Haaruitval

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jeal, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Drie maanden na de bevalling kreeg ik ontzettend last van haaruitval. Tot op de dag van vandaag, bijna een maand verder, nog steeds.

Weet iemand of hier ook wat aan te doen is? Of gaat dit vanzelf weer over en zo ja hoe lang duurt het ongeveer?

2. Miss J

Miss J Lid

18 feb 2010
    79
    0
    0
    Ja hebben heel veel vrouwen last van, is heel normaal geloof ik.
    Heb dr ook tot 6 maanden na bevalling last van gehad.. Nu heb ik er in ieder geval geen last meer van.

3. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er bij mijn oudste ook last van gehad, helemaal gek werd ik ervan... overal die haren bah! Heeft denk ik een maand of 2/3 geduurd, ik was zelfs bang dat ik geen haar meer over zou houden, maar gelukkig nog een hele bos ;). K wacht nu maar angstvallig tot mijn haar weer uit gaat vallen....

4. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    OMG :$ Ik verlies echt ook ZO veel haar momenteel. Het is bij mij ongeveer 2 maanden na de bevalling begonnen en het is nu nog steeds aan de gang. Als ik mijn haar uitspoel komen er hele plukken mee, echt ontzettend irritant. Ik hoop dat het snel weer over gaat (het mooie weer helpt hier natuurlijk ook niet bij, dan verhaar je sowieso al meer). Een vriendin van mij had er na de bevalling ook erg last van; bij haar hield het na ongeveer vijf maanden op.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij mij begon het zo'n 3 maanden na mijn bevalling en heb er nu eerlijk gezegd nog steeds last van.. :( Had altijd een volle bos haar, wat alleen in een staart of los leuk stond (te zwaar voor opsteken e.d.), nu een dunnere bos waar je wat mee kan, maar door de haaruitval wil ik het echt niet los dragen. Ontzettend irritant en geen idee hoe of wat, misschien hormonen een flinke opdonder gehad? I don't know.. ;) Gelukkig gaat het normaal gesproken echt weer over: 9 maanden zwanger, en 9 maanden ontzwangeren he ;)

6. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ja dat is waar. Zal inderdaad nog even geduld moeten hebben. Helaas is het bij mij ontzettend futloos op het moment. Hoop dat het snel weer over gaat :x

7. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik had het ook best wel, nu na 6 maand merk ik dat het minder word!

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier ook met vier maanden echt bóssen verloren (gelukkig heb ik veel haar van nature. :D), maar nu merk ik dat 't eigenlijk wel afgelopen is met 't ruien hier... :p

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier ook erg last van gehad. Duurde wel een paar maanden hoor, voor ik geen spoor van haar meer achter me liet... Verschikkelijk was het.

En dan weer een aantal maanden later begint de hergroei: kheb nu tussen mn lange haren een heel 2e kapsel van nu ongeveer 12cm lang of zo. ;) Het komt dus echt weer terug, net zo hard als het eruit viel.

10. Que

Que Niet meer actief

Ik wordt er ook debiel van!! Haal je je was uit de wasmachine hang je het op en overal zit dat smerige haar aan. Echt ranzig!!
    Heb zelf ook een dikke bos haar, maar ben wel blij om te lezen dat het weer terug komt!!

11. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    Dames! Vitamine B!! Werkt echt en ook je nagels worden steviger! Iedere avond na het eten een tabletje en je merkt na een paar dagen tot een week verschil!

Succes ermee!

Liefs Elza

12. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Vitamine B hielp niet, het is echt gewoon haar dat tijdens de zwangerschap niet is uitgevallen, dat nu loskomt. Hormonale kwesties. Gewoon uitzingen, en veel je haar kammen.
    Die vieze plukken uit de wasmachine heb ik ook gehad, ik kon eerst de handdoeken plukken voor ik ze ophing.:D

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Na 4 maanden opeens onwijs in de rui. Arme ik. Ik heb heel fijn haar, en niet enorm veel :(

Na anderhalve maand is het opgehouden. En heb ik een heel kort kapsel genomen :D

Jammer dan. En futloos, ja, had veel slag, maar het is nu steil en depressief haar.

14. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Aaah arm haar, zo depressief :(

Bij mij begint het nu juist weer wat te worden, maar ik moet wel zeggen dat ik daar ook intensief mee bezig ben met maskers en conditioner en dat soort spul.

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn haar is al 1,5 jaar depressief :( Ik word er zelf ook moedeloos van. Het uitvallen is na zo'n 6 a 8 maanden gelukkig gestopt, maar ik heb nog steeds lelijk pluizig donshaar. Het zit gewoon voor geen meter. Hopeloos :(

16. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook echt plukken haar verloren en dat duurde ongeveer een maand. Nu verlies ik weer de normale hoeveelheid. Het komt echt door je hormoonbalans die weer aan het veranderen is.

17. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Hier ook enorm veel haar uitval. De bevalling is inmiddels 5 maanden geleden en het wordt iets minder. Hoop dat ik er snel van af ben. Ik laat in het hele huis een spoor na.

18. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Ben 'blij' dat is dit lees! Mijn haar is op dit moment ook een drama! Begon me al gewoon zorgen te maken zoveel valt er uit!

Als mijn zoontje mijn haar vastpakt heeft hij een hele pluk in zijn handje! Verder liggen de haren hier ook overal!

Hoop dat het snel weer over gaat, want anders hou ik geen haar over!

19. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    'Goed' te lezen dat ik niet alleen ben :D.

Hier is het na een 4-tal maanden begonnen en is eigenlijk nog stees zo, in mindere mate, gelukkig.

Heb een tijdje geleden mijn haar wat korter laten knippen, in de hoop dat het iets zou uitmaken. Lijkt er wel op, maar valt toch nog erg uit.

Irritant gewoon, had het constant in een staartje, want zo'n spoor haar is niet echt charmant! ;):)

Bij mijn zoontje had ik het trouwens ook, maar minder denk ik.

20. baby angie

baby angie Actief lid

22 jun 2009
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    o gelukkig ben ik niet de enige , maakt me ook al een beetje zorgen over de hoeveelheid haar die ik verlies ! :$
    het is begonnen zo'n 3 maanden na de bevalling en het lijkt steeds erger te worden ! hopelijk wordt het snel weer normaal ...

Deel Deze Pagina