar al die verhalen van verschillende pillen en hun effecten etc moeten luisteren. @Mirjam: nee, morgen is mijn NOD. Ik wacht het dus nog eventjes af. Mocht ik niet ong worden, dan koop ik maandag een test. Ik ben een beetje bang om te gaan testen, eerlijk gezegd. Lijkt me verschrikkelijk, dat moment waarin het 'berekend' wordt. Denk dat de tegenstrijdige gevoelens er dan plotseling in gaan slaan. En dan zul je zien dat ik een uur na het testen plotseling mijn menstruatie krijg @Senna: gefeliciteerd!! aangezien je nu 3 weken zwanger bent, ben je er ook net achter gekomen lijkt mij. Ik ben wel verrast eerlijk gezegd dat er zoveel moeders op dit forum zijn die meteen zwanger raakten na het stoppen met de pil.
ik heb 16 jaar de pil geslikt, had niet een onwijs gezonde levensstijl (drinken en roken) en ben gelijk na het stoppen met de pil zwanger geworden. Ik had het niet zo snel verwacht maar elke maand is er een even grote kans als de maand erop. Na de geboorte van mijn oudste ben ik ook weer vrij snel zwanger geworden (terwijl ik borstvoeding gaf en niet op vruchtbare dagen kluste)
Hoi Emma, Spannend, vandaag je NOD, het zou geweldig zijn als je maandag positief test!! Toen ik stopte met de pil begin 2007 was ik ook in 1 keer zwanger van onze dochter (ok, het had wat voeten in aarde, na onttrekkinggsbloeding sloeg ik een cyclus over, maar ik zag het nog steeds als de eerste ronde omdat ik niet ongi werd) en ik had zeker 14 jaar de pil geslikt! Dus het kan echt wel! Nu ben ik alweer in de 3e ronde, dus helaas gaat het niet altijd op (bij mij dan) , hahaha. Succes met testen!!! Liefs, Fem
Dankje Fem, morgen zal het allemaal duidelijker worden. Ben nu (vanochtend) iig nog niet ongi. Petra, van mijn levensstijl zal het niet afhangen denk ik. Ben erg sportief en leef gezond (rook niet, drink weinig en eet gezond). Je hoort idd dat roken etc invloed op de vruchtbaarheid kan hebben. Bij jou dus mooi niet!
ja het is behoorlijk irritant, heb nu al 3x getest:x ach we zien het wel, lees net bij iemand die na een keer ontrekkingsbloed wel zwanger is geworden, nou wij vrijen gewoon lekker veel dus we zien het wel!!! Hoeveel testen heb jij al gehad? @Emmemick, ik ben eens benieuwd dan..laat iets horen!!!
Spannend hoor Emma, weet je al wat meer? Het kan in ieder geval wel....Ik ben ook midden juli met de pil gestopt (midden in een strip nog wel) en eind augustus had ik een positieve test. Ik was er totaal niet mee bezig, ging ervan uit dat ik gewoon ongesteld ging worden omdat het me zo onwaarschijnlijk leek dat ik meteen zwanger zou zijn, maar toen ik op vakantie maar niet ongesteld werd heb ik na een week toch maar een testje gekocht en voila, inmiddels al weer meer dan 14 weken zwanger! Dus het kan zeker! En natuurlijk hangt het van een boel factoren af maar dat is gelukkig ook geen garantie, zelf rook en drink ik niet maar mijn man wel (ok drinken klinkt nu wel erg heftig, maar hij drinkt ´s avonds wel meestal een biertje) maar in ons geval heeft dat dus niet uitgemaakt. Overigens was ik 5 jaar aan de pil, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat het heel veel uitmaakt hoe lang je aan de pil bent. Ik ben hem ook wel een paar keer vergeten in die periode, maar dat is altijd goed gegaan. En nu wel in 1 keer zwanger, kan me er nog over verbazen maar het is natuurlijk ook sowieso allemaal een wonder